16
Elektronik / RE: Peugeot 406 1.8 1996 electronisk display til kmtæller virker ikke.
« Dato: 04. September 2013, 22:54 »
det er bare pæren der er sprunget.. nemt nok at skifte
Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
myggen skrev:hmm... kan ikke finde ud af at få billedet med men bilen er en 406 1.8 99 van hvor den slange jeg snakker om er en af de to der løber fra toppen af motoren og ned i bundkaret men den løber ned i en plasik fordeler rør. hvis det giver mening:)
kan denne olieslange skiftes uden at man skal have plastik stykket med den der fordeler sig ud i to slanger.. og er det til at gøre for en "gør det selv mand" her med tænker jeg på at det kræver ikke en speciel tang til dette for at låse den fast igen?
pug407aut skrev:
prøv den der er markeret med 3 og der kan du se skruerne markeret med 1 den venstre den køre i sådan en halvmåne udskæring i beslaget, hvis det er en 112 hp motor
pug407aut skrev:
sider der ikke et beslag/strammehjul med en halvmåne udskæring
406st skrev:
Hej,
Jeg vil skifte den ene bagdørsrude på vores 406ST st.car fra 2002 og håber i den forbindelse at få lidt hjælp:
Har fundet en ældre 3.0 st.car fra '99 hos den lokale hugger og det ser umiddelbart ud til at den har samme grønlige nuance som min rude. Er der nogen der kan be- eller afkræfte om:
Ruden fra en model, der ikke er faceliftet har samme mål som i den faceliftede model og om det kan passe at der kun findes en grønlig toning?
Dernæst er jeg interesseret i at vide, om ruden kan tages ud af døren, når den er rullet helt op (der er jo ikke batteri på bilen) eller om den skal køres ned først?
I forhold til afmontering af inderbeklædningen af en bagdør i en 406'er.
Er der kun to torx-skruer, der fastholder håndtaget, mens resten af inderbeklædningen sidder clipset? Har afmonteret en torx i håndtaget og en torx i beklædningen lige under håndtaget, men det lader til, håndtaget stadig sidder godt fast. Er det fæstnet i inderbeklædningen?
du kan bruge et batteri fra en skrue maskine til at få det til at køre ned tag en stump ledning og sæt på plus og minus på batteriet og holde den anden ende på kontakten så køre den ned
VH Claus
Karstin skrev:eller hvis ikke det er bak kontakten så kan ledningen være knækket i bagklappen det var den i min 406
Hej Peugeot ejere.
Jeg har problem med baklysene som ikke lyser. Pærer og sikring er intakte. Så jeg tænker at det må være en kontakt et sted, eller er der et andet ting jeg ikke er bekendt med.
Det er en 306 2.0HDI st.car fra '99
Mvh Karstin
rem-dk skrev:
Det kunne være din tændbro som er defekt.
Jeg var ude for dette med min daværende 406 SL 1,8.
Jeg købte en ny hos en ophugger, og problemet var løst.
vh René
KHJ skrev:ja.. det er jeg enig i men der er strøm på sikringen for kom til at springe den da jeg fik rørt ved stel så der er er er der ihverfald gemmen gang.. men tror der må være knækket en ledning et sted efter sikrings boksen og til pæren har tænkt på om man kan lave en ny ledning der går forbi bak kontaketen og så og videre til pæren selvføldig med en sikring på eller bliver det noget pis.. er der et sted hvor man kan se hvilken ledning der høre til baklyset i de skrue stik under forhvileren for så ville det være lidt nemmer at følge farven:)
Nu er det ikke raketviden af få et baklys til at virke , den strøm du måler ved du jo ikke hvor kommer fra du konstaterer bare det er der og pæren får stel samme sted som de andre pærer ikke gennem baklyskontakten og hvis du tager stikket af baklyskontakten og du har strøm stadig er der noget andet galt
Holt skrev:konstant
Har den + ved pæren konstant eller kun når den er i bakgear?
Holt
straarup skrev:
Okay tak. Det tyder på at det ikke er gældende for alle biler at filtrene eller indsugningen siger en suselyd når motoren er kold. Nogen andre med erfaringer? Gerne med en 406'er...[/quot
har haft det i min 406 en 1.8 normal lyd ved tomgang men mere brummen når den får noget gas men det gav ingen effekt kun lyd.. har haft begge dele båden den i luft filter kassen og den udvendig helt oppe ved motoren..