Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Kenneth68

Sider: [1] 2 3 ... 5
1
Elektronik / Sv: Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Dato: 05. September 2023, 19:37 »
Hej Holt.

Ja jeg har skifte alt i alle fire dører. 

Og en som har arbejde ved Peugeot, i der motorsports afd siger det samme med at de skal kodes eller åbnes i bilen system, som så mange andre biler hvis man vil have ekstra udstyr i bilen ud over det der er.
 
Og jeg bor i Århus. 

Ang Nøgler så skal der værer 3 knapper på mine nøgler.

Mvh Kenneth

2
Elektronik / Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Dato: 20. August 2023, 17:35 »
Hej. Prøver lige igen her på siden.

 
jeg har eftermonteret elruder i bagdørene på min 407 sw da de ikke er der fra fabrikken af.

Men kan ikke få dem til at virke, men har hørt fra en på facebook at de skal kodes, så har spurgt ved den lokale Peugeot forhandler , men ham jeg snakke med sagde at det have han aldrig hørt om, så det undre mig noget.

Har selv det udstyr der hedder Lexia /pp2000. og der fandt jeg noget der hedder Aktiver/Deaktivere,Er det måske der jeg skal finde de her ting. 

Men da jeg ikke er meget for at pille i noget jeg ikke kendere til ang dette program, så jeg kunne risiker at bilen ikke kan starte bagefter, vil jeg høre her inden om nogen kan hjælpe mig .

Har læst på nette at der skulle være et par troldmænd her på siden. der henvise til en ved kald navn Mikhan og Holt.

Mvh Kenneth Andersen.

Ps: Er det nemt at kode nye nøgler selv. Min er færdig i den ene knap, så den virker ikke ret godt længere.

3
Motor og Transmission / Sv: Mulig motor skift.
« Dato: 18. April 2023, 19:26 »
Hej Holt .

Nej det var ikke nødvendig at pille hele fronten af bilen.
Det eneste vi fjerne var køleren for at undgå der kommer hul i den, da motoren jo hænger meget skrå mod forenden .

Men hele forenden kan sagtens pille af fandt vi ud af da den faktisk kun er bolte fast med meget få bolte.

Mvh Kenneth.


4
Motor og Transmission / Sv: Mulig motor skift.
« Dato: 10. April 2023, 20:18 »
Opdatering på motor skift.

Anden motor er nu lagt i bilen.

Motoren Kom oven ud uden problemer.

Og i dag har den fået en indvendig motor rens og ny filter og olie igen, den kører bare perfekt.

Den gamle motor er sat til side indtil videre. Muligvis til en genopbygning, men det er ikke beslutte i nu.

Den var noget mere utæt flere steder en jeg lige havde regnet med, så godt den kom ud.

Sønnen og jeg brugte 11 timer på at skifte den ud og til den blev starte op igen, og den starte med det samme.

Mvh Kenneth

5
Motor og Transmission / Sv: Mulig motor skift.
« Dato: 02. April 2023, 16:09 »
En lille opdatering på mit motor skift .

Anden motor er købt , har kun kørt 100,000 km, og det har jeg papir på. 

Har brugt lidt tid på at gør denne motor pæn inden den kommer i bilen, og alle pakninger og div følgere er skift så alt er nyt .

Motoren skifter vi på torsdag.

Men har dog et spørgsmål, hvad er nemmest at taget motoren oven ud /ud af fronten ( som jeg har gjort på peugeot 307 nogle gange efterhånden, super nem måde at gør det på. )

Eller skal den nede ud hvad jeg bestem ikke håber på fordi det er der ikke mulighed for der hvor jeg skal stå og skifte motoren.

Måske nogen af jer har prøvet at skifte motor i en 407.

Mvh Kenneth.

6
Motor og Transmission / Brug for lidt hjælp.
« Dato: 15. Februar 2023, 20:19 »
Hej har brug for lidt oplysninger.
 
Da jeg har købt en anden motor til min peugeot 407 sw 2.0 136 hk årgang 2005.

Håber at en af jer her inde kan oplyse mig om hvor mange NM at Krumtap bolten skal spændes med, fordi jeg skifter alt ud hvad der har med tandrem at gør og selvfølge også alt med v-remme at gør. Og andre ting.
 
Har været så heldig at finde en ved ophuggeren som kun har kørt 100,000 kr lige ud , med papirer og garanti.

Mvh Kenneth

7
Motor og Transmission / Mulig motor skift.
« Dato: 13. Januar 2023, 18:24 »
Hej.
Lige et spørgsmål til jer her inden.

Overvejer at skifte motoren ud i min peugeot 407 2,0 benzin 136 /138 hk. kørt 309000 km .

Motoren har ingen mislyde overhovedet.

Fordi den har en utæthed bage på motoren hvor den smider lidt olie ud, Tror selv at det er ved toppakningen.

Noget den har haft lige så længe jeg har haft bilen.

Og er der noget jeg ikke bryder mig om så er det et en motor der sveder/spilder olie.

Men mit spørgsmål til jer er kan det svarer sig at renover motoren, altså skifte de fleste pakninger og pakdåser, eller skiftet motorene med en fra en ophug.

Har en på hånden det har gået det halve af det min har nu. til 4700 kr.

Og en komplet paknings sæt kan jeg købe for 1600 kr.

Og ved godt at der måske skal skiftes et par pakninger på sådan en motor fra ophuggeren også.

Ps: jeg laver alt på bilen selv sammen med sønnen.

Mvh Kenneth

8
Undervogn / Sv: Peugeot 407 sw , servostyrings problemer
« Dato: 23. December 2022, 10:46 »
Hej Pug407aut.

Er prøvet flere gange og det hjælper kun meget kort tide.

Har snakket med Peugeot , og har fået et par ting jeg lige skal tjekke ang utæthedder.


Mvh Kenneth.

9
Undervogn / Peugeot 407 sw , servostyrings problemer
« Dato: 18. December 2022, 14:05 »
Hej.

Har en Peugeot 407 sw . med elektrisk Servostyringen/pumpe.
Men det er begyndt at skumme op igennem pumpen når bilen bliver slukket, så bobler det med luft op gennem pumpen, så jeg mistænker at der er en utæthed et sted, eller at selve tandstangsystemet er slidt op i nogle pakninger .
Og det er først kommet her da der kom rigtig frost.

Nogen der har nogle ideer. ::)

Mvh Kenneth.



10
Motor og Transmission / Sv: Problem med starten
« Dato: 25. November 2022, 17:21 »
Har købt en anden tændingslås.
Men der er bunden ikke lige sådan at få af den, da den sådan set sidder mit i det hele.

Så tænker om det ikke er nok at bytte modtageren som sidder på siden af tændingslåsen om med den jeg har på min egen låse i bilen, kan ikke rigtig se at der skulle være andet der skal flytte.

For om jeg flytter den eller bunden kommer sådan set ud på et, og sensoren i nøglen kan jo flyttes over i den anden nøgle.

Mvh Kenneth

11
Motor og Transmission / Sv: Problem med starten
« Dato: 20. November 2022, 17:51 »
HEJ.
Tror ikke det er batteriet fordi det er knap 2,5 år gammelt.
Nu siger du tændingslås, men kan den skiftes uden at det hele skal kodes igen.
Men holder nu mere på at det er starten, så den vil jeg først prøve at skift.

Ps: Kan man se fejlen på programmet på pc,en, har jo PP2000, det der passer til peugeot.

Mvh Kenneth.

12
Motor og Transmission / Problem med starten
« Dato: 19. November 2022, 20:27 »
Hej.
 Min starter i min Peugeot 407 sw 2,0 benzin årgang 2006 er begyndt at drille en gang i mellem hvor den ikke vil gå i indgreb når jeg drejer nøglen, og en gang også hvor der ikke sket noget overhovedet da nøgle blev drejet, som om startene sad fast.
Jeg har mistanke til at det er starten der er ved at stå af.
Men vil lige hører her inden før jeg køber en ny eller en brugt på ophug.

Mvh Kenneth.

13
Lige en opfølgning på denne gang motor snak. 
Lambdasonden var ikke problemet, men der i mod Luftmængde målerene også kaldt (map censor) efter den er blevet skifte kører alt pt som det skal.

Havde pc,en på med pp2000på i går aftes bare lige for at tjekke, og ingen fejl koder, og benzin forbruget er blevet betydligt bedre.

Mvh Kenneth.

14
Hej Holt

Jeg køber næsten alle dele til min bil ved Autodoc.dk.
 
Har aldrig haft problemer med dele fra dem af, hvor man kan sige det modsatte fra Thansen.

Den lambdasonde hedder RIDEX fra autodoc  og koster 523,95 kr. Ser ud som om det er en firma i tyskland der står for salg af den lambdasonde.
Den sonde har 4 ledninger så tror ikke den har stel ander steder fra en stikke.

Men prøver at bestille et anden mærke som er kender for kvalitet , HELLA Eller BOSCH eller DENCO eller NGK.

Og sender lige en forspørgsel til en min søn kender ved peugeot, for at hører hvad fabrikat de sætter på af Lambdasonde.

MVH Kenneth.

15
Hej Holt.

Har haft testeren (PP2000) på bilen og den viser 2 koder  P0170 og P0131.

Men der er ikke noget at mærke på bilen, og koderen kommer ikke frem med en motorlampe der lyser.

Men kan godt lugte at den har en for fed blanding.
 
Men syntes der er mærkeligt hvis lambdasonden er stået af igen efter ca 6 måneder.

Prøve også at kører en test på begge Lambdasonder, hvor den foran fløj op og ned i M/V , var den bageres meget mere stabil i M/V.
Men da jeg ikke ved hvad det her betyder så er det lidt svært at sådan lige at tyde.

Mvh Kenneth

Sider: [1] 2 3 ... 5