Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - toyota

Sider: [1] 2 3 4
1
Motor og Transmission / Nederste motorophæng
« Dato: 09. Januar 2019, 15:50 »
Hej

Skal skifte nederste motorophæng på min 407 1,6 hdi

Har nogen erfaring med at skifte gummiophænget uden at afmontere konsollet ? det ville være hurtigere hvis jeg ikke skulle have trækaksel osv af, af bør der ikke være noget problem med, det er mere at få det nye på.

Heine

2
Undervogn / rumlelyd
« Dato: 03. December 2018, 19:14 »
Hej

Skal prøve at forklare mit problem så godt som muligt...

Jeg har fået en rumlelyd i bilen, når man kører lyder det som om at det kommer fra højre front, den kommer specielt ved jævn acceleration hvor den ikke skal arbejde voldsomt, forsvinder når man runder ca 2000 omdr/min ( eller også kan jeg bare ikke høre det mere ), træder jeg koblingen ned forsvinder det meste af lyden. Lyden synes jeg kom efter skift til vinterhjul, har prøvet at sætte reservehjulet på og det ændrede intet.

Tænkte at det måske var hjullejet, men der er ikke slør og den støj der kommer når jeg hejser bilen op, tror jeg er bremserne, lyder i hvert fald sådan.

Prøvede i dag at trille ned ad bakke med slukket motor og kunne ikke høre noget, har også haft kileremmen af og kørt en kort tur og lyden var der stadig, så hvis det er en remskive kan det vel kun være krumtapskiven eller ?.

Tandrem er skiftet for 40000 km siden sammen med hjulene.

Gode råd modtages for det er sindsygt belastende at høre på. Bilen er 407 1,6 HDI

3
Motor og Transmission / Højt turbotryk / atmosfærisk tryk
« Dato: 29. Maj 2018, 07:53 »
Min bil laver ind imellem denne fejl, højt turbotryk / atmosfæisk tryk, skriver PP2000, bl.a. i forbindelse med regenerering af P-filter, her til morgen gik fejlen så hen og blev permanent. Tryksensor har jeg prøvet at skifte ud med en jeg havde liggende og det samme med ladetryksventilen, begge uden held.

Nogen der har det forløsende råd ?

4
Elektronik / Værdi solsensor
« Dato: 15. Maj 2018, 21:54 »
Hej

Hvor bør værdien være ca på solsensor i PP2000? Har lige haft min tester på da aircon laver ballade, har fået ny væske på da jeg troede det var det, men ham der fyldte på, kunne efterfølgende ikke få kompressor til at gå igang.

Men synes at solsensoren værdi var helt vanvittig, kan desværre ikke huske hvad den sagde.

Bilen er den sædvanlige 407 hdi fra 04

5
Motor og Transmission / P0238
« Dato: 27. Februar 2018, 11:46 »
NY fejl på peugeot'en.... den er sgu snart billigt til salg

De sidste 2 gange den har regeneret partikel filteret, tænder den motorlampen og sætter kode P0238 turbo overboost ??? bilen kører fint nok, men det er da voldsomt trættende at glo på lampen.

P-filteret har kørt 20000 km, så det burde ikke fejle noget.

Nogen der ved hvorfor den sætter fejlen nå den begynder at regenerere ?

Peugeot 407 1,6 HDI fra 2004

6
Motor og Transmission / gløderør fejl
« Dato: 09. Februar 2018, 18:41 »
Hej

Jeg har lige opdaget at jeg har fejl på gløderør, i PP2000 skriver den at relæ er aktivt, men den lægger en fejl på for/eftervarme... hvis det er et af gløderørene vil den så skrive hvilket eller ved den ikke det ? Bilen starter fint trods de lave temperaturer for tiden.

P koden er P1351

Pft

Bilen 407 1,6 HDI

7
Motor og Transmission / fejl ved kodning af dyser
« Dato: 12. December 2017, 17:47 »
Skal prøve at gøre det kort....

Fik skiftet motor for 1400 km siden ( på et værksted ) til at starte med meldte den hele tiden motorfejl på turbo tryk, dette er der styr på, men den har hele tiden rykket ved jævn hastighed ved 1600-2200 omdr. ca.

Tænkte så i går om de havde kodet dyserne ( det er en brugt motor fra 2006 , bilen er fra 2004 ! ) det havde de så ikke, prøvede i dag så at kode dyserne, men får fejl hver gang jeg prøver, den siger forkert IMEA kode og laver derefter motorfejl, den melder fejl på dysekodning.

Da motor er nyere end den der sad i, betyder det jo at dyserne også er af en nyere type, men synes at have læst et sted, at man godt kan kode nyere type, men bare ikke gå den anden vej....

Nogen der kan hjælpe her? hvordan med kodning og kan den rykken skyldes den manglene kodning? .... har opgivet værkstedet, da de åbenbart ikke var opgaven voksen.

8
Motor og Transmission / Turbofejl efter motorskift
« Dato: 29. November 2017, 20:06 »
Hej

Har i dag hentet min 407 1,6 HDI fra værkstedet efter motorskift, på vej hjem melder den motorfejl under en overhaling på motorvejen, ellers ikke noget at mærke på bilen, vel hjemme sætter jeg PP2000 på bilen og den siger "turbotryk ubehandlet signal for højt" mener jeg det sådan nogenlunde var der stod, kan slette fejlen, men den kommer hurtigt igen når den skal arbejde.

Nogen der har en idé inden jeg kaster den tilbage på værkstedet ?

Pft

Heine

9
Motor og Transmission / passer disse motor ?
« Dato: 27. Oktober 2017, 19:30 »
kører disse 2 med samme motor ? den ene er en 307'er og den anden en 407'er.... begge 1,6 hdi

stelnumre:

VF33E9HZC85123939 ( 307'eren )
VF36E9HZC21091708  ( 407'eren )

10
Motor og Transmission / Motor lyder dårligt
« Dato: 20. Oktober 2017, 16:19 »
Hej

Nyt problem med bilen , 407 1,6 hdi, Idag begyndte den at gå på 3 cylindre den var igang med at regenerere, stoppede bilen og kiggede i motorrummet intet unormalt at se prøvede at tage stikket på dyse 1 af uden den ændrede motorgang ( dysen blev skiftet for en uge siden )
Prøvede at kører hjem med efter 100 meter lød det som om at der var kaster en gang møtrikker ned i motor, nogen der har en ide om hvad og hvor fejlen kan ligge ?

11
Motor og Transmission / Værktøj til dyseskift
« Dato: 10. Oktober 2017, 11:29 »
Udover en 7 mm umbrako, hvad værktøj skal så bruges til brug ved dyseskift på en 1,6 HDI 110 Hk ?

12
Motor og Transmission / Skal en ny dyse kodes ?
« Dato: 05. Oktober 2017, 09:12 »
Hej

Da jeg nok ender med at skulle skifte en dyse på min 407 1,6 HDI fra 2004, vil jeg høre om nogen ved om den skal kodes efterfølgene ?

Den kører med BOSCH dyser

13
Motor og Transmission / oser stadig....
« Dato: 29. August 2017, 14:28 »
Hej

Har brug for lidt ideer til hvorfor min 407 1,6 HDI stadig oser brunt/sort....

Den har oset siden jeg købte den for 2 år siden når jeg sparker til den, hvilket også kan ses på bagkofanger og bagsmækken.

EGR skiftet for 1 år siden ( var dengang sikker på den var årsagen )
Partikelfilter skiftet for 4 måneder siden. ( den regenerede for hver 400 km. )
Indsugningsmanifold skiftet for 2 uger siden, den var meget stoppet af koks.
Brændstoffilter skiftet for 1 uge siden.

Det er blevet bedre efter manifold er skiftet, MEN den oser stadig og er ved at drive mig til vanvid, den gør det når jeg sparker til den over 2000 omdr. og bliver så værre og værre jo flere omdrejninger den får og specielt i 2 gear.

Kiggede lige hvad dyserne sagde i tilfælde af at de kan have noget at sige. Dyserne siger i tomgang:
1: -1,14
2: -0,02
3: -0,35
4: 1,43

Kom med jeres ideer og forslag

14
Elektronik / Bilen døde... og kom til live
« Dato: 22. August 2017, 08:56 »
Hej alle

Her til morgen gjorde min 407'er noget mærkeligt... den døde i 1 sekund og derefter tændte den viskerne og lys i instrumentbordet, aircon slukkede og kunne ikke tændes igen. Da jeg kommer hjem slukker jeg bilen og lyset slukkes men visker kører stadig, prøver at starte bilen men der kommer bare et klik fra relæet ikke andet, går ud og tager strømmen fra batteriet og visker slukker.... tager strøm på igen og nu starter bilen igen ???

Sætter PP2000 på bilen, men den eneste der er , er en periodisk fejl på ABS/ESP der siger uoverensstemmelse med BSI boks

Nogen der ved hvad der skete i bilen ?

Pft

15
Motor og Transmission / Servopumpe
« Dato: 24. Juli 2017, 20:02 »
Hej

Så er den gal igen, min servopumpe ( på min 407 det er en mekanisk pumpe ) er blevet utæt, det ser ud til at være i bunden da den er tør i toppen, men hvad kan blive utæt i bunden ? Kan ikke se noget uden at afmontere den først

Pft

Sider: [1] 2 3 4