Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - 12345pj

Sider: [1] 2
1
Jeg skulle skifte starteren på min 407'er i dag og brugte LAAAANG tid på at finde den "midterste" bolt på starteren, bare for at finde ud af at den ikke var der.
Sidder der ikke normalt 3 bolte på sådan en starter?
Hvis der skulle sidde 3 bolte, er der så nogen der ved hvilken størrelse det er?
Jeg har fjernet den nederste bolt samt bolten fra gearkasse siden.

2
Jeg har endelig fundet ud af hvad der giver alle canbus problemerne på min 407'er, når jeg piller stikkene til DANCAN fartpiloten af oppe ved COMM2003 og sætter stikkene direkte i, så forsvinder alle problemerne, alle ledningerne er målt og de har umiddelbart god forbindelse så hvis nogen kan hjælpe med et diagram af forbindelserne til COMM2000 ville det være rigtigt dejligt.
På forhånd tak.

3
Elektronik / Forkerte CANbus spændinger 407?
« Dato: 17. August 2018, 19:26 »
Se gammel tråd her:
https://peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=13189

Så fik jeg fundet og skiftet den utætte vakumslange så turboen arbejder igen.

Jeg er startet på CAN kommunikations problemerne igen og har fjernet Multi display'et og målt følgende:
CAN H ca 1V til ca 5V
CAN L ca 0V til ca 4,5V

Målt med Fluke oscilloscope, ca 8us bit time = 125kbps hvilket burde være fint.

Som jeg har forstået det så burde signalerne nærmere være:
CAN H ca 2,5V til ca 3,5V
CAN L ca 1,5V til ca 2,5V


Nogen der ved om termineringen sidder i displayet eller hvor termineringerne sidder på en 407, jeg antager at den ene "ende" af CAN bussen er BSI1 og den anden "ende" er modulet længst væk fra BSI1 (længste lednings stykke).

Nogen der ved om en manglende terminering eller en manglende/dårlig stelforbindelse kan give disse spændingsniveauer på CANbussen?

Andre forslag?

4
Motor og Transmission / 407 1.6HDI manglende trækkraft P0299
« Dato: 07. August 2018, 15:40 »
Så fik jeg en anden fejl på den gamle bil, den har været på vej et stykke tid men nu er den konstant.
Bilen mangler trækkraft og jeg får fejlen P0299 og det virker som om der ikke rigtigt er ordentligt ladetryk på den.
Turboen spinder og der er ikke rigtigt noget slør i akslen.
Vakum regulatoren bevæger sig, jeg ved ikke om den bevæger sig nok.
Jeg antager den skal have vacum for at lave ladetryk ?
Jeg undersøger her om lidt om der er vakum på, jeg har desværre ikke et manometer til at måle vakum med, og jeg har kigget hos T Hansen og Biltema, det ser ikke ud til de har noget mere, nogen der ved hvor man kan købe et billigt et ?
Min laptop der kører Diagbox har ikke meget batteritid så jeg kan ikke teste så meget imens jeg kører, jeg kan teste alt imens den står stille.
Nogen forslag til hvad jeg skal kigge på ?
Min plan var at kigge på Vacuum solenoid, har jeg forstået det korrekt hvis jeg siger der kun er 1 stk på sådan en 407 1.6HDI fra 2005 ?
Jeg har en Citroen C5 fra 2001, det er en 2.0HDI med 140HK, er det samme turbo og opbygning med de samme ventiler, styring osv ?
Har jeg forstået det korrekt, at der ikke er en tilbagemelding på positionen af vacum regulatoren men kun indirekte vha ladetrykket ?
Gode råd er meget velkomne

5
Elektronik / Peugeot 407 1,6HDI CAN kommunikations problemer
« Dato: 23. September 2017, 17:55 »
Så er den gal igen, heldigvis blev bilen synet til tiden inden CAN kommunikations problemerne meldte fejl igen.

Jeg får ESP fejl og anti pollution fejl på displayet, med Diagbox melder den CAN communication fault til Additiv box, ESP box og ratsensor.

Jeg har rodet en del med dette problem igennem tiden på denne bil og meget peger efterhånden på BSI1 synes jeg, Ratsensor samt additiv Box er udskiftet men fejlen er den samme, alle stik har været afmonterede, sprøjtet med silicone og monteret igen.

Ligenu tror jeg at det er enten BSI1 eller en ledningsfejl, er der nogen der ved om man kan udskifte BSI1 boxen med en anden box (brugt box fra huggeren) uden at det giver problemer ?
Jeg antager at følgende Ligger i BSI1:
VIN ?
Radiokode ?
Låsekode til centrallås ?
KM stand ?
Andet ?
Hvor meget vil virke hvis jeg bare monterer en anden BSI1 box uden at programmere noget ?
Er der noget der går galt ved at prøve, radiokode centrallåsekode osv ?
Kan man lave en "backup" af den gamle BSI1 box som man kan "restore" til den "nye" box ?

Noget jeg har overset ?

Gode forslag til fejlfindingen ?

Jeg arbejder med elektronik til daglig så bare skyd, jeg har desværre ikke en CAN analyser.
Jeg har Diagbox og Lexia klon der virker.

6
Elektronik / Peugeot 407 1,6HDI forfjedre
« Dato: 13. Juni 2017, 21:10 »
Jeg har lige knækket en fjeder på forakslen men jeg tror at der er monteret lavere fjedre, er der nogen med en standard 407'er der gider måle højden til skærmkanten fra jorden samt til center af hjulnav eller bare afstanden fra skærmkant til center af hjulnav, så kan jeg sammenligne og se om min er Standard eller sænket ?
Evt nogen i Nordsjælland der har sådan et par fjedre til salg ?

7
Elektronik / Strøm til gløderør 407 1.6HDI fra 2005
« Dato: 28. April 2017, 21:02 »
Jeg har en "P1351 , forsyning af relæet og aldrig forsyning af tændrørene" fejl og relæet klikker men når jeg måler Ohm fra relæsoklen pin 1,2,6 eller 7 til stel så er der Kohm modstand og ikke 1-2Ohm som forventet, dette gælder for alle 4 gløderør.

Der er stel og +12V på pin 4 og 5, jeg kan ikke huske hvilken der er hvad.

Er det sandsynligt at alle 4 gløderør er døde ?

Sidder der et stik undervejs som muligvis kunne være pillet fra hinanden (med de 4 ledninger til hver sit gløderør) ?

Nogen råd ?

8
Peugeot Snak / Super hjælp
« Dato: 28. April 2017, 19:27 »
Tak til OlsenDK for at lade mig bruge hans udstyr, det viste sig at min egen tester virkede fint også.
Imens jeg var hos Søren fik jeg den ide at prøve at dreje rattet en omgang til venstre og prøve at kalibrere og så kunne den kalibrere ratvinkel sensoren, den gav så selvfølgelig fejl på vej hjem men nu da selve ratvinkelsensoren er drejet så den sidder korrekt så kunne den kalibrere og fejlene slettes.
Havde det ikke virket ville jeg have prøvet at dreje en omgang til højre for at prøve at kalibrere.

9
Peugeot Snak / Slettes
« Dato: 26. April 2017, 18:03 »
Slettes

10
Peugeot Snak / Tester på Sjælland
« Dato: 26. April 2017, 16:09 »
Jeg har et problem med min ratvinkelsensor (COM2003) og har skiftet den til en anden fra ophuggeren.

Jeg fik en udlæsning der sagde 720grader til venstre og kunne ikke kalibrere sensoren, derfor skiftede jeg den men jeg kan stadig ikke kalibrere den så jeg ville meget gerne hvis der findes en venlig sjæl på Sjælland (gerne Nordlige halvdel) der vil bruge 10-20min på at smække sin tester på min 407 1.6HDI og se om det kan være et problem med min tester der gør at jeg ikke kan kalibrere den "nye" ratvinkelsensor ?

Jeg har testet med Diagbox V5.02 / REV B interface, derefter flashed interfacet til REV C og installeret Diagbox 7.62, intet af dette hjalp så derfor vil jeg gerne checke om det kan være mit interface før jeg køber endnu en COM2003.

Det haster en del da jeg skal til syn.

11
Elektronik / ESP fejl 407 1.6HDI 2005
« Dato: 20. April 2017, 15:08 »
Hej Alle

Jeg kæmper med en ESP fejl på min 407'er, den melder fejl i displayet og med PP2000 får jeg en ratvinkel sensor fejl, jeg har skiftet COM2003 til en tilsvarende fra samme årgang osv men jeg får samme fejl med den nye som med den gamle.

Jeg har efterhånden været alle stik igennem, dvs haft dem af og visuelt check + kontaktspray inden de blev samlet igen.

Jeg kan ikke kalibrere ratvinkel sensoren, den de-kalibrerer gerne men melder fejl til sidst i kalibreringsforløbet.

Ratvinklen er hele tiden aflæst til 720 grader mod venstre uanset hvor rattet står og hvor mage omgange det er drejet.

Jeg har centreret COM2003 da jeg monterede den så den del burde være ok.

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre andet end evt skifte ESP ECU ?

Nogen stik/forbindelser jeg bør checke ?

Alle andre funktioner i COM2003 kan umiddelbart aflæses korrekt med testeren men ikke ratvinklen.

Jeg bor i Frederiksværk (Sjælland), er der nogen der bor indenfor rimelig afstand der kan lokkes til at koble deres tester på ca 5 min og se om det kan være min tester der er noget galt med, jeg antager at når jeg kan aflæse alt andet så burde testeren vel virke fint ?

Det er selvfølgelig en clon tester med en noget gammel software men det burde vel ikke give disse problemer ?

Kan man udskifte ESP ECU uden at skifte ABS blokken med ESP ECU så jeg ikke skal til at udlufte bremser ?

Er der en eller anden måde man kan udelukke f.eks ESP ECU eller COM2003 ud fra andre målinger med testeren ?

Jeg havde også en fejl på Additiv ECU men det har jeg umiddelbart fået løst, det ser ud til at det var en dårlig forbindelse i et stik.

Alle stik jeg havde skilt ad så ud som nye invendigt, ingen ir/rust eller møg.

Alle råd er velkomne, jeg er elektronik ingeniør og har oscilloscop, mulitimeter og det nødvendige værktøj så jeg starter ikke helt på bar bund men jeg har ikke CAN analyzer så jeg kan ikke se hvad der kommunikeres på bussen.

Opdateret: Der er CANbus signal på ben 1 og 2 i stikket til COM2003 og +13V og stel på ben 4 og 3.
Canbus Idle ligger på ca 2,5V og de aktive niveauer ligger på henholdsvis ca 1,5V og 3,5V.

12
Hej

Jeg har skiftet flammeskiver men da dyserne sad fast har jeg trukket dem ud med en dyseudtrækker der bliver skruet fast indeni dysen, den ene dyse har ikke været "trukket" ud men er bare taget op uden brug af udtrækker.

Da den ikke ville opnå minimum 200-250Bar tryk ved start forsøg valgte jeg at åbne den sidste dyse for at se om de var samlet korrekt og samle 2 af dem korrekt så de alle nu er samlet som de skal.

Når jeg fjerner returslangerne i toppen af dyserne og forsøger at starte, sker der det at der kommer diesel lidt diesel op af hullerne på dyse 2,3 og 4 men IKKE af hullet på dyse 1.
Jeg forventer at det er dyse 1 der lækker da der ikke kommer noget "overskudsdiesel" op af dyse 1, så må den lille mængde diesel forsvinde ned i cylinderen hvilket formentlig passer meget godt da en af dyserne virkede "våd", jeg er dog ikke helt sikker på om det var dyse 1 eller 2.

Nogen der kan bekræfte at der bør komme diesel op af dysernes returløb, selv om motoren ikke starter.
Jeg har læst her: https://personel.omu.edu.tr/docs/ders_dokumanlari/894_52413_1913.pdf
at der ikke skal komme diesel op når motoren går i tomgang.
Ud fra mit kendskab til hvordan selve dyserne virker mener jeg hele princippet bygger på at der lukkes en lille mængde diesel ud hver gang dysen lukker igen.

High pressure målt(udlæst) med PP2000 til under 60Bar.

Hvad er rigtigt ?

Nogen der evt ligger inde med en gammel dyse der ikke lækker alt for meget som jeg evt kunne låne og prøve med, jeg bor i Nordsjælland ?

13
Hej Alle,

jeg er stødt ind i et problem ved udskiftningen af svinghjul/kobling på min 407'er, jeg kan ikke få gearkassen af, den sidder rigtigt godt fast.

Jeg tror jeg har fået fjernet alle skruer der holder gearkassen fast på motoren,
2 skruer (en bolt samt en møtrik/støttebolt) i toppen af gearkassen
3 skruer på starteren (2 fra motorsiden og 1 fra gearkasse siden)
2 skruer i bunden (fra motorsiden)
1 møtrik nederst/fremad.

Er der noget jeg ikke har fået fjernet eller sidder sådan en gearkasse MEGET fast, jeg har prøvet med et koben at brække lidt nederst imellem motor og gearkasse ?

Jeg har selvfølgelig fjernet trækakslen i venstre side samt afmonteret ophæng, gearkabler, ledning osv.
Jeg har en talje i motoren og understøtter gearkassen.
Jeg har skiftet både motor, gearkasse og lavet nærmest alt andet på mine tidligere biler så jeg har prøvet lidt af hvert men den her driller.

Er det nødvendigt at "holde" indmaden i differentialet når man fjerner akslerne ligesom på nogle ford biler ?

På forhånd tak for jeres råd.

14
Hej alle,

jeg havde det problem at bilen meldte fejl på displayet og med testeren på kunne der ikke kommunikeres med partikkelfilter-additiv computeren.

Jeg havde så fået et problem med min højre forlygte der ikke ville lyse mere da der var gået en udgang oppe i boksen over venstre forskærm, da jeg havde repareret lyset virkede kommunikationen med additiv computeren igen og har nu virket i ca fire måneder uden en eneste fejlmelding.

Jeg havde de 3 stik afmonteret der sidder i toppen af boksen så åbenbart var det en dårlig forbindelse der, så jeg vil anbefale at prøve det hvis det er samme symptomer, før udskiftning af computeren.

Mvh Peter

15
Undervogn / Problem med nyt forhjulsnav på 407
« Dato: 10. Maj 2013, 19:32 »
Hej Alle,

jeg har et problem med det helt nye forhjulsnav jeg har købt, det er en original reservedel med reservedels nummer 3646 97.

Inden monteringen af nav'et var der ikke afstand imellem nav og den nederste bærekugle holder, da den er samlet er der ca 3mm afstand, alt sidder som det skal men jeg er ikke tryg ved at det ligesom er trukket lidt fra hinanden.

Er der nogen der har erfaring for om det ser rigtigt ud eller om der er noget galt, jeg har ikke monteret ny øverste bærekugle da jeg ikke har værktøj til at få den gamle af og den fejler ikke noget.

Jeg frygter at det ikke er tæt så der igen går vand i det, så det kun holder kort tid, jeg skiftede nederste bærekugle for 1 år siden og da jeg skulle skift leje her den anden dag var det svært at dreje den nederste bærekugle igen.

Jeg har uploaded nogle billeder her:
http://billedeupload.dk/images/u7tM3.jpg
http://billedeupload.dk/images/4kU0O.jpg
http://billedeupload.dk/images/hcfJu.jpg
http://billedeupload.dk/images/FwxS.jpg
http://billedeupload.dk/images/1Do6V.jpg

På forhånd tak for hjælpen
Peter

Sider: [1] 2