Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jabaroth

Sider: [1] 2
1
Peugeot Snak / Sv: Påfyldning af BellAdd
« Dato: 14. Juli 2020, 13:13 »
Hej.

Jeg kører også mange korte ture med min 307 SW 1.6 HDI MPV (11 år gammel).

Jeg har valgt at give min tank 1/2 streg BELL ADD Diesel additiv når jeg tanker, jeg tanker når tanken er ½ fyldt. (mindre risiko for vand i tanken)     

Når bilen skal til syn, så får den en tur 30 min. med 3000 Omdr. Har endnu ikke haft problemer med forurening.

1 gang om måneden får den sådan en tur, et råd som jeg har fået, når man kører korte ture.   


------- " --------
Først og fremmest ved et par gange om måneden at tage en god lang tur ved høje omdrejninger. Gerne 50 kilometer på motorvejen i fjerde gear, hvor motoren kommer op i 3000 omdrejninger konstant.

Additiverne, som også løbende og forebyggende, kan tilsættes brændstoffet, fremhæves af både Applus og FDM, hvor sidstnævnte for nyligt har testet produkter fra Würth, Bardahl og Bell Add med gode resultater.

- Additiver er noget, vi absolut anbefaler. Det er bedre at forebygge end at helbrede, siger Lone Otto, afdelingsleder hos FDM.

Du skal også være opmærksom på motorolie og brændstof. FDM anbefaler hyppigere olieskift, selv om bilen måske har en serviceindikator, som peger på service efter to år/30.000 kilometer.

- Hvis du kører under 15.000 kilometer om året, så skift olie en gang årligt, lyder rådet fra Lone Otto.

------ " ------   

2
Hej.

Min 307 SW 1.6 HDI MPV er 11 år gammel.

Jeg har behandlet bilen med JLM EGR INTAKE CLEANER og efter behandling fik jeg Antipolution Fault.
(Hvis I vælger at prøve JLM, så husk at benytte gummihandsker, fordi det er en stærk giftig væske)
I kan finde en Peugeot video, der viser hvordan man gør, her er et link https://www.youtube.com/watch?v=TZDsdM571_M

Jeg har læst, at man straks skal køre til et Peugeot værksted.

Men det er ikke nødvendigt. Efter jeg havde kørt 20-30 km forsvandt fejlen. Det viser bare, at både turbo og EGR er blevet renset. Bilens Computer finder selv ud af det.

Jeg behandler også min motor med Bell ADD Servicerens D og D+ (tilsættes tanken) samt Bell ADD ServiceRens 3 Benzin/Diesel som tilsættes olien inden olieskift. 

3
Elektronik / RE: bilen går i stå.
« Dato: 31. Maj 2017, 05:16 »
Citér
Kenneth68 skrev:
Hej har et lille mærkeligt problem med min Peugeot 307 sw 1,6 16v årgang 2002.tes det virk

nu har jeg prøvet det et par gang med lang tides mellem rum . at bilen går i stå af sig selv. har lagt mærke til det sker når bilen når under 100 km tilbage i tanken efter kører computeren.  men kan sagtens starte den igen. men det sker aldrig når der er meget benzin på bilen. Syntes det virker lidt underligt.


Det problem har jeg aldrig oplevet, sandsynligvis fordi jeg principielt tanker, når tanken er er halvfyldt. Dette for at undgå for meget fugt i tanken. Det giver mig også mulighed for at tanke, når prisen er den rette.

:D

4
Elektronik / Tågebaglygte virker igen
« Dato: 17. April 2017, 22:36 »
Hej.

Min tågebaglygte virker nu igen.

Jeg har et 13-pol anhængertræk og har derfor en adapter til min trailer med 7-pol stik.

Jeg havde ladet adapterstikket blive sidende og det medførte at tågebaglyset har været koblet fra i længere tid.

Da jeg fjernede adapter stikket så virkede det igen.

5
Motor og Transmission / Advarsel 1.6 HDI - Bell Add motorrens
« Dato: 04. Maj 2014, 14:15 »
Hej.

Alle der har en 1.6 HDI er bekendt med, at bundkarrets konstruktion medfører, at der ved olieskift forbliver 0,5 til 0,75 L slamfyldt olie i bundkarret, som så blandes med den friske olie, der hældes på.

Jeg har den 2 maj fået skiftet olie og oliefilter.
Mit bundkar er modificeret så al olie kommer ud.
Jeg benytter Bell Add motorrens i forbindelse med olieskift og kom til at tænke på følgende:

Hvis man ikke har fået skiftet bundkar eller fået det modificeret, så er det ikke smart at bruge Bell Add motorrens i forbindelse med olieskift, fordi der faktisk forbliver 0,5 til 0,75 liter olie med indhold af motortrens.

Bell Add advarer tydeligt om, at man ikke må køre med motorrens i olien, da det kan skade motoren.

Så hvis I  vil benytte motorrens, så skal al olie tømmes ud.

----------------------------------------------------------------------------------

6
Citér
ReneBC skrev:
@Holt
Tak for svaret :)

Ærgerligt at den ikke kan det :|

Så må jeg bare bruge hovedet i stedet, når den viser l/100 km. :p


Øhmmm......den kan heller ikke lokkes til at vise km/l (ligesom VAG bilerne gør)??



---------------------------------------------------------------------------------------

Hej ReneBC

Jeg har lavet et regneark hvor jeg holde øje med hvor mange kilometre jeg kører pr l diesel.

Jeg tanker så vidt muligt på samme tankstation og ved samme stander og jeg fylder helt op.

Jeg aflæser km-standen og påfyldt mængde diesel. som jeg lægger ind i mit regneark.

Alle biler viser lidt for meget. Min Peugeot 307 SW viser 4 km for meget i timen i alle gear. (Hvis du har et navigations anlæg så vil du kunne se hvor meget din bil viser forkert.

Jeg korrigerer derfor mine kørte km med 4 km i mit regneark ( 1000 km / 100 * 96 = 960 ) ups! der røg lige 40 km.    

Jo flere optankninger du har jo mere præcise bliver dine beregninger.

Tro mig resultatet ligger milevidt fra det din boardcomputer viser. Men det er det reelle resultat.

----------------------------------------------------------------------------------------

7
Peugeot Snak / RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Dato: 18. April 2013, 13:29 »
:)Hej.

Tirsdag den 9.4.2013 fik jeg modificeret mit bundkar hos Peugeotdoktor.dk

Jeg overværede modifikationen, som blev foretaget på følgende måde:

1. olien blev aftappet.

2. en gevindstang på en ½ meter blev skruet op i bundkarret.

3. en kontra møtrik blev strammet op til bundkarret.

4. en konisk top, større end vulsten i bundkarret blev monteret med en stor skive
og en møtrik.

5. sidstnævnte møtrik blev så stille og roligt strammet, så gevindet
til bundproppen og vulsten blev trukket ned, således at vulsten nu er nedad
i stedet for opad.
(Bundkarret er presset ud af en stålplade ligesom en køkkenvask. Stål er smidigt)

6. værktøjet blev afmonteret og den sidste olie løb ud.

7. bundproppen monteret igen og oliefilter blev skiftet og der blev hældt 4,25
liter olie på.

Prisen for olieskift samt modificeringen var på 500 kr.
Jeg plejer at betale 300 kr. for et olieskift (eksklusiv olie), så modificeringen har kostet 200 kr.

Resultat:
Ved olieskift fremover skal der 4,25 liter olie på, mod før 3,75.
Altså 13 % mere ren olie og nu kun 1 % forurenet olie.
(lidt er der tilbage)

Før olieskiftet hældte jeg 1/4 liter Bell Add ServiceRens 3
og kørte med motoren i tomgang 8.000 omdr/min i 60 minutter.

Det var en mærkbar forbedring, bedre træk, bedre motorlyd.

Min bil er 3 3/4 år gammel og har kørt 22.000 km. Jeg kører en del korte ture, så jeg vil fremover forebygge med følgende:

1. Motorolie Total QUARTZ INEO ECS (ACEA C2 (Low Saps))
(hvorfor står det ikke i instruktionsbogen?)

2. Olieskift 1 gang om året inkl. Bell Add Service Rens 3 (30 min i tomgang)

3. Tankning ved Shell Express og tilsætning af en streg Bell Add Diesel additiv  for hver tankning
_________________________________________________________

:)
Den 9.5.2013

Bundkarret er stadig tæt


___________________________________________________________

8
Undervogn / RE: Indpresningsdybde
« Dato: 12. April 2013, 08:16 »
Hej.

Når du sætter fælge på med en mindre indpresningsdybde, så forøger du bilens sporvidde. I dit tilfælde 2 x 0,7 cm = 1,4 cm.

Den maksimale tilladte forøgelse af sporvidden er 2 cm, 1 cm på hvert hjul.

Her er et link, så du selv kan se, hvad der er lovligt:

http://www.m-gemmer.dk/MX-5/Indpresningsdybde.pdf

9
Hej.

Tirsdag den 9.4.2013 fik jeg modificeret mit bundkar hos Peugeotdoktor.dk

Jeg overværede modifikationen, som blev foretaget på følgende måde:

1. olien blev aftappet.

2. en gevindstang på en ½ meter blev skruet op i bundkarret.

3. en kontra møtrik blev strammet op til bundkarret.

4. en konisk top, større end vulsten i bundkarret blev monteret med en stor skive
    og en møtrik.

5. sidstnævnte møtrik blev så stille og roligt strammet, så gevindet  
    til bundproppen og vulsten blev trukket ned, således at vulsten nu er nedad
    i stedet for opad.
    (Bundkarret er presset ud af en stålplade ligesom en køkkenvask. Stål er smidigt)

6. værktøjet blev afmonteret og den sidste olie løb ud.

7. bundproppen monteret igen og oliefilter blev skiftet og der blev hældt 4,25
   liter olie på.  

Prisen for olieskift samt modificeringen var på 500 kr.
Jeg plejer at betale 300 kr. for et olieskift (eksklusiv olie), så modificeringen har kostet 200 kr.

Resultat:
Ved olieskift fremover skal der 4,25 liter olie på, mod før 3,75.
Altså 13 % mere ren olie og nu kun 1 % forurenet olie.
(lidt er der tilbage)

Før olieskiftet hældte jeg 1/4 liter Bell Add ServiceRens 3
og kørte med motoren i tomgang 8.000 omdr/min i 60 minutter.

Det var en mærkbar forbedring, bedre træk, bedre motorlyd.  

Min bil er 3 3/4 år gammel og har kørt 22.000 km. Jeg kører en del korte ture, så jeg vil fremover forebygge med følgende:

1. Motorolie Total QUARTZ INEO ECS (ACEA C2 (Low Saps))
    (hvorfor står det ikke i instruktionsbogen?)  

2. Olieskift 1 gang om året inkl. Bell Add Service Rens 3 (30 min i tomgang)

3. Tankning ved Shell Express og tilsætning af en streg Bell Add Diesel additiv, for hver tankning.  

________________________________________________________


Den 9.5.2013

Bundkarret er stadig tæt


_______________________________________________________________

10
Hej.

Her er et link til et pdf-dokument på dansk, der indeholder alle biler op til 2010/2011.

Du kan se hvilken slags kølemiddel din bil benytter, samt mængde af kølemiddel og olie, der skal bruges på din bil. Og mere.  

http://www.boligdok.dk/filer/6877.pdf


____________________________________________________

11
Peugeot Snak / RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Dato: 23. Februar 2013, 20:06 »
Citér
jan53 skrev:
Glem nu alt det her "crap" omtalte problem gælder kun folk eller fæ der ikke har overholdt deres service intervaller samt påfyldt en ikke godkendt olie, der skal ikke modificeres ellers skiftes noget bundkar eller andet (filter)
Det er fri fantasi fra pressen af.
Hvis der var noget om snakken skulle der stå min 2 biler hver dag på "mit" værksted med defekt turbo og det gør der altså ikke på et år har vi haft en skriver 1så glem alt om fejl konstruering og andet snak og forhold jer til virkeligheden



B)

Jan53, hvis jeg skal være ærlig og det er jeg, så tror jeg ikke på, at du evner at få nogen til at tro, at det er smart at efterlade 0,5 liter dobbeltkoncentreret olieslam i bundkarret ved olieskift.  Når olien skal skiftes, er det fordi den er blevet for dårlig!

Tror du selv på at det er smart? Hvis du har en bil, som du skifter olie på, vil du da  ikke selv gerne have, at al olien bliver skiftet ligesom vi andre?  

Vil du ikke gerne forklare mig, hvorfor det er smart at efterlade 0,5 liter dobbelt koncentreret olieslam i forbindelse med olieskift. Jeg kan altså ikke forstå det er smart!

Indtil dags dato er det kun Peugeot mekanikkere, der har forklaret mig at det er smart, men de har aldrig forklaret mig hvorfor det er smart!

12
Peugeot Snak / RE: Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Dato: 22. Februar 2013, 15:07 »
Citér
SKP skrev:
det er kun 1.6 hdi modellerne der har det problem ikke ? eller gælder det også 2.0 hdi ?


:o

Det vist kun 1.6 HDI'erne, det er galt med.

Men der kører 100.000 af dem rundt i Danmark.

13
Peugeot Snak / Nyt bundkar - klap hesten lidt endnu
« Dato: 22. Februar 2013, 12:50 »
:o

Jeg har hos PeugeotDoktor.dk fået at vide, at der er ved at blive udviklet et værktøj, som kan løse problemet med bundkarret i forbindelse med et almindeligt olieskift, uden at skifte bundkarret.

Olien tappes af og en bolt skrues i. Værktøjet gør, at man kan presse boltmøtrikken ned, så alt olie fremover løber ud af bundkarret ved olieskift. Det gør det væsentligt billigere end at skifte bundkarret.

Værktøjet forventes, at være klar i midten af marts. Jeg har fået en pris på 500 kr. for udbedring af bundkarret uden at afmontere bundkarret, samt et skift af olie og oliefilter eksklusiv olie og olifilter.          

Silverfox har fortalt, at 307 0g 407 efter 2005 har det nye og bedre filter.

PeugeotDoctor.dk har kunnet fortælle mig, at 307 og 407, der er bygget efter 2006 har det nye og bedre filter i banjobolten. Så den behøver jeg ikke at skifte.  

Peugeot Danmark har ikke kunnet fortælle mig om min bil, der er bygget i 2008 har det nye eller det gamle underdimensionerede filter.

En forespørgsel hos Peugeot Nørrebro er ikke besvaret.

Og en mekaniker hos Peugeot Østerbro har fortalt mig, at det er det gamle filter, der sidder i min bil.    

Silverfox's melding er derfor nu verificeret.

Her er et link fra Holt, så man kan se hvordan det foregår:

http://www.youtube.com/watch?v=E-u3qNmubnc&feature=youtu.be]

14
Peugeot snak (arkiv) / RE: Gearkasse nummer 307 1.6 hdi ?
« Dato: 21. Februar 2013, 12:56 »
Citér
Maylann skrev:
Hey David
stelnummeret er VF33E9HZC84443593
på forhånd tak.

Troels


:)

Her er alle de informationer du kan ønske dig:

Produktlinie                        307 restyl
RD-nr.                        10574 89 1 0960
1. reg.dato                        2006-01-17
Motorens Serienummer    10 JB60 3005229
Gearkassens Serienr          20 DM69 9290471
BER                        e2*2001/116*0287*03


PRODUKTTYPE  PRIVATBIL  
KOMMERCIEL TYPE/KOMPONENT TYPE  PEUGEOT  
MODEL  RESTYLET 307  
KARROSSERITYPE  STATIONCAR 5-DØRS  
UDSTYRSNIVEAU  HØJ MELLEM  
MOTOR  DIESEL TURBO DV6TED4 FAP  
TRANSMISSION  MEK. GEAR 5  
LAKTYPE  FARVE METALLAK  
KARROSSERIFARVE  FARVE GRÅ ALUMINIUM  
INDTRÆK TYPE  STOF IKHO "UO"  
FARVE PÅ BEKLÆDNING  "FX"  
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)  MEK. GEAR BE4 L  
MOTOR (TYPE)  EV/DV  
EKSTRA MONOGRAM, DIVERSE  UDEN EKSTRA MONOGRAM  
MONOGRAM  HDI  
 

Bilens data  

UDSTYRSNIVEAU  HØJ MELLEM  
LAKTYPE  FARVE METALLAK  
KARROSSERIFARVE  FARVE GRÅ ALUMINIUM  
INDTRÆK TYPE  STOF IKHO "UO"  
FARVE PÅ BEKLÆDNING  "FX"  
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)  MEK. GEAR BE4 L  
STYRETØJ  SERVOSTYRING VARIABEL  
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING  CT 22 X NO  
 

Motorforsyning  

MOTOR  DIESEL TURBO DV6TED4 FAP  
FØLER FOR VAND I DIESELOLIEFILTER  UDEN DETEKTOR VAND I BRÆNDSTOFFILTER  
MOTORBLOK (MATERIALE)  CYLINDERHUS ALUMINIUM  
BRÆNDSTOF  BRÆNDSTOF  
ANTI-FORURENING (MOTOR)  EURO 4 ANTIFORURENINGSNORM (MOTOR)  
MOTOR (TYPE)  EV/DV  
KATALYSATOR  KATALYSATOR 2 KOMBI FILTRE IMPR PLATIN  
OLIEKØLING  VANDVEKSLER/MOTOROLIE  
OPVARMNING AF EGR  UDEN OPVARMNING GASKREDS DÆKSEL  
AUTO-DIAGNOSE EOBD  AUTODIAGNOSE "EOBD" UDEN ACCELEROMETER  
ANTI-FORURENING TEKNIK BIL  EURO 4 TEKNISK ANTIFORURENINGSNORM  
PARTIKELFILTER  PARTIKELFILTER  
VENTILATOR  1 VENTILATEUR 2 VITESSES AMELIORE 130WAERO  
KANISTER  UDEN OPSAMLING BENZINDAMP  
TILKNYTTET VARIANT INDSPRØJTNING  BOSCH INDSPRØJTNINGSSYSTEM  
 

Gearkasse Transmission  

TRANSMISSION  MEK. GEAR 5  
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)  MEK. GEAR BE4 L  
UDVEKSLINGSFORHOLD  CP 19 X 72  
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING  CT 22 X NO  
HJULTYPE  FÆLG EQUINOXE 16''  
KOBLING  KOBLING HYDRAULISK  
DIFFERENTIALE (HUS)  DIFFERENTIALE 84  
DÆK (STØRRELSE, TYPE)  IKKE FORSTÆRKET 205/55 R16 V DÆK  
MONTEREDE HJUL  HJUL 6 TOMMER 1/2  
HJUL (TYPE)  MONTAGE HJUL LETMETAL  
DÆKTRYK INDIKATOR  UDEN INDIKATOR TAB DÆKTRYK  
GEARKASSE TYPE  MEK. GEAR BE4R  
 

Affjedring Styretøj Bremser  

KRÆNGNINGSSTABILISATOR BAG  KRÆNGNINGSSTABILISATOR BAGERST M. DIAMETER 30  
STYRETØJ  SERVOSTYRING VARIABEL  
KRÆNGNINGSSTABILISATOR FOR  KRÆNGNINGSSTABILISATOR FOR DIA. 23  
SERVOPUMPE OLIEKØLING  UDEN KØLING OLIEPUMPE STYRETØJ  
AFFJEDRING  AFFJEDRING NORMAL  
ESP  MED ESP-SYSTEM  
TILKNYTTET VARIANT BREMSER  ESP BOSCH 8 0  
 

Karrosseri Udstyr  

ANHÆNGERTRÆK  UDEN BUGSERINGSØJE  
HORN  HORN STANDARD  
ANTENNE  ANTENNE TAG KORT  
SIDE PYNTELISTER (FORM)S  BESKYTT.LISTER SIDE INDFARVEDE  
SIDE PYNTELISTER (DIMENSIONER)  BESKYTT.LISTER SIDE  
HJULKAPSEL (TYPE)  HJULBOLTDÆKSEL APOLLO  
BAKLYS  MED 1 BAKLYS  
EKSTRA BESKYTTELSE (UNDER MOTOR)  UDEN EKSTRA BESKYTTELSE UNDER MOTOR  
SUPPLERENDE FUNKTION SIDESPEJL  SIDESPEJL NEDFÆLDELIGT MANUELT  
RØRHALE  UDEN PYNTELISTE UDSTØDNING  
SIDESTØJDÆMPNING TIL MOTORRUM  STØJDÆMPNING AF MOTORHJELM  
VINDUESVISKER FOR  VINDUESVISKER FOR MED REGNSENSOR  
VINDUESVISKER BAG  VINDUESVISKER BAG  
LYGTEVISKER  UDEN FORLYGTESPULER  
BLÆNDPROP FRONT  UDEN BLÆNDPLADE FRONT  
TAGRUDE  UDEN TAGVINDUE  
KOFANGER  KOFANGER FOR/BAG STANDARD INDFARVET  
PLASTINDERSKÆRM (STÆNKKLAP)  UDEN STÆNKLAPPER BAG  
TÅGELYGTE  TÅGEFORLYGTER  
SIDESPEJL (VENSTRE SIDE)  SIDESPEJL FØRER ELEKTRISK BETJ  
SIDESPEJL (HØJRE SIDE)  ELEKTRISK BETJENT SIDESPEJL I PASSAGERSIDEN  
RESERVEHJUL  HJUL STÅL RED +IKKE STANDARDDÆK  
UDVENDIGT TILBEHØR  HÅNDTAG UDV+PYNT KLAP+SIDESPEJL INDFARV  
BAGRUDEVASKER  VINDUESVISKER BAG  
SOLTAG  FAST TAG  
KOFANGER LISTE  LISTE KOFANGER FARVE SOM KARROSSERI  
RUDE (FORM)  TONET  
BAGESTE TREKANTRUDE (TYPE)  SIDERUDE FAST  
RUDE (TYPE)  LYDISOLERET FORRUDE UNDT. SINGAPOUR  
 

Indvendigt udstyr  

INDTRÆK TYPE  STOF IKHO "UO"  
TYVERIALARM  UDEN TYVERIALARM  
NAKKESTØTTE BAG  NAKKESTØTTE BAG JUSTERBAR  
NAKKESTØTTE FOR  NAKKESTØTTE FOR LEDDELT  
BAGSÆDE  BAGSÆDE SEPARAT NEDFÆLDELIGT  
EKSTRA SÆDE  UDEN EKSTRA SÆDE  
ARMLÆN BAGSÆDE  UDEN ARMLÆN BAG  
LISTE TIL GULVPLADE I LAST-/BAGAGERUM  MED LISTE LASTBUND  
BAGAGESKJUL  MED BAGAGEAFDÆKNING  
SIKKERHEDSSELE BAG  SIKKER.SELE BAG 3 SELESTRAM 3-PUNKTS  
SIKKERHEDSSELE FOR  PYROTEKNISK SELESTRAMMER MED ALARM  
KLIMA (OMGIVENDE TEMP.)  LANDE, KOLDE  
GEARGRADUERING  GRADUATION I KM/T  
RADIOUDSTYR  STRØM MODT.ANTENNE HØJT. FOR/BAG DISKANT  
FØRERSIDE (FØRERPLADS)  VENSTREKØRSEL  
TILSKUDSVARMER  VARMESYSTEM EKSTRA AUTOMATISK  
UDSTYR TIL INSTRUMENTBORD  STANDARD INSTRUMENTBORD + PANEL I LION GRÅ  
VARIATION BEKLÆDNING INDVENDIGT UDSTYR  INDTRÆK STANDARD  
OPBEVARINGSRUM UNDER SÆDE  UDEN SKUFFER UNDER SÆDET  
INSTRUMENTGRUPPE (TEKNISKE DATA)  SKIVE M.SORT BAGGRUND M.KROMRING 220 KM/T 140 M/H  
HØJTTALER  4 HØJTT. FOR (2 DISKANT + 2 FOR) + 2 BAG  
RADIO BETJENING  FJERNBETJENING RADIO UDEN CD-FUNKTION  
AFSKÆRMNING (GARDIN, SOLSKÆRM SIDE, SOLTAG)  UDEN SOLGARDIN BAG  
HØJDEREGULERING HØJRE FORSÆDE  UDEN SÆDEPUDE PASSAGERSIDE  
BETJENING VENSTRE FORSÆDE  BETJ FORSÆDE MANUEL FØRER  
HØJDEJUSTERING FØRERSÆDE  UDEN NEDFÆLDNING FORSÆDE FØRER  
NEDFÆLDNING HØJRE FORSÆDE  UDEN NEDFÆLDNING FORSÆDE PASSAGER  
ARMLÆN FORSÆDE  MONTAGE UDEN ARMLÆN FORAN  
DISPLAY FOR UDETEMPERATUR  UDENDØRSTEMP.MÅLER  
CD  UDEN MONTAGE COMPACT DISK  
OPBEVARINGSRUM  MED OPBEVARINGSBOKS  
NAVIGATIONSSYSTEM  UDEN NAVIGATIONSSYSTEM  
PÆRE TIL FORLYGTE  HALOGENLAMPE  
RUDEHEJS BAG  RUDEHEJS BAG MANUEL BETJ  
FORRESTE RUDEHEJS, FØRERSIDE  RUDEHEJS FOR FØRER SEKVENTIEL BETJ  
FORRESTE RUDEHEJS, PASSAGERSIDE  RUDEHEJS FOR PASSAGER SEKVENTIEL BETJ  
DISPLAY  DISPLAY (RADIO+UR+OG/ELLER TEMP.,CD) UDEN MEMORY  
MAKE-UP SPEJL  FØRER SKJULT+PASSAG IKKE SKJULT UDEN LYS  
FODSTØTTE  FODSTØTTE I FØRERSIDEN  
OLIEMÅLER  OLIESTANDSMODTAGER  
MONTERING NAKKESTØTTE BAG  MONTAGE 3 NAKKESTØTTE BAG  
SÆDEVARMEELEMENT  SÆDE OPVARMET  
FORRESTE SIDEAIRBAG  AIRBAG SIDE BRYST + LOFT  
PASSAGER AIRBAG  AIRBAG PASSAGERSIDE  
EL-RUDEHEJS (FUNKTION)  KLEMSIKRING FØRER + PASSAGER  
TRIPCOMPUTER  MED TRIPCOMPUTER  
UDSTYRSPAKKE  UDEN UDSTYRSPAKKE  
SIDESPEJL (OPVARMET)  SIDESPEJL EL-OPVARMET  
FRAKOBLING AF AIRBAG  AIRBAG MANUEL AFBRYDELSE  
LYGTEJUSTERINGSMOTOR  FJERNINDSTILLING FORLYGTER  
AFDÆKNING FORSÆDE  ///  
OPBEVARINGSRUM (FØRERPLADS)  UDEN OPBEVARINGSRUM TAGKONSOL FOR  
RADIO  INDRETNING RADIO  
AIRCONDITION  KØLING SIMPEL  
FARTPILOT  UDEN FARTPILOT  
HØJDEREGULERING VENSTRE FORSÆDE  SÆDEPUDE FØRER PARALLEL INDSTILLING  
BAKSPEJL  BAKSPEJL DAG - NAT ELEKTROKROM  
MÅTTE (UDSEENDE)  UDEN EKSTRA MÅTTER  
FØRERAIRBAG  AIRBAG FØRERSIDE  
OPBEVARINGSRUM LASTRUM  MED BAGAGERUMSNET  
PARKERINGSHJÆLP  UDEN FORHINDRINGSDETEKTOR  
DÆKTRYK INDIKATOR  UDEN INDIKATOR TAB DÆKTRYK  
TILPASNING BEKLÆDNING  GEARSTANGKNOP KROMINDSATS  
MÅTTE  UDEN EKSTRA MÅTTER  
FORSTÆRKER EQUALISER  UDEN FORSTÆRKER EQUALIZER  
LÅSEKNAP  LÅS SIMPEL + AUTOMATISK  
BAGESTE TREKANTRUDE (TYPE)  SIDERUDE FAST  
RUDE (TYPE)  LYDISOLERET FORRUDE UNDT. SINGAPOUR  
RAT  RAT SKUMGUMMI 3 ARME  
VENTILATOR  1 VENTILATEUR 2 VITESSES AMELIORE 130WAERO  
KNÆAIRBAG VED FØRERSÆDE  UDEN FØRERAIRBAG KNÆ  
 

Elektricitet  

GENERATOR  GENERATOR KLASSE 15  
HORN  HORN STANDARD  
BATTERI  BATTERI L3 450  
STARTER  STARTER KLASSE 6  
SPECIALLYS  KØRELYS  
BAKLYS  MED 1 BAKLYS  
SUPPLERENDE FUNKTION SIDESPEJL  SIDESPEJL NEDFÆLDELIGT MANUELT  
PÆRE TIL FORLYGTE  HALOGENLAMPE  
MULTIPLEX-SYSTEM  MONTERING AF MULTIPLEX FULL CAN NET  
TÅGELYGTE  TÅGEFORLYGTER  
LYGTEJUSTERINGSMOTOR  FJERNINDSTILLING FORLYGTER  
 

Fabrikanter  

TILKNYTTET VARIANT BREMSER  ESP BOSCH 8 0  
TILKNYTTET VARIANT INDSPRØJTNING  BOSCH INDSPRØJTNINGSSYSTEM  
 

Diverse  

VARIANT KRITERIE, KUNDEKONCEPT  SKATTEFORDEL ANTIFORURENING L5  
ALM. DIESELMODEL  ATMOSFÆRE NORMAL  
FØRERSIDE (FØRERPLADS)  VENSTREKØRSEL  
STIK RADIOAFLYTNING  UDEN TILBEHØRSSTIK  
KØRSELSSIDE  HØJREKØRSEL  
SIDEKOLLISION  DØR UDEN FORSTÆRKNING  
NØGLESÆT  1 NØGLE PLIP HF + 1 UNIK HOVEDNØGLE  
KØRSEL  BONNE ROUTE ///  
UDVENDIGT TILBEHØR  HÅNDTAG UDV+PYNT KLAP+SIDESPEJL INDFARV  
HASTIGHEDSKONTROL  UDEN FARTOVERVÅGNING  
BS-BOKS  BSI COM2003

15
Peugeot snak (arkiv) / RE: Gearkasse nummer 307 1.6 hdi ?
« Dato: 20. Februar 2013, 18:48 »
Citér
Maylann skrev:
Hvor finder jeg gearkasse nummeret, står det i stelmummeret, har det noget med motorkoden at gøre

håber at i kan hjælpe


:) Hej.
Hvis du kan give mig din bils Stel(VIN)nr. så skal jeg slå din bils generelle informationer op og sende dem til dig.

Her er min bils generelle information

Peutgeot 307 SW Generel information

Produktlinie           307 restyl  
Produktionsdato.:       13.05.2008 (11509 (89))
Stel(VIN)nr.:       VF33H9HZC85155051                
Farvekode:         Gråmetallic Alu EZRC
RD-nr.           11509 89 2 0273  
1. reg.dato           2009-07-22  
Motorens Serienummer                        10 JBAJ 3137082  
Gearkassens Serienummer     20 DM69 3071865  
BER           e2*2001/116*0287*05  

Generel information  
PRODUKTTYPE        PRIVATBIL  
KOMMERCIEL TYPE/
KOMPONENT TYPE        PEUGEOT  
MODEL           RESTYLET 307  
KARROSSERITYPE         STATIONCAR FRITID  
UDSTYRSNIVEAU           MELLEM HØJ  
MOTOR           DIESEL TURBO DV6TED4 FAP  
TRANSMISSION        MEK. GEAR 5  
LAKTYPE           FARVE METALLAK  
KARROSSERIFARVE        Gråmetallic Alu EZRC
INDTRÆK TYPE        STRIKSTOF TURBINE F931+EFKA F604 "VR"  
FARVE PÅ BEKLÆDNING     "FT"  
GEARKASSE (TEKNISKE DATA)     MEK. GEAR BE4 L  
MOTOR (TYPE)        EV/DV  
EKSTRA MONOGRAM, DIVERSE  UDEN EKSTRA MONOGRAM  
MONOGRAM        SW

Sider: [1] 2