16
Motor og Transmission / Sv: Optimal servicering
« Dato: 28. April 2022, 09:54 »
Hej
jeg har en lignende Peugeot 308 Hdi 92 hk km 365000
jeg har selv serviceret den siden garantien udløb, bremser er udskiftet flere gange sørg for at de bagerste caliber virker på håndbremsen, dvs at håndbremse armen trækker kablet helt tilbage, når håndbremsen lægges til træder du på fodbremsen og trækker i håndbremsen ca. 30 gange
Tandrem: den har jeg selv skiftet, det er ret nemt, svinghjulet låses med en 8 mm bolt og knasthjul og krumtap hjul låses i den rigtige stilling, jeg skiftede samtidig vandpumpen ved 260000 km jeg købte det hele ved Autodoc pris ca. 1200,- min arbejds tid ca. 4 timer husk at udlufte køler systemet
Har ved 300000 km udskiftet forhjulslejer , for fjedre toplejer bærekugler og styrkugler bøsninger i bære arme
Olie 5/40 fuld syntetisk
Gear olien skiftet ved 300000 km der sidder en stor bolt i ende dækslet på gearkassen der hælder du olien ind
God arbejds lyst
jeg har en lignende Peugeot 308 Hdi 92 hk km 365000
jeg har selv serviceret den siden garantien udløb, bremser er udskiftet flere gange sørg for at de bagerste caliber virker på håndbremsen, dvs at håndbremse armen trækker kablet helt tilbage, når håndbremsen lægges til træder du på fodbremsen og trækker i håndbremsen ca. 30 gange
Tandrem: den har jeg selv skiftet, det er ret nemt, svinghjulet låses med en 8 mm bolt og knasthjul og krumtap hjul låses i den rigtige stilling, jeg skiftede samtidig vandpumpen ved 260000 km jeg købte det hele ved Autodoc pris ca. 1200,- min arbejds tid ca. 4 timer husk at udlufte køler systemet
Har ved 300000 km udskiftet forhjulslejer , for fjedre toplejer bærekugler og styrkugler bøsninger i bære arme
Olie 5/40 fuld syntetisk
Gear olien skiftet ved 300000 km der sidder en stor bolt i ende dækslet på gearkassen der hælder du olien ind
God arbejds lyst