Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Lars4733

Sider: [1]
1
Elektronik / Sv: Bip lyd fra, radio
« Dato: 09. Juli 2021, 18:41 »
Det lyder som om der er skiftet radio i den

Der skal i så fald tester på så bilens stelnummer kan kodes ind i radioen, så stopper bipperiet

2
Peugeot Snak / Sv: Blæser kører efter bilen er slukket
« Dato: 30. Juni 2021, 11:52 »
Blæseren er jo styret af en termostat/temperaturføler - måske der er en defekt på denne så den tror den er varmere end den er? For efter en kort tur burde den jo ikke køre.
Godt nok kører den jo også pga aircondition, men det mener jeg stopper med bilen.

Har du mulighed for at sætte en tester på og udlæse de forskellige temperaturer? Måske man kan udlede noget af disse? Evt få ro i sjælen om at værdierne er i orden.

3
Peugeot Snak / Sv: Blæser kører efter bilen er slukket
« Dato: 30. Juni 2021, 10:01 »
Min 407'er gør det hvis den var i gang med at regenerere partikelfilteret, men vist også hvis den blot er varm nok efter feks en god lang hurtig tur på motorvejen i sommersolen..

Men min er jo en diesel, jeg ved ikke om det også er tilfældet med din?

4
Elektronik / Sv: Bagvisker går amok
« Dato: 23. Juni 2021, 10:27 »
Ja, jeg ville også checke ledningerne i bælgen ud til bagklappen..

Jeg havde på et tidspunkt en Citroen C5 hvor bagrudeviskeren kørte en gang når man låste bilen op..  der var det falsk stel pga en ledning der var halvt slidt over..

En anden gang på en gammel Audi låste bilen selv op når den holdt i solen, da var det også en falsk stelforbindelse den fik når solen varmede kabelbundet til bagklappen op - ny isolering af ledningerne løste begge disse problemer..

5
Hov - kommer da lige til at tænke på den "mystiske" lyd der kommer fra min bil... står man foran bilen med motor startet kommer der sådan en "dunk dunk dunk" lyd bag fra motoren - den kan faktisk også høres hvis man står bag bilen..
Lyden har været der stort set al den tid jeg har haft bilen, men det kan vel feks godt være noget vaccum der "kæmper" for at holde undertrykket?
Det er ikke en høj lyd, mere sådan en rolig dunkelyd.. lidt "Hundestedmotor" så at sige - som skrevet - lyden kommer fra mellem motor og kabinen - hvad sidder der deromme der kan lave lyde og måske have direkte årsag til bilens ind i mellem manglende trækkraft?
Det er både ved kold og ved varm motor - altså både når jeg starter om morgenen, men også når jeg 80 km senere er på arbejde..

6
Beklager det sene svar - har ikke fået gjort yderligere ved bilen endnu...

Bilen kører jo til hverdag uden de helt store problemer, ud over at den når det er godt sommervarmt bliver mere sløv i optrækket.. - de kølige sommerdage kører den bedre..

Jeg har ikke gjort noget ved partikelfilteret - den melder ikke fejl, man kan mærke den regenererer ind i mellem, afhængig af kørestil (om det er landevej/by/motorvej) gør den det umiddelbart for hver ca 300-400 km - bilen har kørt knap 365.000 km
Jeg kan ikke få den til at gøre som min tidligere Citroen C5 2.0HDI (dog uden partikelfilter) - at ved god acceleration at få den til at slå en "prut" og få sod ud af udstødningen, om det er pga partikelfilteret eller andet ved jeg ikke.

En enkelt gang har jeg fået bilen til at give en fejl - det var en dag hvor den fik lov til at flytte sig, og fik lov til at trække langt ud i 3 gear - der tændte den motorlampen, men det gik i sig selv igen.
Det kunne vel meget vel være EGR-ventilen der ikke har fuld bevægelighed?

Nu er min tester ikke så god, pc'en kan ikke holde strøm og er gammel, men sidst jeg satte den til stod der et par fejl omkring EGR - men det var bla at den ikke kunne kommunikere med den så vidt jeg husker.

Hvis jeg vil kode den ud - så skal den vel også afmonteres og afblændes osv - så kan jeg vel lige så godt montere den nye jeg har indkøbt?
Og hvis jeg afkoder den - hvad så med syn osv?

Ja, måske det kunne være en ide at få rør og egr-cooler afmonteret og checket efter samtidig.. - hvis de også kan være sodet helt til, så hjælper det vel ikke meget at skifte EGR alene?

Vaccumslangerne - ja - det var nok en super ide at få tjekket dem - må se om jeg kan finde sådan en vaccumpumpe, for de sidder jo rundt om motoren, de er ikke nemme bare at tilgå og samtidig egentlig se om de er utætte..
Men umiddelbart så tror jeg at min "wastegate" (er det ikke det den hedder den der sidder i forbindelse med turboen?) - for den bevæger sig, både når motor startes og ved gas osv. - Men derfor kan der jo godt være en utæt slange undervejs som så driller når temperaturen stiger.

7
Motor og Transmission / Sv: Peugeot 407SW 1.6HDI - motordrillerier
« Dato: 20. Januar 2021, 13:02 »
Hej

Næ, fik ikke skiftet EGR-ventilen - har den udfordring at alt skal laves udendørs under åben himmel, så det skal lige passes ind så man kan lave det i brugbart vejr.

Og jeg har et par gange forsøgt mig at få den EGR-ventil ud, men jeg kan simpelthen ikke komme til den ene af de 2 bolte der holder den - den sidder jo et tosset sted..!

Jeg var i tvivl om min bils forvarmesystem virkede - men det fik jeg bekræftet i denne uge da der var frost - lampen lyste osv - bilen startede som normalt, også efter 2 dages stilstand i frostvejr.

Men det er som om, at når bilen starter, så hoster den lidt i et par sekunder for så at gå mere og mere normalt. Startes den varm starter den helt som den skal (vil jeg mene)

Her i disse arbejd hjemme tider kan den jo stå en lille uges tid - det er det samme om den står 4-5 timer eller 4-5 dage - ikke hverken værre eller bedre, ligesom der ikke er nævneværdig forskel om det er -6 grader eller 12 grader plus...

Det kan da godt være man skulle lave en udlæsning på dyserne, min tester er bare ikke "mobil" - dens batteri er gået død, så den skal sidde i laderen hele tiden..  så er det svært at køre en tur og få udlæsning. Men ok, det kan vel klares holdene hjemme hvis det var.

8
Motor og Transmission / Sv: Peugeot 407SW 1.6HDI - motordrillerier
« Dato: 01. Oktober 2020, 06:18 »
Nå, nu er der en Valeo EGR ventil inkl pakning og spændebånd, samt nyt forvarmerelæ og ladetryksregulator på vej, så må jeg se om det er nogenlunde til at skifte og om det kan afhjælpe det..

Så er det "kun" kodning af EGR jeg skal hitte ud af, men det må vel for pokker kunne findes i systemet

9
Motor og Transmission / Peugeot 407SW 1.6HDI - motordrillerier
« Dato: 30. September 2020, 13:36 »
Hej med Jer

Min 407'er med 9HZ motor og partikelfilter driller mig lidt i hverdagen..

Når jeg starter (koldstart) virker det som om den lige ruller lidt, måske kun kører på 3 cylindre lidt tid eller til man giver den lidt omdrejninger...

Og under kørsel, specielt når den er varm og det er varmt, så hakker den lidt ind i mellem - og ikke kun ved regenerering af partikelfilter.
Andre gange virker den lidt sløv, næsten som om den ikke har turbo..

Den har en enkelt gang under lidt hårdere acceleration tændt motorlampen og skrevet den kendte Anti pollution fault, men den forsvandt igen efter et par dage, uden at gå i "limp home mode" eller lign. Vi taler om at den fik lov til, i gennemvarm tilstand, at trække næsten helt ud i 3 gear..

Den har for nyligt fået olieskift inkl filter, luftfilter samt brændstoffilter. Efter motorlampefejlen fik den en Bell Ad rens i tanken og dernæst en rens via luftindgangen i turboen.. - det hjalp lidt, men kun nogle dage

Min gamle PP2000 tester driller mig lidt, men der var gemt fejl på EGR, noget med manglende signal og fastsiddende - så tænker en ny EGR er nok på plads, men hvordan koder man en ny?

Og kan det tænkes der er problemer med noget vaccumslange til "wastegaten"? Er det i så fald den lille slange der går ud fra denne - og hvor finder man sådan en? Kender man dimension og længde? Mener at have hørt man kan bruge benzinslange?

Den kører til hverdag, sætter ikke fejl i displayet, kører dagligt 2x80 km på motorvej uden for myldretiden. Og der kører den ca 19-20 km/l. Uden synlig røg fra førerpladsen.


10
Undervogn / Sv: Forstærkede vs. Standard fjedre
« Dato: 23. November 2018, 11:57 »
Men jeg synes slet ikke at kunne få systemet i tale via PP2000 feks?

Kan intet finde om luftaffjedringen i computeren - skulle man kunne det? Og i så fald hvor?

11
Undervogn / Sv: Forstærkede vs. Standard fjedre
« Dato: 23. November 2018, 06:53 »
Ser spændende ud..

Døjer pt med en 307 SW Airvan fra 2004 der hænger med "røven" - der skal ikke meget læs i før den er ret lav.
Så skal have checket luftaffjedringen.

Hvis nu det er - ved I så om det vil være en større opgave at skifte til alm fjedre a la dem I har fundet her? Og om man må rent godkendelsesmæssigt?

12
Undervogn / 307 SW Airvan
« Dato: 23. November 2018, 06:48 »
Hej med Jer

Jeg har søgt på kryds og tværs, synes ikke jeg kan finde ret meget information om selve airvan delen, hverken her inde eller på nettet generelt.

Vi har en 307 SW Airvan, en 2.0 HDI fra 2004.

Jeg synes den hænger med "røven" og ville i den forbindelse gerne forsøge at checke om luftsystemet til bagenden egentlig virker - og om hvad man evt kan gøre i den billigere ende hvis dele af det ikke gør som det skal.

Men i den forbindelse ville et overblik over hvad, hvor og hvordan det virker - jeg ved der sidder en bælg i hver bagfjeder og noget sammenkobling ved venstre baglygte, men er det "alt"?
Hvor sidder kompressoren feks? Og der må vel være noget føler for om der skal pumpes eller ej?

Så er der nogen der har kendskab til systemet og evt kan dele erfaringer og informationer?

Jeg har adgang til service.citroen mv, men da airvan-delen jo ikke er fra Peugeot kan man ikke se noget her om der inde..

Sider: [1]