Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - bodilx6

Sider: [1] 2
1
Undervogn / RE: Tandstang til 205 gti
« Dato: 01. August 2013, 12:12 »
Tak, og ja, jeg er klar over det bliver hårdt at parkere, men sur røv når det bliver meget sjovere at køre gennem sving.

2
Undervogn / RE: Tandstang til 205 gti
« Dato: 25. Juli 2013, 10:52 »
Helt umuligt?

3
Undervogn / Tandstang til 205 gti
« Dato: 18. Juli 2013, 11:02 »
Er der nogen der har en anelse om hvor jeg kan få fingre i en 205 servo tandstang? Jeg skal ikke bruge servopumpe mv, bare tandstang og det nederste led på ratstammen.

Endnu bedre ville være en Xsara VTS tandstang, også uden servo dele men med leddet.

Min 205 gti er med ikke servo, og har 3,7 omdrejninger. Det giver store ratudslag, og det føles også temmeligt slidt. Derfor vil jeg have et i god stand, og kan lige så godt få de 2,7 omdrejninger fra en servo tandstang eller de 2,4 fra en VTS.

jeg har spurgt hi-speed, bilgalleri mv. Dataophug kan jeg ikke greje hvilke der er relevante, kan jeg ikke fatter deres motorbetegnelser.

4
Peugeot snak (arkiv) / RE: Forsiking af 205 GTI
« Dato: 03. December 2012, 12:52 »
prøver det. tak

5
Peugeot snak (arkiv) / Forsiking af 205 GTI
« Dato: 28. November 2012, 11:29 »
Er der nogen der har nogle gode anbefalinger om hvor jeg kan få kasko på til en fornuftig pris?

Hvad betaler I for kasko på en 205 GTI'er?

6
Peugeot snak (arkiv) / RE: Bagophæng 205 GTI
« Dato: 19. November 2012, 10:18 »
intet?

7
Peugeot snak (arkiv) / Bagophæng 205 GTI
« Dato: 15. November 2012, 15:50 »
Hey

Jeg har måske/måske ikke det klassiske problem fra 205/309/306 osv med en bagend der bumper ubehageligt. Der lyder en markant lyd fra bagerste højre hjul, og først tænkte jeg dæmper, men læser så en del om generelle problemer med bagvognen af ældre peugeoter.

Så vidt jeg kan greje, er det enten torsionsstangen eller selve lejet som bagbroen og ophænget "flexer" i. Det ville jeg tro ville vise sig ved slør i baghjulet, men det lader der ikke til at være når jeg har løftet bilen op.

Er der umiddelbart en måde at finde ud af hvor problemet ligger? Jeg har adgang til en komplet bagbro for kr. 1.000,-, men der er jo ikke grund til at skifte til en anden brugt, hvis min fungerer.

Over vinteren, vil jeg alligevel skifte alle undervognsdele front og bag, men det ville være rart at få afklartet, hvor problemet ligger bagi før jeg går i gang med det.

8
Peugeot snak (arkiv) / RE: Pug 206 1,4 tandrem skifte?
« Dato: 21. Juni 2011, 10:03 »
ok, tak.

Skulle man være uheldig, er et så ikke nemmere bare at smide en "ny" motor i frem for at renovere den gamle? Hvad kan sådan en koste, det kan vel ikke være det vilde. Eller?

9
Peugeot snak (arkiv) / RE: Pug 206 1,4 tandrem skifte?
« Dato: 20. Juni 2011, 14:04 »
Super. Tak.
Haynes nævne bare at det var anbefalelsesværdigt at skifte den efter 60k og 4 år., hvilket jeg også synes lyder noget ofte. Men det er vel i tilfælde af hård belastning mv.

Er der tendens til at opstrammerhjulet også ryger og skal skiftes samtidig?

10
Peugeot snak (arkiv) / Pug 206 1,4 tandrem skifte?
« Dato: 20. Juni 2011, 11:07 »
Hey

Har en 206 1,4 pug fra 1999. Den har sidst fået skiftet tandrem for godt 60.000km og 4 år siden, så det er vel ved at være tid igen?

Jeg har en Haynes håndbog, der siger at hvis man skifter den selv, skal man til et Peugout værksted og få målt den elektronisk igennem efter skift. Er det korrekt? Hvis jeg skifter den og ellers sørger for at knaster og krumtap står som de gjorde og skal, hvad er det så der skal tjekkes efter?

På forhånd tak

/Stefan

11
Peugeot snak (arkiv) / RE: 206 undervogn / "opstramning"
« Dato: 15. Juni 2010, 12:21 »
Thx Henke.

Godt du lige sir det med dæmperne, det er jo rigtigt.
Giver også god mening mht det bagi. Jeg kan jo også lige prøve foran først. Nu kører jeg sjældent med andre end mig selv, men stadig.
Tak for god info!

12
Peugeot snak (arkiv) / RE: 206 undervogn / "opstramning"
« Dato: 14. Juni 2010, 12:20 »
enig med fælgene, helt sikkert. Men troede nu man kunne smide nogle andre fjedre på, og så sætte torsionsstangen lidt ned og så var den prut slået. Lidt som man kunne på en 106 rallye fx (ikke at det gjorde den bedre, tvært imod, men det var ligetil..)

men tak for svaret :)

13
Peugeot snak (arkiv) / RE: 206 undervogn / "opstramning"
« Dato: 14. Juni 2010, 10:22 »
Ok, interessant.
Jeg er heller ikke synderligt interesseret i at den skal være lavere, jeg vil bare have den strammere. Det hænger desværre bare sammen af to årsager. Fysikken bag krængning og den type fjedre der leveres til bilen. Det er svært (hvis ikke umuligt) at finde fjedre der er strammere uden de er lavere. Jeg har dog fundet nogen som "kun" sætter den 30mm ned, det burde vel ik gøre så meget.
Jeg tænker det din ven har oplevet, er når man smider den "i kælderen" med en 60mm sænkning eller andet tosset?

- jeg gider ik rigtigt bruge penge på gryden, så 4 stk fælge er ikke aktuel. (har i øvrigt 15", som har gjort den lidt mere direkte at styre, men det ændre jo ikke meget på affjedringen)  Har lommesmerter nok over de 30-50kilo der skal smides efter "primær bilen" for at få nye fælge, der har plads til ordenlige bremser... puha, de problemer man ikke har med biler ;)

14
Peugeot snak (arkiv) / RE: 206 undervogn / "opstramning"
« Dato: 09. Juni 2010, 12:46 »
æhm.. forstår ik lige den der, mester.. er jo bare en trille-rundt-i-dårligt-vejr-bil.. ville bare være rart at have lidt mere fornemmelse af at "køre" bil frem for at sejle rundt.

Men det var egentligt anbefalinger og tips til hvilke fjedre mv..

Fik i øvrigt bilen mere eller mindre smidt i nakken.. :)

15
Peugeot snak (arkiv) / RE: 206 undervogn / "opstramning"
« Dato: 09. Juni 2010, 09:44 »
ok, interessant. Hvorfor?
Jeg håbede da på jeg lige selv fiksede det med et par bukke og en topnøgle...

Sider: [1] 2