Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - 12345pj

Sider: [1] 2 3 4
1
Hvis den har dobbelmasse svinghjul, hvilket den formentlig har, så lyder det som et defekt svinghjul.
Det er en dyr reparation som du helt sikkert skal påtale nu så den bliver lavet under garantien.
Jeg har en 407 HDI hvor jeg har skiftet svinghjul på og en C5 fra 2011 som jeg skal til at skifte på og det er nøjagtig samme opførsel.

2
Tak, jeg har fået starteren af og der sad kun 2 bolte, en Torx 40 eller 45 fra gearkassesiden og en Torx 40 eller 45 fra motorsiden.
Den øverste bolt ind mod kabinen mangler, den må skrues i fra motorsiden (intet gevind i starteren), jeg finder en bolt, kan du huske en ca længde på den?

Det kan godt være at det ikke er Torx men Umbraco der er i de 2 bolte jeg har skruet af.

3
Jeg havde nøjagtigt samme problem med min, jeg havde skiftet remskivehjul for nogle år siden og det blev skævt.
Da jeg skiftede det til et nyt var problemet løst.
Det er næsten umuligt at holde motoren så man kan løsne det, jeg købte en billig (3-400kr) elektrisk slag-hjulnøgle hos Biltema, så var det nemt både at løsne og stramme det igen, pas på når du strammer, den kan stramme meget hvis du lader den hamre for længe.

4
Jeg skulle skifte starteren på min 407'er i dag og brugte LAAAANG tid på at finde den "midterste" bolt på starteren, bare for at finde ud af at den ikke var der.
Sidder der ikke normalt 3 bolte på sådan en starter?
Hvis der skulle sidde 3 bolte, er der så nogen der ved hvilken størrelse det er?
Jeg har fjernet den nederste bolt samt bolten fra gearkasse siden.

5
Tak for hjælpen til Holt der guidede mig igennem aktiveringen af den originale fartpilot, det kører perfekt.

6
Den arm der sidder på min er en arm uden ledninger ud af den.
Den har dog kun On/Off indstilling.

Holt, jeg sender en PB.

7
Jeg ved ikke om det er en eftermonteret eller original fartpilot, den sad i da jeg købte bilen for ti år siden.
Den er monteret ved at fjerne 2 stik (blå og grå stik) bag på Comm modulet og sætte fartpilot modulets ledninger/stik ind imellem Comm modulet og de 2 stik der blev afmonteret.
Så går der et bundt ledninger ned til speederen hvor man tager stikket fra speederen af og monterer fartpilotens stik på speederen og et andet stik på stikket der oprindeligt sad på speederen.

Hver gang jeg afmonterer den så virker alt som det skal og når jeg monterer den igen så giver det canbus fejl i større eller mindre grad.
Nu har jeg fjernet canbus ledningerne ned til fartpilot boksen og loddet dem sammen så de går "lige igennem" fra stik til stik, uden at forgrene sig med ca 2x½m ledning ned til boksen og tilbage igen. Nu ser jeg om det virker i morgen, hvis det virker så lodder jeg canbus ledninger på ned til boksen igen (men så forgreningen bliver oppe ved stikkene ven Comm) og ser om det virker, medmindre jeg bare kan aktivere en anden fartpilot.

Kan man aktivere en anden fartpilot, jeg forestillede mig at det var den eneste fartpilot der fandtes til de tidlige 407'ere?

Hvis nogen kan guide mig igennem så aktiverer jeg meget gerne den "indbyggede" fartpilot hvis den er der?

Jeg har tester/Diagbox.

8
Jeg har endelig fundet ud af hvad der giver alle canbus problemerne på min 407'er, når jeg piller stikkene til DANCAN fartpiloten af oppe ved COMM2003 og sætter stikkene direkte i, så forsvinder alle problemerne, alle ledningerne er målt og de har umiddelbart god forbindelse så hvis nogen kan hjælpe med et diagram af forbindelserne til COMM2000 ville det være rigtigt dejligt.
På forhånd tak.

9
Elektronik / RE: Forkerte CANbus spændinger 407?
« Dato: 18. August 2018, 00:11 »
Så lykkedes det at finde lidt info.
Det ser ud til at de målte signal niveauer er korrekte for en medium speed canbus.
De signel niveauer jeg forventede er kun for high speed can.

10
Elektronik / Forkerte CANbus spændinger 407?
« Dato: 17. August 2018, 19:26 »
Se gammel tråd her:
https://peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=13189

Så fik jeg fundet og skiftet den utætte vakumslange så turboen arbejder igen.

Jeg er startet på CAN kommunikations problemerne igen og har fjernet Multi display'et og målt følgende:
CAN H ca 1V til ca 5V
CAN L ca 0V til ca 4,5V

Målt med Fluke oscilloscope, ca 8us bit time = 125kbps hvilket burde være fint.

Som jeg har forstået det så burde signalerne nærmere være:
CAN H ca 2,5V til ca 3,5V
CAN L ca 1,5V til ca 2,5V


Nogen der ved om termineringen sidder i displayet eller hvor termineringerne sidder på en 407, jeg antager at den ene "ende" af CAN bussen er BSI1 og den anden "ende" er modulet længst væk fra BSI1 (længste lednings stykke).

Nogen der ved om en manglende terminering eller en manglende/dårlig stelforbindelse kan give disse spændingsniveauer på CANbussen?

Andre forslag?

11
Motor og Transmission / RE: 407 1.6HDI manglende trækkraft P0299
« Dato: 10. August 2018, 09:12 »
Ja, den kører rigtigt godt, jeg er sikker på at den har været utæt i lang tid, i starten kun lidt og ikke hele tiden men så blev det værre og værre.

Vakumpumpen laver -0,7 til -0,8 bar tryk, det samme ligger der på slangen til turbo regulatoren i tomgang, jeg kunne ikke måle det med belastning på motoren men jeg antager at trykket nærmer sig 0bar når der er fuldt ladetryk og der er behov for at ladetrykket begrænses (ellers er min magnetventil defekt).

Det var dette jeg havde fundet hos Waatoo.dk men det går fra -1 til 5 Bar så kunne det bruges både til vacuum og til Ladetryk men det er ikke optimal.
https://www.wattoo.dk/vakuum-manometer-1-5bar-oe63-mm-rustfri-glycerinfyldt-1-4-ned-481181462?gclid=Cj0KCQjwzK_bBRDDARIsAFQF7zNbjjuYdC4YuT1K1hLBdj5pFN2k9Jw5x48Ho-5BoCMP8vHdx-927tsaApqTEALw_wcB
De har vist også et til -1 til 0 Bar men det er der flere andre der har også, bl.a Sanistål (VVS).

Det jeg havde lånt var denne type:
http://www.jp-industri.dk/fileadmin/user_upload/Produkt_PDF_UK/Pressure_gauges__type_221_F-321_F__page_E8.6.pdf

12
Motor og Transmission / RE: 407 1.6HDI manglende trækkraft P0299
« Dato: 09. August 2018, 19:54 »
Så fandt jeg fejlen og fik det repareret.
Det var gummi enden/bukningen på røret der sidder på ventilen oppe ved bremseforstærkeren, det er nu udskiftet med et andet stykke slange og et par strips.
Derfra går røret hen til et reservoir og videre til magnet ventilen.
Fra magnet ventilen går et rør hen til regulatoren på turboen samt et rør til toppen af motoren hvor der sidder noget filter lignende ppå enden af røret.

Jeg sender billeder osv imorgen, jeg fandt også et manometer hos Wattoo.dk, det koster 158kr + 29kr porto.

13
Motor og Transmission / RE: 407 1.6HDI manglende trækkraft P0299
« Dato: 09. August 2018, 09:37 »
Tak, det er jo kun rimeligt når man beder om hjælp fra andre, derudover kan jeg godt lide når andre har skrevet en rækkefølge på hvad de har prøvet og evt gerne hvorfor, så kan jeg bedre forstå fejlfindingen og evt udelade noget eller lave en anden rækkefølge hvis det ikke er helt samme symptomer jeg ser.

Jeg har lånt et manometer på mit arbejde, rent held der var en der havde et liggende i skuffen, -1 til 0 Bar, perfekt til opgaven men det er nok slet ikke nødvendigt for jeg kan mærke der mangle vakum når jeg holder på enden af slangen til regulatoren på turboen.


Jeg forventer at jeg finder enten et defekt rør eller en defekt magnet ventil, jeg håber jeg kan komme under den i dag, den er godt nok død at køre i 2x60km hver dag.

14
Motor og Transmission / RE: 407 1.6HDI manglende trækkraft P0299
« Dato: 08. August 2018, 09:55 »
Tjekket at vakum fra vakum pumpen er meget kraftigere end vakum til turbo regulatoren selv ved "behov" for mere ladetryk, dvs pedal i bund og motoren accelererer til ca 3000-3500 omdrejninger og pedalen slippes igen.
Ved at tvinge vakum regulator armen på turboen ned til stop skruen ses ca 2,2 (1,2) Bar ladetryk (med Diagbox) ved hurtigt at speede motoren op til de 3-3500 omdr/min.
Så konklusionen er indtil videre at vakumpumpen virker og at turboen virker.
Regulator armen på turboen kører fint så det burde heller ikke være der.

Jeg prøver at komme nedenunder og få kigget på slanger/rør og vakum magnetventilen ligeså snart jeg får mulighed for det.

15
Motor og Transmission / RE: Fejl på min 308 1.6 HDi 2014
« Dato: 07. August 2018, 18:06 »
Er det ikke sådan en til 200-400kr som man sagtens selv kan skifte på et par timer ?

Jeg ved ikke meget om den men har selv en 407 1.6HDI med udfordringer omkring det samme og min sidder på bagsiden af motoren, ind mod kabinen, i passagersiden helt nede ved bunden af motoren, man skal nedenunder og have skjoldet af for at komme til den efter hvad jeg kan se.

Se billeder: https://www.google.dk/search?q=vacuum+valve+308+1.6hdi&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiV76C-qNvcAhVGyKQKHfUbCccQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1440&bih=782

Sider: [1] 2 3 4