Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - 406st

Sider: [1] 2 3
1
Elektronik / Fartpilot med wiretræk - vakuumdåse?
« Dato: 09. December 2022, 23:29 »
Hej,

Min Waeco MS-50 strejker.
Det startede med at den stoppede efter et par minutter og derefter kortere tid. Nu virker den slet ikke.
Har kørt de to diagnoseprogrammer og det tyder på, st fejlen er i motorrummet.
Nogen, der tilfældigvis har en gammel fartpilot liggende - evt bare en vacuumdåse med bowdentræk?

Vh Claus

2
Halløj,

Tikkende lyd, som beskrevet i overskriften.
Forsvinder når koblingspedalen blot trykkes få mm. under kørsel. Lyden kommer igen, når koblingspedalen slippes.
Motoren er en 1,8 EW7J4
Koblingen har kørt 80.000 km - motor og gearkasse 340.000

VH

3
Har en lille udfordring på 406eren.

Når der kører en VW diesel foran er det rart at kunne lukke spjældet til frisk luft og i stedet recirkulere luften.
Men, på det seneste kan jeg høre motoren dreje forgæves uden recirkulation aktiveres, så jeg tænker, der kan være knækket et plastiktandhjul i enheden.
Har ikke nået at have motoren ude, for det kræver et mindre indgreb.

Er der nogen, der har repareret en enhed ved at sætte nye tandhjul i?
Jeg fandt denne vejledning, men har endnu ikke forespurgt på tandhjulene: http://www.toujoursplus.info/montage_engrenages_motoreducteur_climatisation_en.html

Enheden ser sådan ud: https://www.amazon.ca/Heater-Control-Actuator-CITROEN-PEUGEOT/dp/B0068M9WBM

VH

4
Motor og Transmission / Interval for skift af gearolie?
« Dato: 12. April 2018, 20:09 »
Fik sidst skiftet gearolie på vores 406 EW7J4 med manuel gearkasse for 31/2 år siden i forb med koblingsskift. Drænes alt gearolie i forbindelse hermed?

Bilen har kørt ca 60000 km i mellemtiden.

Er der egl et decideret udskiftningsinterval? Jvf Haynes skal den bare efterfyldes.
Tænker, at de to l 75w80 næppe vælter budgettet, så overvejer bare at skifte, men er lidt nysgerrig pø de to ovenstående spørgsmål.

Vh

5
Peugeot Snak / Livsfarlige dieselpartikler...
« Dato: 18. Maj 2017, 20:33 »
Tankevækkende læsning, som burde føre til eftertanke for folk, når der fuskes med at deaktivere EGR-systemer på dieselmotorer, fordi folk insisterer på at køre diesel uden at have et kørselsmønster til det.
http://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE9581363/100000-doer-hvert-aar-dieselbilers-udstoedning-draeber-langt-flere-end-antaget/

VH

6
Hej,

Har haft en skraldelyd, som kunne lyde som om den kom fra tandremsdækslet på min 406er
Afmonterede det øverste tandremsdæksel og kunne se små plast-spåner på indersiden. Selve remmen, som er to år gammel så fin ud.
Tog fat i knastakselhjulet og kunne konstatere, at denne ring (billede 2) sad løs og kunne tages af...
Hvilket formål tjener denne ring? - vægt for at minimere ubalance? Går ud fra, den normalt er limet fast, da den har en inderflade af plast.
Bilen må have kørt i et stykke tid mens hdenne ring har siddet løs, da jeg har bemærket lyden i et stykke tid. Skal jeg havde den skiftet eller er den overflødig?

Her er tre Billeder:
https://drive.google.com/drive/folders/0B6YogiFNylX-aDBROGFxWm1uUmM

VH

7
Hej,

Stod og skulle hjælpe en kammerat med at aktivere en aux-boks via PP2000, men Diagbox går i stå under opstart og melder intern kommunikationsfejl.
Mener, det er version 7.62

Løsningsforslag?

Vh

8
Peugeot Snak / Problem meed Service Box
« Dato: 06. November 2016, 08:58 »
Er stødt på dette fejlvindue de seneste gange, jeg har forsøgt at logge på Service Box.
Indstillingen er dansk og på login-vinduet ser det ud, som det plejer, men når jeg trykker "forbind" kommer dette vindue:

VH

9
Motor og Transmission / Tikkelyd ved acceleration - 406 1.8 2002
« Dato: 08. December 2015, 22:30 »
Har i den seneste tid haft en irriterende tikkende lyd på vores 406'er

I lange perioder har lyden været periodisk og sjældent udpræget ved kold motor eller i tomgang.
Lyden bliver fremprovokeret ved sejtræk og acceleration med varm motor - særligt udpræget i passagersiden, ved lave omdrejninger og acceleration i andet og tredje gear.

Bilen har fået skiftet tandremskit og vandpumpe i sommer og har gået ca 285.000 km
Der er fuld trækkraft og når bilen er i fart er der intet at høre.
Får skiftet olie (Total quartz 5-40 hver 10-15000 km - har fået skiftet olie igen for nyligt.
Har skiftet tændrør og kanisterventil har haft en anden tændingsbro monteret - uden effekt.

Ingen fejl i PP 2000 og umiddelbart er benzinøkonomien fin.

Ingen synlige sorte utætheder ved flexrør på katalysator/manifold, men jeg tænker om det kan være en utæt manifoldpakning eller et spjæld.

Jeg har lavet et par lydoptagelser

Motorlyd kold motor uden belastning: http://vocaroo.com/i/s0svvCeIKYwA
til sidst optages foran indsugningsmanifold.

Motorlyd acceleration: http://vocaroo.com/i/s1vV21kIiKrV
Lyden er delvist optaget da jeg kørte gennem en viadukt, hvor lyden kastes tilbage

Motorlyd acceleration 2: http://vocaroo.com/i/s01jTiihAhiJ

Motoren er en 6FZ / EW7J4

Indspark er meget velkomne

VH Claus

10
Peugeot Snak / Benzinfilter 406 1.8 placering...
« Dato: 23. September 2015, 19:49 »
Ifølge Haynes burde det være placeret tæt ved tanken, foran højre baghjul, meeen det er endnu ikke lykkedes mig at finde det...

Det er givetvis godt og grundigt smurt ind i undervognsbeskyttelse, som skjuler det eller er placeringen ifølge manualen forkert?

Hører gerne fra en, der kender bilen og kan give en præcis placering.

VH Claus

11
Peugeot Snak / Motorhaveri - reklamation hvordan?
« Dato: 18. Juni 2015, 22:06 »
Min søsters Multipla (1.8 2002) er havareret. Motoren gik pludselig i stå under kørsel og den umiddelbare vurdering går på at det er tandremsrelateret.

Nu er sagen imidlertid den at tandremmem er skiftet for 11 måneder siden... Bilen er slæbt til et værksted i nærheden af hendes bopæl - ikke det værksted, som har udført tandremsskiftet, som er udført jævnfør faktura.

Motoren er vist ikke skilt ad endnu og om bilen kommer til at køre igen afhænger vist af om motoren skal repareres/skiftes som reklamation.

Hvordan bør man forholde sig - køre den på værkstedet, hvor tandremmen er skiftet og overlade alt til dem? - i mine øjne med risiko for at værkstedet i værste fald kan sløre årsagen for at holde sin ryg fri.

Claus

12
Interiør / xcarlink AUX-boks på RD3-radio - usb?
« Dato: 16. Maj 2015, 17:02 »
Hej,

Har indtil videre kun brugt jackstikket til at forbinde iphone mm. til min aux-boks.
Nu tænkte jeg, det kunne være fint at have et usb-stik siddende i den, men den registrerer ikke nogen af de to usb-stik, jeg indtil videre har forbundet. Jeg kan skifte mellem CD1, CD2 osv på radioen, men den skriver eks. "No CD1" og hopper tilbage på radiomodtagelse. Forsøgte også at tilslutte en ipod via usb-kabel - også uden resultat.

De tre musikmapper er tre almindelige album som mp3/wma-filer.

Boksen er en XCARLINK som denne http://www.car-interface.com/vendita/en/interfaces-usb-sd-aux-peugeot/46-peugeot-rd3-usb-sd-aux-interface-xcarlink.html og radionen er en Clarion RD3

13
Peugeot Snak / Korrekte tændrør - 406 1.8
« Dato: 26. April 2015, 09:50 »
Har sat mig for at skifte tændrør og i den forbindelse kan jeg ved at læse på forskellige sider, heriblandt her, læse at der er mange holdninger til emnet.
Købte i går fire NGK 6376 LFR5A-11 og spørgsmålet er om de er de bedst egnede - hvis ikke returnerer jeg dem.

Kunne blandt andet læse positivt om Eyquem her på siden og faldt over disse: http://oem-autodele.dk/peugeot-10/406-52/taendroer-113.html

Er de mere velegnede end de NGK-rør, jeg har, skal jeg have fat i helt andre eller er det et spørgsmål om religion? ;-)

Vh Claus

14
Interiør / 406 -7-pers-sæde splittegning/montagevejl.?
« Dato: 18. April 2015, 22:48 »
Er kommet i besiddelse af et ekstrasæde inkl al inderbeklædning mm.

Er mon en, der kan fremskaffe et udtræk på en splittegning eller en monteringsvejl.?

Vh Claus

15
Interiør / Skifte låsecylinder i handskerum - 406
« Dato: 23. Februar 2015, 14:17 »
Har skiftet handskerum i forbindelse med montering af læderindtræk (før var det gråt - nu sort)

Er der nogen, der har et fif til at skifte låsecylinderet i handskerummet?

Der er ikke meget plads og umiddelbart ser det ikke ud som om, der er skruer, der holder grebet med cylinderen fast.

VH Claus

Sider: [1] 2 3