Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Holt

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 140
46
Køb/Salg/Bytte / Sv: Peugeot 406 sought
« Dato: 30. August 2023, 16:24 »
Sorry, I don't have wheelcovers, but if you ever need a rear wheel bearing, I have one new sealed.


Holt

47
Elektronik / Sv: Speederpedal - 307
« Dato: 30. August 2023, 16:18 »
Jeg har engang skiftet spjældhus på den gamle 2.0 (med sølvgrå dæksel over motoren) der mindes jeg ikke at have testeren på til noget som helst.


Holt

48
Elektronik / Sv: Speederpedal - 307
« Dato: 29. August 2023, 22:08 »
Du skriver bilen har fartpilot, men ikke fartbegrænser hvilket siger mig den ikke er født med fartpiloten. Er fartpiloten en eftermonteret styring der er tilsluttet speederpedalen, eller er det den originale der er blevet kodet? Hvis det er det første, har jeg set sådan en der havde en fejl der gav lignende symptomer.


Holt

49
Elektronik / Sv: 307 viskerstilk
« Dato: 23. August 2023, 17:36 »
Du bliver nødt til at pille rattet af så du kan tage ratmodulet af og skille det ad. Der sidder et hvidt stik på printet lige under viskerarmen, på stikket sidder en lås der skal trækkes op for at du kan sætte fladkablet på plads og herefter trykkes ned igen.
Jeg er ikke klar over om du kan få den løse del til at sidde fast på stilken igen, det må du prøve dig frem med.


Holt

50
Elektronik / Sv: Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Dato: 20. August 2023, 22:28 »
Jeg har aldrig lavet elrudehejs på en 407, men har lavet det på et par 307, jeg går selvfølgelig ud fra du har skiftet ledningsnettet i bagdørene og tilføjet  ledninger til rudehejs kontakten i førerdøren samt kontakter i bagdørene, jeg har ikke kodet nogle af de 307 modeller jeg har monteret, så det burde virke uden.
Man kan købe nye knapper til fjernbetjeningen, men du skal have et skarpt syn og en lille loddekolbe da de er meget små. Du skal bruge transponderkoden for at kode en ny nøgle, så skal du have alle nøgler der skal kunne starte bilen når du koder, selve kodningen foregår under "pakkereperation" i bsi boksen med testeren, og alt bliver forklaret tydelig på skærmen.
Nu er jeg ikke klar over hvor du kommer fra, men hvis du har mulighed for at komme forbi mig, har jeg både nøglefræser og mulighed for at udlæse transponderkoden.
Jeg kan se jeg også har en ny nøglehus til en 407 af en meget mere solid model end den originale, men det kræver at det originale print kommer til at virke.


Holt

51
Peugeot Snak / Sv: Filter
« Dato: 15. August 2023, 18:06 »
Er det sådan noget du leder efter? https://www.thansen.dk/bil/autodele/universaldele/sportsfilter/sportsfilter-raze-med-8-adaptere/n-469931204/pn-242631960
Husk at politiet i dag har bemyndigelse til at konfiskere bilen hvis du stoppes på offentlig vej med sådan en fætter, så hører du nemlig til den hårde kerne af kriminelle.


Holt

52
Hvis du først løser årsagen til at motorlampen lyser, burde den gå ud efter nogle få ture.


Holt

53
Elektronik / Sv: Cruise controle
« Dato: 30. Juli 2023, 21:29 »
Jeg har lavet en hel del fartpiloter i 207 (langt over 100) og jeg er aldrig stødt på en hvor displayet ikke var forberedt. En 207 skal heller ikke have displayet aktiveret som f.eks. en 206. Jeg vil tro du ikke har fået aktiveret alle steder.


Holt

54
Motor og Transmission / Sv: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Dato: 22. Juli 2023, 08:28 »
Det jeg snakker om er skam inklusiv skift af gearkassen, jeg tager bilen på liften, tager gearkassen af, skifter lejer og monterer den igen. prisen vil være 5K inklusiv gearkasseolie og nye pakdåser alle steder i gearkassen. Jeg skal bruge bilen en weekend fra fredag til søndag aften.
Du kan skrive en personlig besked under "mine beskeder" øverst på siden.


Holt

55
Motor og Transmission / Sv: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Dato: 21. Juli 2023, 09:43 »
Jeg har lavet nogle stykker over årene, men jeg kan se lejerne er steget en del siden jeg lavede den første, så en pris på 4000,- for en renoveret gearkasse er ikke dyrt. Jeg vil nok kunne lave det hele for lidt over den pris inklusiv udskiftning forudsat at det rent faktisk kun er lejerne der er defekte. Typisk kan man høre en hylen i de første 3 gear hvorefter den holder op i 4. og 5.


Holt

56
På en 1.6HDI er det ofte vippearmene der knækker, ventiler står lige ned mod stemplerne, og derfor er der ret store chancer for at det meste overlever, men selvfølgelig med forbehold for som John Høj skriver omstændighederne.


Holt

57
Undervogn / Sv: "hurtig" tandstang 206 rally
« Dato: 04. Juli 2023, 17:05 »
Normalt er en tandstang med servo "hurtigere" end en manuel, der findes en del videoer på youtube der viser hvordan man bygger en tandstang om fra servo til manuel, det kan gøres simpelt hvor man laver en sløjfe til olien, men den eneste rigtige måde er nok at fjerne stempelringen inde i tandstangen og svejse akslen fra ratstammen så den lille bevægelse der styrer olieflowet forsvinder.
https://www.youtube.com/results?search_query=convert+power+steering+rack+to+manual


Holt

58
Undervogn / Sv: Sporstang/styrkugle
« Dato: 04. Juli 2023, 16:21 »
Det skal være noget slem før det bliver decideret farlig, men du vil begynde at kunne høre en klaprende lyd ved ujævn og hullet vej (vel ca. 90% af alle københavnske veje) til gengæld kan du risikere ujævn dækslid hvis du bliver ved med at køre med det. På autodoc kan du købe en ny styrekugle og sporstang for ca. 100,- stykket, så det burde ikke kunne ruinere dig hvis du selv kan skrue lidt, hertil kommer så en sporing.


Holt

59
Elektronik / Sv: blæser / ac
« Dato: 02. Juli 2023, 10:09 »
Foran din køler sidder kondenseren til dit AC anlæg, væsken i anlægget er i dampform når den kommer fra kompressoren (placeret nederst i højre front på motoren) samtidig er gassen meget varm, og skal køles ned og blive til væske inden den ankommer til fordamperen inde i bilens varmeapparat. For at give den bedst mulige nedkøling til kondenseren, starter din motorblæser derfor sammen med AC anlægget.
For lige at færdiggøre kredsløbet. Inde i fordamperen sidder en dyse hvor væsken sprayer igennem og fordamper på grund af det pludselige tryktab, fordampning kræver varme der tages fra den passerende luft i bilens varmeapparat og kabinen bliver hermed nedkølet. Dampen bliver herefter ført tilbage til kompressoren og kredsløbet er hermed sluttet.
Væsken i et AC anlæg koger omkring -30 grader i fri luft, men under de forskellige tryk og temperaturer der er i anlægget, kan man styre præcist hvornår den er flydende og fordampet.


Holt
På billedet nedenunder er 1 kondenseren i fronten af bilen, 2 dysen ved indgangen til bilens fordamper, 3 fordamperen, 4 kompressoren.

60
Motor og Transmission / Sv: Skift af toppakning.
« Dato: 17. Juni 2023, 23:23 »
Det ville unægtelig være lettere hvis vi vidste hvilken motor det drejer sig om, jeg kan ikke umiddelbart genkende den ud fra billedet.


Holt

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 140