Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - SR

Sider: [1] 2 3 ... 23
1
Undervogn / Sv: Varmt interiør
« Dato: 08. April 2024, 22:06 »
Det lyder ikke umiddelbart normalt. Den har formentlig elektrisk tilskudsvarme i varmeapparatet, for at supplere med varme indtil motoren har opvarmet kølevandet. Hvis dette kører konstant, altså som i at det ikke slukker, kan det måske opleves sådan. Det der kan tale imod dette er, at du oplyser, at det først er efter en times kørsel.

Det lyder som om det er noget du bør køre til forhandleren med inden der går ild i bilen  :) Det havde Peugeot faktisk nogle problemer med for en del år tilbage på bl.a. 309... brandbiler  ;D

Det kan måske også blot være en varmekanel, der er faldet fra hinanden... kommer der lige meget luft ud at dyserne i henholdvis venstre/højre side?

2
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 08. April 2024, 21:59 »
Du kan ikke se på en ledning om der er god forbindelse, men du kan måle spændingsfald (under belastning). Der ligger en del videoer om det på Youtube.

Du kan evt. søge på kanaler som DiagnoseDan eller Pine Hollow Auto Diagnostics - på kanaler som de nævnte vil du kunne lære en del om fejlsøgning på elektriske systemer.

På moderne biler, selv en 2005 udgave er i den forbindelse en moderne bil  ;), kan du som udgangspunkt forvente, at generatoren styres af motorstyringen. Derfor skal du være lidt varsom med at sætte en eller anden tilfældig pære på, idet du risikerer at brænde noget af.

Ledningsdiagrammer er desværre ofte en mangelvare til bilerne, for gør-det-selv'er.

3
Jeg mener, at omtalte bolte er M6, men køb dem hos Peugeot. De originale bolte ruster ikke og sætter sig ikke fast i aluminiummet som "almindelige bolte fra reolen" kan finde på.

Inden du begynder at udskifte din katalysator, så få fejlsøgt på bilen. I øvrigt er det absolut ikke bare lige, at udskifte katalysatoren på sådan en bil, så spar penge og tid ved at få fejlsøgt korrekt. Man skal sjældent rette sig efter fejlmeddelelser i bilens display - det er typiske blot symptomer, ikke årsagen.

Det kunne jo være en reguleringssonde (lambda-sonde før kat.) der sender forkerte signaler, hvorved den pøser benzin ind - eller diagnosticeringssonden (lambdasonden efter kat.) der melder forkerte signaler til motorstyringen.... måske defekte benzindyser, defekte tændrør osv.

Din bil, det er helt op til dig hvordan vil gribe udfordringen op, herunder om du vil købe dig til kvalificeret hjælp  :D

4
Elektronik / Sv: Ny nøgle Peugeot Partner 1.6L 16V fra 2005
« Dato: 30. Marts 2024, 22:09 »
Hvis ikke I har fundet ud af en aftale, så har jeg fra flere sider fået anbefalet Autolåsesmede i Rødovre, når det gælder Sjælland: https://keyman.dk/

5
Peugeot Snak / Sv: Peugeot 208 - hvorfor lyser SERVICE lampe?
« Dato: 09. Marts 2024, 16:54 »
Det vil være det rene gætværk, så du skal få udlæst bilens systemer med en tester for at få svar på, hvad det skyldes.

6
Motor og Transmission / Sv: Utæt ved knastaksel
« Dato: 20. Februar 2024, 15:09 »
Hvis den er våd på gearkassen er det både/og, idet pakdåserne automatisk tages ud, når øverste del af knastakselhuset demonteres, men skrev du ikke,at den var utæt ved knastakslen - det er jo i den anden ende af motoren.

Nå, det er også lige meget, men adskilles skal det jo, hvis det skal tætnes  :)

7
Motor og Transmission / Sv: Utæt ved knastaksel
« Dato: 19. Februar 2024, 17:10 »
Du kan ikke nødvendigvis bruge andres erfaringer omkring dette, da det kan være enten eller, eller både/og, men jeg kan jo tage fejl.

Ved begge reparationer skal tandremmen (og min. én pakdåse) udskiftes - og prisforskellen burde således kun være tætning med silikonpakning samt endnu en pakdåse.
Hvis tandremmen har fået olie, bør den udskiftes, uanset hvad. Det der gør forskellgen er om der udskiftes pakdåse på såvel indsugnings- som udstødningsknastaksel.

For at fejlsøge ordenligt på bilen, skal øverste tandremsdæksel demonteres. Der vaskes grundigt af og motoren startes. Så observeres det hvor olien kommer ud. Hvis det er ganske lidt der kommer ud, kan det faktisk være vanskeligt med 100% sikkerhed at fastslå hvor det kommer fra. Utætheden er formentlig at finde inde bag tandremshjulet, hvorfor det kan være vanskeligt at se hvor det kommer fra.

Hvor meget har den kørt?

8
Elektronik / Sv: centrallås
« Dato: 17. Februar 2024, 15:41 »
Kan du låse den med nøgle? - og låser alle døre i så fald?

Hvis den kan låse med nøgle, må der mangle et signal fra centrallåsstyringen til, formentlig, centrallåsmotoren i førerdøren.
Dette kan f.eks. skyldes en knækket ledning, hvor et oplagt sted er i A-stolpen, altså den dørstolpe, hvor førerdøren er hængslet.
Om det også er sådan på din bil, kan jeg ikke sige med sikkerhed, men ofte er centrallåsmotoren i førerdøren styrende for de øvrige døre.

9
Peugeot Snak / Sv: 107 på lang køretur
« Dato: 11. Februar 2024, 15:18 »
Holland ligger da ikke ret langt væk, men alt er jo relativt  ;)

Hvis der er olie på motor og gearkasse/differentiale og bilen ellers er serviceret, så er det vel bare at køre afsted, men alt kan jo gå i stykker.

Min onkel kørte for snart 15 år siden direkte fra service på autoriseret Volvo værksted på langtur mod Frankrig. Bilen var nogle få år gammel og havde ikke kørt så meget. De endte med at blive hentet på et fejeblad for at blive kørt på værksted, hvor der skulle ny motor i. Der er ingen garantier, men hvis man servicerer sin bil, minimum efter forskrifterne, så skulle bilen snildt kunne køre til Holland t/r.

Tag evt. en dunk olie med på turen og tjek niveauet, når du alligevel er inde for at tanke.

10
Motor og Transmission / Sv: 1,6 THP rasler lidt ved kold motor.
« Dato: 11. Februar 2024, 15:10 »
Måske en ventilløfter?

Det er jo svært med lyde, så få det hellere undersøgt på et værksted inden du kører noget i stykker.

11
Motor og Transmission / Sv: Ødelagt motor
« Dato: 10. Februar 2024, 18:27 »
Jeg tror den nye bruger flexede ud igen  :(

12
Motor og Transmission / Sv: 1,6 THP rasler lidt ved kold motor.
« Dato: 10. Februar 2024, 18:24 »
Er der nok olie på den - og er den frisk?

13
Interiør / 607, bagklap, åbne/lukke
« Dato: 02. Februar 2024, 18:25 »
Hej

Er der en venlig sjæl, der kan fortælle hvordan man får aktiveringsmekanismen demonteret, altså den del hvor åbneknappen sidder i. Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man adskiller det, inde i bagklappen

14
Elektronik / Sv: 308 lader ikke nok.
« Dato: 25. Januar 2024, 21:41 »
Kølerventilatoren bruger en del strøm, så hvis du får den til at køre normalt, vil problemet måske være løst.

Sider: [1] 2 3 ... 23