Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Henrik Diekmann

Sider: 1 ... 4 5 [6]
76
har du skiftede  luftfilter  .olie filtre  .tændrør   .ny olie  filter. er der nogle lamper  der lyser  i instrumentboret som normalt ikke  lyser   . kan være din lamda sonden  .katalysator  .eller kan den være utæt ventilparaplyrener  ..  

77
Motor og Transmission / RE: toppakning
« Dato: 01. Marts 2014, 17:48 »
ja jeg håber der er nogle mekanikker der vil give deres mening til kende..

78
Peugeot Snak / RE: 307 2.0 HDi fra 03, tør jeg købe
« Dato: 01. Marts 2014, 17:46 »
Jeg ville nok holde mig til en WV

79
Motor og Transmission / toppakning
« Dato: 01. Marts 2014, 12:34 »
Hej så er den sku gal igen  Grr...
min ny gamle  pug 306 1.4 sl blander olien i vand beholderen til køleren  ..
jeg ringede til en kammerat der laver biler spurte ham om han ikke kunde skifte toppakningen  ..
jo Henrik men det bliver dyrt meget dyrt  du skal forvente at  vi skal splitte hele motoren af  for den er med  foringer  og de  kan  blive  utætte  nede  i bunden  så de pakninger skal også skiftes  ...grr..

så kan det virkelig passe at de  foring s pakninger /oringe skal skiftes    for at være sikker  på den  bliver tæt ...

bilens motor bliver  ikke varm  på nogen måder  enu da.. bilen er fra 1999. 1.4  en ejer  er nu den anden ejer af bilen som har kørt  175km ca ..

hvad tænker i ... jeg er  lidt  i vild rede om hvad jeg skal  sælge bilen  eller få skifted toppakningen  og  håbe det var det  ...


håber  i har nogle  positive svar

80
Motor og Transmission / RE: kobling skifted i 306 hjælp
« Dato: 26. Oktober 2013, 10:32 »
:)Tak

81
Motor og Transmission / kobling skifted i 306 hjælp
« Dato: 26. Oktober 2013, 00:11 »
jeg har lige skifter min kobling i min 306 sl  1.4 fra 1999 165500km  jeg har smidt et  luk koblingsæt  på bilen  og  nu skulle vi sætte  koblings kablet  på det var  lidt  bøvlet   nå bilen sattes i bagger  slipper  kobling  køre fint  men  så  begynder den at  glide  i kobling  og så tsger den slet  ikke fat  ...? kan man ikke  juster sådan et kabel / kobling  .. ? vi fusked lidt med kablet  og  fik det  gjort  længer  og nu trækker den  fint  men virker  ikke  optimalt    ... hvad skal jeg /har vi gjort forkert ... jeg tænkrt  om kablet er selv justerene og at der skal et nyt kaben  på for at det virker  100% igen  ...?


Hilsen henrik  Diekmann

82
Peugeot snak (arkiv) / RE: Hvid olie snask i ventildexel ...
« Dato: 01. Februar 2013, 11:18 »
Mange tak;)
 .. jeg gør det lige rent nå jeg skal have olien skifted  

83
Peugeot snak (arkiv) / Hvid olie snask i ventildexel ...
« Dato: 31. Januar 2013, 12:40 »
jeg har bemærket at der er kommet hvid crem i mit  ventildexel . hvad kan jeg gøre for at ungå dette  . . ?:|
den bruger ikke vand  går fin i motoren  ingen olie i kølevanet  fik nytrenoveret topstykke på i april sidste år ;)

84
Peugeot snak (arkiv) / RE: Tomgang driller
« Dato: 31. Januar 2013, 12:36 »
hej så køre den ordenligt igen .. fejlem kunde rettes med at tage batteri poler   af 15 min . lade den stå og køre sig drifts varm .Bum færdig
:)

85
Peugeot snak (arkiv) / RE: .
« Dato: 28. Januar 2013, 19:47 »
Det er en 1.4 benziner fra 1998 . motor koden heder  KFX.(TU3JP)KFW aner ikke om det er bosch .eller noget andet er ikke lige en haj inden for peugeot:|

86
Peugeot snak (arkiv) / Tomgang driller
« Dato: 27. Januar 2013, 23:24 »
Min 106 er begynt at drille her i vintermåden den kør op og ned i tomgang ind til motoren er varm ...  er der nogen der har forslag :)

87
Peugeot snak (arkiv) / RE: Tandrem sprunget på 206D
« Dato: 21. November 2012, 18:18 »
Det vil sige at der er  plas til ventiler på samme tid .... ok vil lige prøve  at turne motoren stille og roligt  ..

88
Peugeot snak (arkiv) / Tandrem sprunget på 206D
« Dato: 21. November 2012, 13:54 »
hej hvis tandremen springer under kørsel i en 206 1.9D
er der så plas nok til ventilerne  . tænker på om stemplet har været oppe at bøje ventilerne ...:(

Skal der en ny kværn i ...


hilsen Henrik Diekmann

89
Peugeot snak (arkiv) / 106 . 1.4 1998 køler
« Dato: 21. April 2012, 21:37 »
Hje har lige skifted  toppakning  på min ny indkøbte 106 . men den bliver /viser varm på instrumented . det vil sige ved normal kørsel liger den rimligt højet  køre jeg på motor vej  så .bliver den varm efter instrumented  lige fær det røde fældt ......

Den lamer fra varme varmeapperated nogle gange så man kan hære at vandet suser i gennem ...   så kunde godt bruge en super guid på hvor dan  mand udlufter det køler system .. grrr :(

for kan ikke forstille mig andet end at der er luft i systemet .:(


Hilsen Henrik

Sider: 1 ... 4 5 [6]