Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - stratocaster

Sider: 1 [2]
16
Motor og Transmission / RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Dato: 22. September 2017, 20:20 »
Hej Mads

...så har jeg samme problem med min 207 GT 93350 km, der har fejlkoder, der dækker en for lang kæde samt tilsodning i indsugning. Må jeg spørge om du valgte Peugeot Skanderborg til den opgave. ? Og hvad endte prisen på for den operation ? Iøvrigt tak for henvisningen, kunne du fortælle hvad prisen for udblæsning m granulat ville stå i. Sidst skal jeg også høre om du havde sådan et lille kamera til at se sodningen . Vh rene

17
Hejsa

Har desværre her til aften fået en fejl "antipollution system fault" på min Peugeot 207 gt, og vil lige høre om der er en i nærheden af Fredericia som gider udlæse fejlen på min bil samt resette den, og hvad du skal ha'  for dette.

På forhånd tak

Rene Gregersen

18
Motor og Transmission / RE: Opgradering Peugeot 207 gt BOV
« Dato: 05. December 2016, 12:44 »
Citér
basilhot skrev:
Hej

Jeg har denne BOV i min Peugeot og har ikke oplevet nogen problemer. Har godt nok aldrig  hørt noget om at der skal en bedre BOV til, med mindre du voldtuner den.

https://www.astina.dk/tilbehor/forge-blow-off-psa-16t-p-104047.html?cPath=41_752http://


Ja det ligner da osse en løsning til den rigtige pris. Hvad var så grundet til at du har sat den forge i, når det ikke er nødvendigt ?

19
Motor og Transmission / Opgradering Peugeot 207 gt BOV
« Dato: 04. December 2016, 19:29 »
Hejsa

Skal lige høre eksperterne om lidt rådgivning på at gøre min GT parat til chiptuning, da jeg har i en tidligere tråd havde spurgt til hvordan man puttede noget mere effekt på de 150hk min GT turbo er født med.

Jeg fik at vide at jeg skulle forstærke min Blow Off Valve, da den ikke kan klare det forstærkede tryk en chiptuning giver. Jeg syns bare at prisen samt løsning fra Forge er både dyr samt for omfattende, i forhold til den løsning jeg mener at have fundet.

Så vil i ikke gi jeres input på den alternative ide jeg selv har til at erstatte BOV med, samt at det er en løsning der sådan cirka koster 800-900kr i forhold til 1990kr

Umiddelbart ligner det også en løsning jeg selv kan klare at skifte. Løsningen hedder GFB T9352 . Her er et link til et EBay salg  

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-GFB-DV-For-the-MINI-Citroen-and-Peugeot-1-6-Turbo-Diverter-Valve-T9352-/281467939298?hash=item4188cbe9e2:g:YuIAAMXQC-tTFf23

Tak på forhånd
















20
....syns lige jeg skulle gi' tråden en værdig afslutning. Jeg kontaktede Peugeot idag, og de kunne godt se at de havde bogført 2gange olie. Jwg havde ikke bedt om additiver, så det blev pillet af regningen, således jeg skal betale 4893kr istedet for de hersens 5700kr.

Tak for hjælpen.

21
Tak skal ha' for jeres input. Jeg vil selvfølgelig kontakte Peugeot mandag, og bede dem om at gå regningen igennem med mig. Forhåbentlig kan jeg få regningen 700kr ned pga. olie der optræder 2 gange.


22
Det jeg kan regne ud til at være serviceeftersynet til de 1398kr er
(Værkstedsløn 632,50 + oliefilter 136,50 + pakning 11,81 + service + motorolie Total 340,16  = 814,97kr plus 25% moms = 1401 kr.

Så det jeg ikke kan forstå er de 578 eller 715 incl moms for Olie Total 5w30

23
Jeg har ikke bedt om additiver, da jeg selv har tilført både additiver til turbo samt alm rens for et par uger siden.

Sjovt nok så havde min tidligere 207 samme problem med 2-3 ophæng der var knækket, som jeg ved den lokale landsbymekaniker betalt 50kr for at få svejst, og jeg stod og ventede, da han var færdig 12 minutter efter.

Jeg kender ikke deres timepris, men syns at næsten, eller een time om at svejse 3 stk ophæng, godt nok er meget, men du har nok ret....det er hvad man må forvente på et Peugeot værksted.

Jeg kan heller ik se på hvilken måde de har brugt 2 gange olie på.

Til sidst, så er jeg næsten sikker på at den omtalte pris, med dens indhold, nok ville ha ligget i nærheden af 3500-3700kr hvis jeg havde benyttet min sædvanlige værksted.

24
Motor og Transmission / RE: peugept 207 gt benzin
« Dato: 05. November 2016, 19:32 »
Tak skal du ha dyrisk, hvad hedder den føler ved turboen, og kunne du ikke helt klart mærke forskel, da den blev skiftet ?

25
Hejsa
Er der ikke nogen der gider kommentere min lidt uforståelige regning, da jeg selv synes den er lidt for stor i forhold til hvad Peugeot har lavet på min Peugeot 207 GT 2008, som skulle til et 5+ eftersyn, der jo koster 1398,- incl. olifilter samt motorolie.

Da de er i gang med service ringer de til mig, og fortæller, kileremmen bør skiftes, udstødningens 3 ophæng hænger ikke fast, bremsevædske skal skiftes, tændrør ligeledes, og sidst luftfilter. Dette siger jeg ja til, men bliver rigtig overrasket over deres tidsforbrug, på disse nævnte opgaver. Jeg kan heller ikke forklare hvorfor der optræder olie 2 gange på regningen.

.......meget gerne lidt kommentarer på dette

[/URL][/img]

[/URL] [/img]

26
Motor og Transmission / RE: peugept 207 gt benzin
« Dato: 31. Oktober 2016, 21:27 »
Hejsa dyrisk
...skal lige hære om du fandt problemet med din manglende turbo ? Hvordan fandt du ud af at den manglede. Tror at jeg selv har samme problem, men ved ikke lige hvordan jeg lettest fejlsøger på en evt. manglende turbo.

27
Motor og Transmission / Bov på Peugeot 207 gt
« Dato: 27. August 2016, 16:18 »
Hejsa

Jeg har haft bilen i små 10 dage, og i de sidste par dage har jeg ikke hørt en lyd til blow OFF ventilen, som jeg have lært/lyttet Hart en pssssst lyd. Samtidig er optrækket ikke længere det samme som for nogle dage siden, jeg har set flere videoer på youtube med den karakteristiske lyd.....og den mangler fuldstændig nu 😟

Jeg var iøvrigt oppe ved en kendt bruger herinde Kristian og få monteret fartpilot, hvor han samtidig udskrev en fejlliste, der fortalte at der var en fejl på styring af supplerende vandpumpe til turbo (elektrisk).

Er der nogen der vil kloge sig på hvordan jeg evt finder ud af hvad som er defekt, eller hvad jeg kan gøre for at checke evt. Defekt ?

28
Motor og Transmission / RE: Peugeot 207 gt opgradering
« Dato: 21. August 2016, 15:56 »
Tak for jeres input - har virkelig kigget jeres indlæg igennem, og nettet for den sags skyld, jeg tror osse at jeg vil vælge en løsning, som inkluderer rullefelt så jeg ved hvad jeg får. :)

29
Motor og Transmission / RE: Peugeot 207 gt opgradering
« Dato: 20. August 2016, 01:04 »
Tak Lasse

Hvad består chipningen af ? Hvem kan udføre dette og hvad koster det ? Hvor lang tid tager det at skifte den blow OFF ventil ? .... hvordan ser brændstoføkonomien ud efter sådan en tuning ? ..... mange spørgsmål :)

30
Motor og Transmission / Peugeot 207 gt opgradering
« Dato: 19. August 2016, 17:04 »
Hejsa

Vil lige høre nogle meninger omkring hvorvidt det er muligt at opgradere min nye "gamle" bil, som har en turbo og yder pt. 150 HK. Hvordan kan man billigst muligt få den til at yde mer, og skal også høre om en optimering ville få den til spare brændstof ved de 70-80 km/t ? Jeg er iøvrigt utrolig glad for bilen, og var ikke klar over hvor stor forskel der er på køreoplevelsen, når man kommer fra en 207 1,6 110 HK model til denne gt med en stram undervogn. Ja jeg er sgu hoppet på den med " livet er for kort til kedelige biler" :)

Sider: 1 [2]