Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - leni

Sider: [1] 2 3
1
Peugeot Snak / Prime ?asual Dating - Actual Women
« Dato: 21. April 2024, 02:48 »
Free connections: no strings attached dating
Authentic Maidens
Outstanding ?asual Dating

2
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 20. April 2024, 10:26 »
Goddag

Er stadig på jagt efter en løsning.
Er der nogen, der har et bud på, hvilke spændinger jeg evt. skal kunne måle på de 2 tynde ledninger, der går til generatoren? (lade relæ?)
Er glad for alle input
Tak
VH Leif

3
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 09. April 2024, 14:22 »
Hej
Tak for svar - der er arbejde til "en gammel halvblind" mand i flere dage

VH
Leif

4
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 08. April 2024, 07:19 »
God Morgen
Ta for input. Nej, men det gør jeg nu. Er taknemmelig for alle svar.
VH Leif

5
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 07. April 2024, 09:34 »
Tak for svar
Alle de ledninger, jeg har set på ser meget flotte ud, ingen beskadigelse, rene og pæne . Har forsøgt at finde ledningsdiagram, men har kun kunnet finde frem til 2003 - (DAM nr. 10458 89 1 0011 - stel nr. VF33ENFUC84155681 - årg. 2005 - 307).
Checke ledninger igen. Ingen hjælp til de 2 ledninger til generatoren?
VH Leif

6
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 06. April 2024, 12:00 »
Opfølgning - nye spørgsmål
Hjælp
Er der nogen, der kan hjælpe med oplysninger om spænding på de 2 kontrolledninger på generatoren? - når motoren er slukket (med spænding på) og når motoren kører (og generatoren forhåbentlig lader)
Ide om at lave min egen kontrollampe (hvis dioden er sprunget i amaturet), så man kan følge med i de genvordinger systemet giver.
Er taknemmelig for alle informationer
VH Leif

7
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 06. April 2024, 09:27 »
Goddag
Tak for svar.
Du kan tro, at jeg har checket ledninger mange gange. Er der nogen bestemt, jeg skal forsøge endnu en gang?
VH Leif

8
Elektronik / Problemer med opladning på en 307er
« Dato: 05. April 2024, 15:16 »
Goddag
Roder med mit barnebarns Peugeot 307 1.6 2005 benzin.
Startede med at den ikke opladede batteriet. Skiftede generator. Al var tilsyneladende ok, men kun kort tid, så var det galt igen. Fandt ud at styringen til generatoren svigtede. Ved at sluttede den ene af de 2 ledninger, der styrer generatoren til plus, ladede generatoren fint (set i en video på YouTube).
Opdagede samtidig at lampen i instrumentbordet ikke lyste, så man ikke kunne se, om den ladede (målte i stedet med tangamperemeter). Prøvede at tage instrumentet ud, men opdagede desværre at der ikke var pærer i den, men dioder, som ikke var tilgængelige, så jeg ved ikke om de virker.
Nu er jeg temmelig ideløs for at søge videre - så nu beder Farfar om råd


9
Elektronik / Sv: Peugeot 206 mystik
« Dato: 01. Marts 2023, 09:17 »
Goddag
Mange tak for respons. Har ikke fået løst problemet. Kan se, at der er arbejde til mange timer, så....
VH
Leif

10
Elektronik / Sv: Peugeot 206 mystik
« Dato: 26. Februar 2023, 13:15 »
Goddag

Tak for svarene - har ckecket op på lygterne bag uden resultat. Vil prøve videre.
Dejligt med jeres respons.
Mange tak
Leif

11
Elektronik / Peugeot 206 mystik
« Dato: 25. Februar 2023, 15:27 »
Goddag
Det drejer sig om en Peugeot 206CC fra 2003 (barnebarns bil). Batteriet var løbet tør for strøm, blev opladet og startede ok. Efter kørsel nægtede den at stoppe, selv om nøglen blev fjernet. Ved at aktivere bremsepedalen stoppede motoren og lyset i instrumenterne slukkede (alt virkede normalt). Bremsepedalen blev sluppet - alt lys m.m tændes igen - nøglen var ikke i. En række fejl blev også "tændt"
Har forsøgt at nulstille via computer den række fejl, der viste sig - fejlene blev "slettet". Computeren blev taget fra, og alle instrumenter og fejlkoder blev vist igen.
Har checket alle sikringerne og set efter tegn på kortslutninger.

Må ærgerlig indrømme, at jeg ikke forstår, hvad der foregår. Så vil være taknemmelig for gode råd og tips.
Venlig hilsen
Leif

12
Tak for svar.
Undskyld, det er selvfølgelig kondensatoren, der skal skiftes.
Synes det er tidligt, at rørene skulle være tæret fast, de ser i øvrigt "pæne" ud. Det der undrede mig var, at værkstedet var "sikker på", at rørene ville blive ødelagt - de ringede op for at sige det - hvis de ikke havde prøvet. De meddelte at rørene ville gå i stykker, men havde ikke samme udmelding, da bilen blev afleveret. Det er sikkert ud fra erfaring med materialerne.

Ville gerne høre erfaringer fra andre, der har fået skiftet.

Vil se efter et sæt rør hos en hugger,

Venlig hilsen
Leif

13
Skal allerede skifte kondensatoren (fordanper) til klimaanlægget på nævnte bil.
Værkstedet ringede og fortalte, at kondensatoren ikke kunne skiftes uden at rørene også blev skiftet.
Synes det virker mærkeligt, at der på en 4 år gammel bil, allerede skulle være så tæret fast. Det ville give tæt på en fordobling af prisen

Er der nogen, der har erfaring angående dette?
Vil gerne høre gode råd, der evt kan få rørene løsnet.

Venlig hilsen
Leif (Esbjerg)

14
Peugeot Snak / RE: Ny nøgle
« Dato: 03. Marts 2018, 12:04 »
Hej
Tak for respons.
Har været heldig at få fat i original nøgle fra tidligere ejer af bilen (Tyskland).
Venlig hilsen
Leni

15
Peugeot Snak / Ny nøgle
« Dato: 27. Februar 2018, 14:28 »
Skal bruge en ny nøgle til en Peugeot 206 CC.

Har forespurgt hos Peugeot, der oplyser, at en nøgle med fjernbetjening vil koste godt 2000 kr med kodning.

Nogen erfaring med at klare en sådan opgave billigere - gerne med evt. henvisning

Bedste hilsner
Leni

Sider: [1] 2 3