1
Motor og Transmission / Sv: 2011 gøj 207 -aircondition
« Dato: 18. Maj 2025, 20:52 »
Jeg ville nok først tjekke om der var kølemiddel på. Quick and dirty - aktiver en af schrader ventilerne et spliksekund (husk sikkerhed; handsker, øjenbeskyttelse).
Hvis der var tryk på, ville jeg sætte en tester på og aktivere magnetkoblingen under "aktuatortest".... og i langt de fleste tilfælde har du fundet fejlen nu.
Hvis ikke der er tryk på systemet, kan du formentlig se utætheden med en UV-lampe og tilhørende briller - hvis der er tilsat uv-sporemiddel til kølemidlet - og ellers skal der påsættes tryk med inaktiv gas og søges derfra.
Hvis der er tryk på og magnetkoblingen virker, ville jeg nok teste pressostaten som det næste.
Lad være med at købe reservedele, før du har fundet fejlen - invester hellere pengene ;-)
Hvis der var tryk på, ville jeg sætte en tester på og aktivere magnetkoblingen under "aktuatortest".... og i langt de fleste tilfælde har du fundet fejlen nu.
Hvis ikke der er tryk på systemet, kan du formentlig se utætheden med en UV-lampe og tilhørende briller - hvis der er tilsat uv-sporemiddel til kølemidlet - og ellers skal der påsættes tryk med inaktiv gas og søges derfra.
Hvis der er tryk på og magnetkoblingen virker, ville jeg nok teste pressostaten som det næste.
Lad være med at købe reservedele, før du har fundet fejlen - invester hellere pengene ;-)