Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Lemme

Sider: [1]
1
Elektronik / Sv: Kodning af nøgle
« Dato: 28. September 2022, 19:53 »
Så er de begge kodet. Alt virker perfekt.

2
Elektronik / Sv: Kodning af nøgle
« Dato: 27. September 2022, 23:06 »
OK - mange tak for hurtigt svar.
Jeg får dem kodet og testet i morgen.

3
Elektronik / Kodning af nøgle
« Dato: 27. September 2022, 21:00 »
Jeg har en gammel 206+ fra 2011 med kun en enkelt remote nøgle. Da jeg gerne vil have en ekstra nøgle har jeg købt en ny remote nøgle med en frisk jomfuelig chip. Bladet på nøglen er skåret ud fra den fire cifrede kode.

Nu skal jeg så til at programmere nøglen med DiagBox. Umiddelbart er det jo bare at følge anvisningerne, men jeg er blevet lidt forvirret af instruktionerne.

Der står som første info at jeg skal bruge både kode og alle bilens nøgler. Herefter står der:
WARNING 1: The keys which are not programmed in this programming procedure will no longer permit starting of engine. If a new key is added, it is possible to reprogram all of the keys.

Jeg havde forestillet mig at jeg kun skrev 1 når DiagBox spørger hvor mange nøgler der skal kodes. Og at jeg kun skal kode den nye nøgle. Den gamle nøgle skulle ikke røres da den allerede er kodet.

Men skal jeg i stedet skrive 2 og så programmere både den gamle og den nye? Det synes jeg bare er lidt underligt da man ikke kan om programmere en nøgle hvis den allerede er programmeret en gang.

Giver det mening det jeg skriver?

Mvh
Flemming

4
Motor og Transmission / Sv: EGR - kørsel inden kalibrering
« Dato: 03. September 2022, 19:38 »
Jeg fik en til at komme forbi og kalibrere den. Bare for at være sikker.

5
Motor og Transmission / EGR - kørsel inden kalibrering
« Dato: 14. August 2022, 13:19 »
Jeg har en PEUGEOT 206+ 1.4 HDi fra 2010. Der er bestilt ny uoriginal EGR ventil som kommer i løbet af ugen.
Efter jeg har monteret den skal sådan en jo kalibreres. Men kan jeg installere EGR'en og køre 5-10Km til værkstedet og få lavet kalibreringen der? Eller skal den slæbes herhen?
Jeg spørger fordi jeg har læst at ventilen får en stærkt forringet levetid og kan gå i stykker efter få kilometers kørsel hvis den ikke er kalibreret.

Er det korrekt?   

6
Det var selvfølgelig en mulighed. Jeg tror faktisk at jeg har noget liggende.

7
Jeg har købt mig en gammel PEUGEOT 206+ 1.4 HDi fra 2010.
I den forbindelse skal jeg skifte en O-Ring/Pakning til Klimaanlæget.
Røret hvor o-ringen sidder monteret er ind mod bunden af køleren. Mit spørgsmål går på om det er nok bare at skifte o-ringen, eller skal anlægsfladerne mellem rør og køler også behandles med noget? I så fald hvilket?

Mvh
Lemme

Sider: [1]