Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Holt

Sider: 1 [2] 3 4
16
Peugeot Snak / Bilen vil ikke lade DiagBox få adgang
« Dato: 18. September 2016, 21:41 »
Min bror kom lige forbi med den rimelig nyerhvervede 308 af nyeste aftapning, han havde lige monteret anhængertræk, og ville have mig til at kode den, men de fleste styrebokse kom med denne tekst når jeg prøvede at gå ind  under telekodning:

Umuligt at få adgang til serveren, der godkender.
Prøv venligst igen senere.
Hvis problemet ikke forsvinder, skal du kontakte hotlinen.
[/color]

Nu tror jeg ikke der er nogen hotline der har lyst til at hjælpe mig, altså undtagen jer. så spørgsmålet er om nogen af jer kender, eller har hørt en måde at komme forbi denne forhindring, det er øjensynligt noget der er lavet for at undgå "uautoriseret indgreb" hvis der ikke findes en løsning, er det jo slut med alt det sjove om få år, når de fleste har fået en af de nye modeller.


Holt

PS: jeg har også set teksten engang på en 2013 Citroën C3, hvor jeg måtte opgive at kode fartpilot i motorstyringen, på denne var motorstyringen det eneste jeg kunne komme ind i.

17
Motor og Transmission / Særdeles varm indsugningsluft
« Dato: 02. September 2016, 21:03 »
Jeg har et problem med min 206 1.4 HDI, luftresonatoren efter turboen er delvis smeltet,  studsen i den røde cirkel er smeltet væk (modelbillede), og Viton o-ringen skudt ud til siden, med forbrændinger i kanten. Studsen ved den grønne ring har smeltet plast hængende lidt ud af hullet, og studsen ved den blå ring, har smeltet lidt af kanten.
Har nogen set noget lignende, og er der en der har sådan en sag liggende og samle støv.




Holt

PS: Det skal lige tilføjes at bilen i et par uger har været lånt ud til en i husstanden, der normalt kun kender to stillinger på speederpedalen, og som normalt først kører hjemmefra når han skulle være fremme.

18
Peugeot Snak / Forskel på forlygter til 206?
« Dato: 13. April 2016, 21:05 »
Jeg er ved at finde et sæt nye forlygter til min gamle 206, jeg vil have modellen med to paraboler og 2X H7 pærer i stedet for modellen med H4 som jeg har i dag. Jeg har fundet et sæt til en god pris, men sælger kender ikke alderen på bilen, som de stammer fra. Jeg kan se på diverse salgssteder, at lygterne er forskellige, alt efter om de er fra før eller efter 11/2005, det gælder specielt de dyre mærker som Valeo, mens nogle af de billige skriver at de passer fra 98-09, så forskellen er åbenbart ikke så stor, men selv om lygterne er billige, er der ikke meget ved et sæt der ikke passer, så er der nogen der kan fortælle mig forskellen på de to udgaver?


Holt

19
Undervogn / 206 renovering af bagbro med små overraskelser
« Dato: 01. April 2015, 23:22 »
Som lovet i en anden tråd kommer her historien om mit hjemmestrikkede renoveringsprojekt af bagbroen på min 206 hatchback.
Ret hurtig efter købet af min 206 i december stod det klart at bagbroen desværre var langt over færdig, jeg syntes ellers jeg havde været omhyggelig ved købet med at rykke i hjulene uden at opdage noget slør, men til sidst kunne jeg ikke køre over 80 uden at højre baghjul daskede som hjulet på en tom indkøbsvogn i fuld fart.
Jeg startede med at undersøge muligheder, fandt ret hurtig de fabriksrenoverede til 3500,- + moms og de importerede til lidt mindre, begge løsninger ville nærme sig værdien af en bulet 206 fra 03 med 325000 på klokken. Så faldt jeg over dette værktøj fra Ruville:
http://www.ruville.com/en/all-about-us/news-events/stub-shaft-repair-kit/
Nogenlunde samtidig fandt jeg dette sæt med ny aksel og lejer fra Kina til under 400,- inklusiv fragt:
http://www.aliexpress.com/item/Repair-Kit-rear-axles-peugeot-206-bearing-kit-shaft-axle/1411097720.html
Da jeg er udlært maskinarbejder og har rådighed over en hel værktøjsfabrik mente jeg nok jeg selv kunne lave sådan et værktøj, og indkøbte gevindspindel, aksiallejer og møtrikker i samme størrelse og stigning som i videoen, og lørdag inden påske gik det så i gang:



Her er den hjemmelavede aftrækker og sættet fra Kina med aksel og lejer

af med tromle og ankerplade, jeg havde gemt en hjemmelavet aftrækker fra min tid med Peugeot 405.





Hvis man lige krænger ankerpladen ud over hjulakslen er man fri for at afmontere bremserør og håndbremsekabel, også hvis man skulle ende med at afmontere hele bagbroen.





Det er helt ufattelig at leje og aksel ikke virker optimal, det ligner jo nærmest nyt.







Jeg sleb den hærdede overflade væk, på bagsiden brugte jeg en lille håndholdt båndpudser, så borede jeg et 12 mm hul gennem akslen og satte en 12 mm 12.9 unbrako bolt hvor gevind og hoved var savet af, gennem hul og det hjemmelavede hoved til aftrækkeren.
Så blev der sat et rør uden over det hele, og gevindstang og endeskive, leje og møtrik blev monteret. Så var det egentlig bare at skrue til akslen var ude, det gik en del sejere end jeg havde forestillet mig, og noget sværere end det så ud på filmen, men ud kom den da.



Jeg havde en ide om at jeg ville opvarme bagbroen og fryse akslen, så dagen forinden var akslen blevet lagt i fryseren, men desværre som i kan se på billedet er mellemrøret og den langsgående bjælke ikke helt linet op, og da jeg skulle indsætte akslen, satte den sig fast noget før den var på plads fordi jeg fjumrede med det, og ikke havde fået handsker på. det hele resulterede i at akslen manglede cirka 6 centimeter i at være på plads



Her var det så at jeg blev nødt til at afmontere svingarmen i venstre side selvom den egentlig ikke fejlede noget, men jeg skulle have en gevindstang hele vejen gennem bagbroen, og begyndte så at trække akslen på plads.
Da jeg manglede cirka 1,5 centimeter satte akslen sig urokkelig fast, jeg må nok sige at værktøjet slet ikke levede op til mine forventninger, måske fordi jeg ikke kunne få fat i andet end standart længde møtrikker, hvor de i videoen bruger 3 eller 4 gange normal længde.
Løsningen blev at afmontere bagbroen, og havde jeg vidst at jeg skulle afmontere begge svingarme alligevel, skulle jeg have gjort det fra starten.
Jeg smed bagbroen i traileren og kørte ud på arbejde, hvor det selvfølgelig viste sig at vores presser manglede 30 centimeter i højden, så måtte jeg til at lave en forlænger til den, det tog nok 1½ time, og så 2 minutter for at presse akslen helt på plads, havde jeg lavet den opstilling fra starten kunne jeg have presset den defekte aksel ud og den nye i på langt under en time, det ved jeg til næste gang!



Hvis man vil være god ved sine svingarmslejer monterer man smørenipler i armen, jeg har før arbejdet med 405 bagbro, og her er der praktisk nok et plastrør mellem de to lejer så man ikke behøver at fylde hele hulrummet i svingarmen med fedt (hulrummet går helt ud til hjulakslen) sådan et rør er der ikke i en 206 og jeg gik derfor på jagt efter ee egnet kandidat til jobbet, det fandt jeg rent tilfældig i skikkelse af et par tomme deodorantdåser, de viste sig at passe aldeles perfekt i hullet, og to stykker blev skåret til i korrekt højde og monteret i begge bagsvingere.







Jeg havde i mellemtiden fået bestilt et ekstra sæt lejer til den anden side, 250,- hos Grindsted bremse og koblingsservice og leveret næste formiddag for den formastelige sum af 20 kroner, vel ikke noget at sige til at det er min ynglingsstumpepusher!





Her er bagbroen så på plads, og svingarmene bliver monteret, det er der ikke meget i, hvis bare man har husket at tage målene inden adskillelse, jeg havde skrevet målene i skidtet i inderskærmen, så blev de ikke væk, det gælder både højden på svingarmen, den skal stå lige omkring  samme sted som støddæmperen kan nå, lige en anelse lavere så man skal løfte armen for at få bolten i støddæmperen, men endnu mere vigtig er målet som akslen stikker ud af bagbroen.

Hvis man bestiller to sæt aksler og lejer i Kina kan man have det leveret for under 700,- og hvis man kan låne/leje en presser i tilstrækkelig højde kan resten klares med almindelig værktøj og et par fridage.
Jeg håber nogen kan få glæde af min lille gennemgang, og hvis der er spørgsmål må i endelig sige til.


Holt

20
Peugeot Snak / CITRONIK ER TILBAGE
« Dato: 16. Februar 2015, 19:11 »
Nu er Citronik genopstået fra asken i ny skikkelse
 http://citronik.prophpbb.com/


Holt

21
Peugeot Snak / Citronik hjemmesiden nede
« Dato: 17. Januar 2015, 17:40 »
Er det kun mig der har problemer med at logge på Citronik.dk, jeg har ikke kunnet åbne siden de sidste to dage.


Holt

22
Elektronik / Tilskudsvarmer relæ 406 2.0HDI 2000
« Dato: 04. Januar 2015, 12:31 »
En kammerat har et problem med overforbrug af strøm, det skulle være tilskudsvarme kredsen der bruger strømmen, men han kan kun finde sikringen, og ikke relæet, er der nogen der kender placeringen af det relæ?


Holt

23
Elektronik / Kodning af ny fjernbetjening
« Dato: 03. Januar 2015, 18:07 »
Da jeg for nylig købte en 206 1.4HDI fra 02/03 medfulgte kun reservenøglen, så jeg bestilte en ny nøgle på Aliexpress.
 http://www.aliexpress.com/item/Peugeot-206-207-2-Button-Flip-Key-Remote-KEY-with-ID46-Chip-CMOS-chip/2040887001.html
Jeg fik nøglen skåret på trælasten og nøglekoden hos den lokale Peugeot forhandler.
Efter kodning med min PP2000 virker begge nøgler nu til start af bilen, men jeg kan ikke få fjernbetjeningen til centrallås til at virke, jeg troede den blev kodet sammen med transponderchippen, jeg har også prøvet at sætte tænding på bilen, trykke på låseknappen og herefter fjerne nøglen, som er proceduren hvis koden er tabt efter batteriskift, batteriet er også målt.
Er der noget jeg har overset, eller har jeg bare fået en defekt fjernbetjening?


Holt

24
Peugeot Snak / Fuld mailbox
« Dato: 03. Januar 2015, 17:38 »
Jeg er lige blevet gjort opmærksom på at min mailbox til private beskeder har været fuld siden engang i oktober, så hvis nogen har skrevet til mig i mellemtiden beklager jeg at jeg ikke har svaret, jeg har simpelthen ikke fået nogen besked.
Også en opfordring til jer om at se om jeres mailbox trænger til en rensning, der er kun plads til 100 beskeder, og der kommer ingen varsel når den er fuld (eller allerhelst inden den blev fuld)


Holt

25
Interiør / RD3 radio i 206
« Dato: 08. December 2014, 23:20 »
Jeg har lige købt en Peugeot 206 1.4 HDI produceret i december 02, den har en elendig radio monteret, og jeg vil gerne ofre en RD3 radio på den, der skal nok også skiftes centerdisplay, den nuværende har kun dato, klokkeslæt og temperatur.
Er det bare at montere, kode stelnummer og vælge RD3 tilstede, eller er det mere besværligt end det?


Holt

26
Peugeot Snak / Fartpilot nu mulig på nogle 206
« Dato: 12. Oktober 2014, 12:25 »
Så gik der endelig hul på bylden hvad angår eftermontering af fartpilot på visse 206 og 206+, jeg har endnu ikke overblik over nøjagtig hvilke biler der kan monteres, men umiddelbart vil jeg tro det skiller engang i 2003, men det kan også være afhængig af motorstørrelse.
Aktivering inklusiv ny arm koster det samme som andre modeller, altså 800,-


Holt
24240191

27
Peugeot Snak / Fartpilot på Sjælland
« Dato: 03. August 2014, 13:15 »
Hej, jeg kommer til Sjælland på torsdag for at montere fartpiloter, det foregår i nærheden af Tølløse, og der er plads til en enkelt mere.
Hvis det har interesse så skriv/ring til 24240191 det bliver først til mølle


Holt

PS: prisen er 900 når jeg skal passere broen

28
Peugeot Snak / Afmontering af benzinpumpe på 307
« Dato: 10. August 2013, 13:11 »
Min benzinpumpe på min 307 2.0 2002 er ved at opgive efter 350.000 km tjeneste og en anden med væsentlig lavere km. stand er indkøbt fra den lokale hugger. Nu kommer problemet så til afmonteringen, er den sorte omløber omkring pumpehuset en engangsting eller findes der et godt trick til at afmontere den? jeg har prøvet med små slag på de små "vinger" på den, men de knækker lige så hurtig af som jeg kan forsøge, så nu tør jeg ikke fortsætte uden en reserve, for hvis ringen først knækker er jeg virkelig på den (pumpen kører endnu, sommetider med lidt overtalelse i kraft af små slag på toppen)
Gode ideer og tips modtages meget gerne, vi snakker om nr. 4 på billedet




Holt

29
Elektronik / hastighedsbegrænsning 407
« Dato: 14. Juni 2013, 22:31 »
jeg fik henvist en 407 fra en anden der ikke kunne montere fartpilot i en 407 2.0 benzin fra 08, jeg kunne heller ikke få det til at virke, og bilen havde en fejl jeg aldrig har set før: Permanent fejl kontakt for hastighedsbegrænsning kortslutning til plus, er der nogen der har den fjerneste ide om hvad det er?
Det skal siges bilen ikke har speederpedal med kontakt for afbrydelse af fartbegrænser, stikket er tapet fast til bremsekontaktledningen


Holt

30
Peugeot Snak / Montering af fartpilot i Næstved
« Dato: 24. Maj 2013, 21:41 »
Jeg havde et par stykker skrevet op til montering af fartpilot i Næstved her i foråret, desværre har jeg fået forlist listen, så sig til hvis det var dig eller du kunne tænke dig en montering.
Jeg regner med det bliver i weekenden 8-9 juni
Pris 800,- alt inkl.


Holt

Sider: 1 [2] 3 4