Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - SUC

Sider: [1]
1
Motor og Transmission / Peugeot 308 1.6hdi 110hk. turbinelyd
« Dato: 10. November 2019, 16:35 »
CL54445. Har turbinelyd. Ret udtalt synes jeg. Både i og udenfor bilen.  Kommer selvfølgelig fra turboen eller i forb. med den. Variende afhængig af belastning. Bilen kører udemærket. Km/l er ok. Ca 20km. Ryger ikke. Er turboen ved at dø? En utæthed et sted? Forslag? Gået ca 225000km.

2
Totalskadet.

3
Kan man stille uret uden den originale radio.
Kan man isætte en original radio fra en anden 207'er uden at man skal have fat i en Lexia?
Findes der andre radioer der kan tilsluttes så man kan bruge betjeningen ved rattet?

4
Motor og Transmission / Peugeot 106 1.4 timing mærker
« Dato: 13. Maj 2019, 06:28 »
Har fået nyt topstykke. Tandrem skiftet. Mærket krumptap efter at have låst gl. topstykke. Starter og kører egentlig udemærket men jeg synes ikke den yder nok. Den opfører sig nok mest som en 1,1. Det er det ikke. Nu er det jeg gerne vil spørge til en let metode til timing. Har en fornemmelse af at den står et tand forkert efter et tidligere skift af tandrem.
SV46328

5
Motor og Transmission / Svingende eller høj tomgang.
« Dato: 10. Maj 2019, 07:01 »
Peugeot 106 SV 46328.
Som overskriften.  Har oplevet at tomgangen svinger op og ned feks når man kommer til et lyskryds. Datteren bliver flov når den skaber sig. Jeg har prøvet at skifte div følere som jeg havde liggende men som jeg ikke er sikker på virker. Derfor er det nok bedst at starte forfra og for ikke at skifte følere i et væk vil jeg høre om nogen har nogle forslag til hvor det kan være galt.

6
Har nu læst adskillige gange at ventilerne giver dårlig motorgang og at de i sin tid, i nogle tilfælde, blev skiftet på garanti. Men ingen steder har jeg læst om ÅRSAGEN til at de svigter og hvad de gør forkert.
Nogen som ved det??

7
Nogen siger ja og andre nej. Anlægsfladen pakning mod topstykke brændkammer bliver jo mindre og stålringen på pakningen er jo så ca 1.5mm inde i brændkammeret pga forskel i boringen.
Har vi en klog til stede??

8
Skal skifte topstykke. Iflg stelnummeret skal det være et kfx topstykke med glider på ventilløfteren mod knasten. Kfw har rulle mod knasten.
Problemet er at jeg har fået et kfx som jo ikke er helt magen til kfw.
Spørgsmålet er nu om jeg "bare" kan bruge kfx topstykket?

9
Undervogn / 207'er trækker til højre.
« Dato: 26. Marts 2019, 10:06 »
Totalskadet.

10
Datterens 106'er begyndte at bruge vand og fik et skvæt engang imellem når hun kom på besøg. Sådan havde det været i et par år men for nyligt steg forbruget og hun måtte selv fylde vand på. Der kom mikro små bobler i kølevandet og trykket steg på systemet. Olien så fin ud.
Jeg har tidligere skiftet toppakning på den men synes altid at den brugte lidt vand. I vinteren 16/17 gik vandpumpen. Vingen gik løs.  Der blev motoren noget ophedet. Vandforbruget steg men jeg tog chancen og efterspændte toppen. Så faldt forbruget igen men forsvandt ikke. Nu har jeg hevet toppen af men kan ikke se synlige tegn på at pakningen skulle være defekt. På billerne ses aflejringer i forbrændingskammeret. Måske kalk? Ved udstødnings manifolden ses også aflejringer. Topstykket buer 2-2,5 tiendedele. Motoren kørte ellers problemfrit. Kun kørt 365000km.
Nogen forslag?

11
Undervogn / 207'er med tungt styretøj
« Dato: 18. Marts 2019, 06:58 »
Totalskadet.

12
Motor og Transmission / Motor hugger/hakker
« Dato: 03. Marts 2019, 16:28 »
Peugeot 307 1.6 benzin. UX34749.
Den hugger/hakker mellem ca 1700 og 2200omdr. Uanset om den er varm eller ej. Altid under acceleration. Virker som om det er værst hvis den skal sejtrække. Den tøver også under acceleration. Som om den ikke får nok at leve af. Har prøvet en anden tændingssbro uden ændring.
Nogen ideer?

13
Elektronik / 307 1.6 benzin. Hakker i motor v. acceleration.
« Dato: 02. April 2018, 10:01 »
Konens bil så allerede der er problemet stort:)
Under acceleration fra lave omdr, specielt ved sejtræk, hakker motoren i det. Det virker som om den ikke tænder. Det er hurtige udsættere. Måske 1/10 del sekund. Problemet er KUN ved acceleration og ikke ved jævn hastighed. Omdrejningsområdet er fra tomgang og op til 2000-2500omdr.
Om det er koldt eller varmt, om motoren er kold eller varm gør ingen forskel.
Har ikke checket om lufttrykket har indflydelse:D
Er der en føler som kan lave denne fejl evt en dårlig forbindelse til en føler.
Jeg har en anden 307'er og stå så jeg kunne i princippet starte fra en ende af men det er jo brugte dele og jeg løber måske ind i andre fejl.

Sider: [1]