Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Holt

Sider: 1 ... 131 132 [133] 134 135 ... 139
1981
Peugeot snak (arkiv) / RE: pp 2000 hjælp
« Dato: 12. August 2012, 15:59 »
Så gør som mig og køb en brugt notebook til formålet, de gamle er tit med XP

Holt

1982
Peugeot snak (arkiv) / RE: 406 2.0 hdi koblingsproblemer.
« Dato: 11. August 2012, 17:24 »
Pølserøret kommer ud fra gearkassen, det er den udrykkerlejet glider henover ved udkobling



Lejet der tales om, er lige midt i svinghjulet, vel ca 20-25 mm i diameter, det er den blanke ring i centeret. (tilfældig billede af et alfa svinghjul, men samme princip)

1983
Peugeot snak (arkiv) / RE: holt
« Dato: 10. August 2012, 22:24 »
Citér
bislev 207 skrev:
Hej holt...
 kan man få piloten tilbage efter de har haft fingerne i den med den tester du har og hvor lang til tager det... ? :)


Hvis muligheden stadig eksisterer, kan jeg genaktivere på 45 min.

Holt

1984
Peugeot snak (arkiv) / RE: chiptuning af 207 1,4 hdi + fartpilot
« Dato: 10. August 2012, 18:11 »
Jeg er endnu ikke stødt på en 207 der ikke var forberedt til fartpilot:D

Holt

1985
Peugeot snak (arkiv) / RE: holt
« Dato: 10. August 2012, 17:17 »
Man kan risikere at miste aktiveringen ved en motorstyringsopdatering og i sjældne tilfælde forsvinder muligheden for genaktivering, men det er ikke sådan at peugeot værksteder resolut fjerner muligheden for aktivering hvis du stikker snuden indenfor deres værksted. Hvis bilen har brug for opdatering af motorstyringen, viser det sig vel oftest i bilens første år, de fleste biler jeg har monteret fartpilot i har gået over 100.000 km.
jeg kan ikke mere end peugeot værkstederne, hvis de bruger grejet rigtig (og hvis de vil)
Holt

1986
Jeg har prøvet nøjagtig det samme på min 307, jeg skrev dette indlæg for et par måneder siden:

Citér
Jeg har en 307 2,0 Griffe fra 03, hvor bagrudeviskeren pludselig gik amok. Den startede når jeg låste bilen op, når en dør blev åbnet,når hornet eller alt muligt andet el blev betjent, den kørte så 5-6 gange og stoppede et tilfældigt sted på ruden. Når jeg tændte for den, kørte den igen 5-6 gange, og forblev derefter inaktiv indtil jeg slukkede og tændte igen. Jeg var først bange for at bilens bsi boks havde fået hedeslag (svært at forestille sig i denne iskolde juni) men efter at have undersøgt diverse indlæg på nettet uden løsning, besluttede jeg at se på den rent mekaniske del af problemet, jeg afmonterede afdækningen over viskermotoren, fjernede viskerarmen med en hurtig hjemmelavet aftrækker (den sad dæleme fast:o) jeg borede de 3 fastgørelsesdimser ud (en blanding mellem en popnitte og en gipsvægsplug) et 6,5-7mm bor er perfekt til formålet.
 Efter at have fået motoren af bagklappen, skilte jeg den ad, der sidder en gearkasse bag dækslet, og det er her vi skal hen. Det er ganske let at skille ad, 6 stk torx skruer, og dækslet kan lirkes af, der er ikke mange dele derinde, og det kommer ikke springende ud i hovedet med fjedre og dele. Bag på det store tandhjul, er der en messingplade der fordeler elektrisk signal til styringen om hvornår viskerarmen er i "parkeringsposition" ved hjælp af et lille hul i pladen. Denne plade var helt irret og fik en tur med det fine smergellærred.
Efter almindelig rengøring og grundig smøring med rigelig fedt (fedt og olie er ikke elektrisk ledende så spar ikke på det) virkede viskeren igen som ny. Jeg borede de 3 sorte plastbøsninger ved fastgørelsen op til 8,5mm og monterede motoren med 3 m8 bolte, men man kan vist også købe de originale "rawplugpopnitter" hos Peugeot.
Nu kender jeg ikke alverden til hvordan Peugeot har opbygget deres styring, men jeg antager at den ikke har fået signal fra viskeren om at den var i rette position, og at den så stoppede strømforsyningen til motoren for at beskytte den fra overbelastning. Med jævne mellemrum har den derefter forsøgt at bringe viskerarmen i rette position uden held på grund af  det manglende signal fra den irrede messingplade, hvem ved, måske er der ligefrem mening med galskaben?
Grunden til denne lange smøre var egentlig bare at fortælle at selv i disse tider med CanBus, computere og andet, kan en elfejl af og til stadig repareres med lidt gammeldags håndværk :D
 

Noget er måske lidt anderledes på en 406, men de store træk er nok rimelig ens

Holt

1987
Peugeot snak (arkiv) / RE: holt
« Dato: 09. August 2012, 15:30 »
Du skal være velkommen, men ring lige i forvejen :D

Holt

1988
Peugeot snak (arkiv) / RE: pp 2000 hjælp
« Dato: 09. August 2012, 14:50 »
Hvis du har planer om en tur til det sydjyske kan jeg hjælpe dig, ellers er der sikkert en lokalt der kan.

Holt

1989
Peugeot snak (arkiv) / RE: 806 2,0 HDI vand køle temperatur
« Dato: 08. August 2012, 21:29 »
Ved uregelmæssig blinken i lampen ville jeg nok begynde at undersøge føler/ledninger for kortslutning

Holt

1990
Peugeot snak (arkiv) / RE: motorstyring
« Dato: 08. August 2012, 21:22 »
Husk hvis du køber brugt at få stelnummer fra donnorbil hvis mulig, den skal du bruge til ekstranøgler

Holt

1991
Peugeot snak (arkiv) / RE: Vand i sikringboksen
« Dato: 05. August 2012, 18:04 »
Citér
silverfox skrev:
BSI og sikringsboks er ikke samme enhed. Hvis der er tale em en Full-can version er der både en BSI boks og en sikringsboks(BSM).


Vil det sige at hvis bilen er fra før 2005 er bsi og sikringsboks samlet, mens den på modeller med full-can er seperat? full-can kommer så vidt jeg husker et par måneder før facelift? hvad er ca. prisen for en boks hvis bilen er med van-bus?

Holt

1992
Peugeot snak (arkiv) / RE: Vand i sikringboksen
« Dato: 04. August 2012, 19:28 »
Lige en sidebemærkning, kilometertallet fra den bil der har kørt længst vil blive vist i displayet, det betyder selvfølgelig ikke noget hvis donorbilen har kørt kortest, men hvis den har kørt 100.000 km mere er det jo lidt surt

Holt

1993
Peugeot snak (arkiv) / RE: Vand i sikringboksen
« Dato: 04. August 2012, 19:21 »
Siden ingen andre har svaret, vil jeg prøve, hvis jeg skriver noget sludder må i endelig rette mig. For det første, har du fået skiftet forrude, nogle firmaer giver garanti for tæthed. Sikringsboksen og den intelligente styreboks (BSIboksen) er samme enhed, så hvis den skal udskiftes (hvis du ikke kan rense/lodde dig ud af problemet) er der to muligheder, du kan gå til peugeot der skaffer dig en ny box der er kodet netop til din bil (husk den helt store tegnebog) eller du kan købe en brugt, men her bliver det lidt besværligt fordi styreboks og motorstyring og nøgle er kodet sammen, så du skal bruge alle tre dele fra en bil med samme specifikationer som din egen, hvis du kan få fat i det skulle det ikke være så svært, afbryd batteri (husk at vente 3 minutter efter sidste strømforbrug) skift styreboks, motorstyring og skift så klingen i nøglen over i huset fra den nye nøgle, dermed slipper du for at skifte alle låse. Tilslut batteriet og kør videre. Husk at finde utætheden, ellers må du på den igen inden længe.

Holt

NB:husk at få stelnummer fra donorbil til fremtidig rep

1994
Peugeot snak (arkiv) / RE: Hjælp til bilstereo - betaler gerne!
« Dato: 03. August 2012, 12:36 »
jeg har denne liggende i handskerummet.

http://www.ebay.de/itm/USB-Adapter-MP3-Peugeot-106-206-307-406-407-607-806-807-/250834463528?pt=CE_Auto_Hi_Fi_Autoradios&hash=item3a66e62b28

Radioen skal aktiveres med et testapparat for at den fungerer, det kan jeg gøre.

THansen sælger disse til fornuftige penge
http://www.thansen.dk/product.asp?c=7375960508&n=-1292987144&pn=-1290456431
til bagdørene
http://www.thansen.dk/product.asp?c=7375960508&n=-1292987144&pn=-1201686686
til fordørene

Holt

1995
Der var åbenbart problemer med disse display indtil sent 2006, jeg fandt en annonce på et engelsk forum.

http://www.peugeotforums.com/forums/sale-20/multifunction-lcd-display-peugeot-407-rd4-23977/

Holt

Sider: 1 ... 131 132 [133] 134 135 ... 139