Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - SUC

Sider: [1] 2
1
Motor og Transmission / Peugeot 308 1.6hdi 110hk. turbinelyd
« Dato: 10. November 2019, 16:35 »
CL54445. Har turbinelyd. Ret udtalt synes jeg. Både i og udenfor bilen.  Kommer selvfølgelig fra turboen eller i forb. med den. Variende afhængig af belastning. Bilen kører udemærket. Km/l er ok. Ca 20km. Ryger ikke. Er turboen ved at dø? En utæthed et sted? Forslag? Gået ca 225000km.

2
Totalskadet.

3
Motor og Transmission / Sv: Motor hugger/hakker
« Dato: 11. Juni 2019, 23:29 »
Har haft lånt en anden men problemet forsvandt ikke.

4
Motor og Transmission / Sv: Motor hugger/hakker
« Dato: 11. Juni 2019, 18:32 »
Så må der være 2 sensorer til vandtemp. En til instrumentet og en til styringen. Hvor sidder den til styringen?
MAP / tryksensor kunne være en mulighed. Motoren dør øjeblikkeligt  hvis den afbrydes. Tænker ikke det er pedalsensoren da det kun er ved hård  belastning problemet er til stede. Og KUN ved opgivne omdr tal. Ud af lige landevej kører den perfekt v alle omdr.
Kunne ØD giveren, hvis den er defekt, stille tændingen helt ude i hampen?

5
Motor og Transmission / Sv: Motor hugger/hakker
« Dato: 06. Juni 2019, 09:47 »
Hvis ikke det er MAP sensoren hvad kan så "styre" benzintilførslen? Stoppet benzinfilter eller benzinpumpe som ikke giver tryk nok?
Man kan få den til, i over 2sek, at hakke i det omkring 1800-2000omdr når den skal sejtrække med klampen i bund. Specielt hvis den ikke kan øge omdrejningerne. Når de øges forsvinder problemet bortset fra at den kører "magert"

6
Kan man stille uret uden den originale radio.
Kan man isætte en original radio fra en anden 207'er uden at man skal have fat i en Lexia?
Findes der andre radioer der kan tilsluttes så man kan bruge betjeningen ved rattet?

7
Motor og Transmission / Sv: Peugeot 106 1.4 timing mærker
« Dato: 14. Maj 2019, 06:15 »
Ja så fik jeg checket timingen. En tand forkert. Nu kom hypperne i gang igen. Ser ud til at den har stået forkert al den tid datteren har haft den. Nu kan jeg forsøge at få styr på den svingende tomgang jeg har startet en anden tråd om.

8
Undervogn / Sv: 207'er med tungt styretøj
« Dato: 13. Maj 2019, 09:38 »
Hmmm. Måske tårnlejerne kan have indflydelse. Har ikke kunne læse mig frem til om de er kendt for at gå på 207'erne??

9
Motor og Transmission / Sv: Peugeot 106 1.4 timing mærker
« Dato: 13. Maj 2019, 09:35 »
Tak. Skulle lige sikre mig at der ikke var andre steder end svinghjulet.

10
Motor og Transmission / Peugeot 106 1.4 timing mærker
« Dato: 13. Maj 2019, 06:28 »
Har fået nyt topstykke. Tandrem skiftet. Mærket krumptap efter at have låst gl. topstykke. Starter og kører egentlig udemærket men jeg synes ikke den yder nok. Den opfører sig nok mest som en 1,1. Det er det ikke. Nu er det jeg gerne vil spørge til en let metode til timing. Har en fornemmelse af at den står et tand forkert efter et tidligere skift af tandrem.
SV46328

11
Motor og Transmission / Sv: Svingende eller høj tomgang.
« Dato: 11. Maj 2019, 20:29 »
Nu har jeg så pillet den fra. Nu er problemerne væk omend tomgangen er lidt lav ved kold motor. Problemet er nok den men jeg prøvede 2 andre, brugte, som ikke løste problemet. Nu tænker jeg om computeren skal "lære" at justere den "nye" før den virker som den skal. Altså noget med tænding på i 10sek osv osv??

12
Undervogn / Sv: 207'er med tungt styretøj
« Dato: 11. Maj 2019, 19:49 »
Den er elektrisk. Har kørt i søsterbilen Citroen C3 som jeg tænker ligner en 207'er en del. I den var styretøjet meget lettere. Tænker om følsomheden kan justeres?

13
Motor og Transmission / Sv: Svingende eller høj tomgang.
« Dato: 10. Maj 2019, 13:10 »
Kender godt den der med vaakumslangen :) Her til morgen startede den med at køre 3000omdr i tomgang. Forsvandt ikke rigtigt. Efter 10-15km kunne den godt komme i tomgang men først efter at have svinget op og ned i omdrejninger  et par gange. Problemet er der også ved gearskift hvor den tager omdr. Det " omvendte" kan også forekomme på den måde at hvis speederen slippes langsomt under kørsel hænger den ligesom i de høje omdr hvorefter den cutter til tomgang i et hug. Lidt ligesom hvis gasspjældet hængte. Det gør det dog ikke. Havde en forhåbning om at der var en specifik føler som kunne afstedkomme denne opførsel.
Mikael. SUC i min signatur står for Sig Ulrik Christensen. Vi har leget med C5'er og Lexia over teamview flere gange ;D

14
Motor og Transmission / Svingende eller høj tomgang.
« Dato: 10. Maj 2019, 07:01 »
Peugeot 106 SV 46328.
Som overskriften.  Har oplevet at tomgangen svinger op og ned feks når man kommer til et lyskryds. Datteren bliver flov når den skaber sig. Jeg har prøvet at skifte div følere som jeg havde liggende men som jeg ikke er sikker på virker. Derfor er det nok bedst at starte forfra og for ikke at skifte følere i et væk vil jeg høre om nogen har nogle forslag til hvor det kan være galt.

15
Har nu læst adskillige gange at ventilerne giver dårlig motorgang og at de i sin tid, i nogle tilfælde, blev skiftet på garanti. Men ingen steder har jeg læst om ÅRSAGEN til at de svigter og hvad de gør forkert.
Nogen som ved det??

Sider: [1] 2