Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Guppy

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 31
61
Motor og Transmission / RE: A/C anlæg Peugeot Expert
« Dato: 28. Juli 2018, 22:51 »
Jeg fandt er gammelt dokument fra den gang jeg legede med det (De 975 er målt i gram- Har et andet doku der siger 1000 G for en expert-Men ingen garantier herfra ;o):

607 restyled dt17   -   600+-25   sp10 135cc
806 / Expert xu (up to 2001)   -   975+-25   sp10
806 / Expert dw (from 2001)   -   950+-20   sp10 135cc
807   -   600+-25   sp10 135cc
Partner tu   -   875+-20   sp20 135cc
Partner xu/xud/dw10   -   725+-20   sp10 135cc
Partner dw8   -   775+-20   sp10 135cc
Partner facelift   -   575+-20   sp10 135cc
505 inj   1000+-20   -   -
505 D   900+-20   -   

62
Styrestrøm til et relæ, selv af den kraftige type, trækker sgu ikke mere strøm end spændingsfaldet i et ti år gammelt stik. Jeg ville da bare liste en ledning på f.eks. kørelyset og se om det skaber ballade. Tror jeg ikke det gør. Men jeg er jo så også født da der var bly i benzinen B)

63
Motor og Transmission / RE: høj vand temp ved start af kørsel
« Dato: 01. Juni 2018, 22:49 »
Måske prøve det lavpraktiske, og måle kølevandet med et termometer. Det vil jo vise om den faktisk bliver varm, og så kan man jo meget lettere finde fejlen. Det nytter jo ik' at skifte thermostat hvis kølevand har den rette temp.

64
Undervogn / RE: Skift af ABS sensor - fejlkode
« Dato: 13. Maj 2018, 02:49 »
Som der tit er skrevet her, er vi mange med samme tester som værkstedet der kan klare det for dig uden det koster mere end en soft-ice. Men for at nogen melder sig ville det være fint hvis du angav en bopæl eller postnummer. Og mener faktisk oz at MikHan har puslet med en liste over hvem der har hvad og hvor.

65
Peugeot Snak / RE: Billeder
« Dato: 13. Maj 2018, 02:44 »
Den brugte jeg meget dengang den hed peecee.dk , først fornylig fandt jeg ud af at den bare havde skiftet navn. Den var der aldrig bøwl med eller krav om betaling. Og med det nye navn virker den stadig fint. Dejligt nogen giver deres viden videre, det fik jeg jo aldrig taget mig sammen til :(

66
Interiør / RE: Peugeot 206 1,6 driller med varmen
« Dato: 28. April 2018, 23:21 »
Har en 406 der heller ikke varmer. Har fået at vide her at der sidder en klap, som jeg så ikke er nået til endnu. Men på moderne biler er der altid fuldt flow gennem radiatoren (Med mindre den er stoppet til) Og så styres temperaturen af denne klap der åbner og lukker. Der er ingen hane som i gamle dage. Hvis bilen står med fuld varme skulle der gerne være en temp forskel på tilslutningerne der svarer til afgivet varme i kabinen. Spørg mig ikke hvor klappen/spjældet sidder, har ikke gidet bukke mig og finde den endnu :) Og nu bliver det vel sommer B)

67
Motor og Transmission / RE: Interval for skift af gearolie?
« Dato: 13. April 2018, 00:12 »
Lidt afhængig af årgangen har nogle af de 406'ere  ingen niveau prop til at fylde/kontrolere oliemængde (Min har ikke) man påfylder gennem udluftningen i toppen af gearkassen så. Men det kræver jo så at man ved at gearkassen er helt tom, for at kunne påfylde den foreskrevne mængde. Hvis det er skiftet ved koblingsskift kan det være fordi at der også er skiftet pakdåse, hvis den har lækket, eller bare noget de gør altid. Tror ikke du skal spekulere mere på at skifte gearolie, med mindre den taber noget. Det olie du fik for 3 ½ år siden skal sgu nok smøre den kasse indtil bilen opnår veteran status :D

68
Elektronik / RE: Ladelampe 406
« Dato: 10. April 2018, 21:18 »
Generatoren er skiftet - kig billederne, så kan du se der ikke var mange OHM tilbage i den :) Mit spørgsmål indledningsvis var blot: "Hva' ska' man med en monteret ladelampe der ikke lyser når generatoren ikke lader?? Har ikke fået noget brugbart svar, så jeg lukker her og ved så at jeg ikke skal regne med ladelampens funktion en anden gang.

69
Elektronik / RE: Ladelampe 406
« Dato: 08. April 2018, 02:42 »
Det nytter vist ikke med en kulholder kun. Knækkede kul og mærkelige cavitationer i kommutatoren (Med mindre den skal se sår'n ud her i 2018 :p)
Anvender min 1977 viden og monterer en ny generator - det kan vel ikke gå helt galt? Den gamle ser ud til at ha' gjort det godt.

Beklager billedstørrelsen... Den var jeg ikke lige herre over






70
Elektronik / RE: Ladelampe 406
« Dato: 07. April 2018, 22:57 »
Joee - de biler jeg rodede med kunne sagtens lade uden tilkoblet ladelampe. Og hvis det du skriver at have oplevet Holt passer, så er der vel slet ingen grund til at have den skide lampe:D - jeg mener - hvis ikke ladelampen skal lyse når bilen ikke lader, så er det vel kun pynt ;) Har skiftet masser af kulbroer/laderelæer etc. Og det er da nok det det ender med her oz. Men når jeg fandt det nødvendigt at skifte, var de jo fordi ladelampen lyste. Mange gange svagt og blinkende i starten, så var det som regel stel-kullet der var høvlet ned.

71
Elektronik / Ladelampe 406
« Dato: 07. April 2018, 19:13 »
Nå! Konen strandede på Remas p-plads efter at have lugtet noget brændt op oplevet en masse lamper bippe og blinke og en "Battery charge fault". Jeg købte et nyt batteri, da det gamle sang på sidste vers. Hentede bilen og kørte den hjem på det gamle batteri, under turen forsvandt blinker, visker m.m. Jeg fik også "Battery charge fault" men ingen ladelampe, så troede faktisk at det bare var batteriet der var klappet helt sammen og ikke kunne lades på. Nyt batt og alt virkede som det skulle, ingen fejl eller lamper. Da hun så kom med den i aftes, og jeg målte spænding på det ny batt var den så nede på 11V og ingen forskel om motor kørte eller ej. Kan da nok overkomme at smide en ny generator på. Men det der undrer mig og mit spørgsmål faktisk er, er det: Da jeg lærte om biler i 1977, der var ladelampen koblet på den logiske måde, at hvis der opstod spændingsforskel ml. batt og generator når motoren kørte, så lyste lampen og indikerede at du brugte af batteriet. Det kunne jeg da forstå. Men i dette tilfælde har vi vist kun fået 3 blink fra lade lampen og så en fin en i displayet "Battery charge fault" Lampen virker og slukker når jeg starter. Er der noget "Højteknologisk" pis jeg har misset siden 1977 ? B) Der er forbindelse ml. terminal på generator og + på batteri. Gider bare ikke koste en ny generator hvis der sidder andet der kan være brændt af, og som forhindrer den i at lade.

72
Elektronik / RE: 206 1.4 HDI
« Dato: 26. Marts 2018, 04:29 »
Altså! Det lyder dumt, men er der monteret en uoriginal radio uden det korrekte adapterstil? Det kan give sjove ting på en 406 i hvert fald. Og intet af det den gør er der noget system i.

73
Motor og Transmission / RE: Chiptuning 208
« Dato: 03. Februar 2018, 23:35 »
Ellers bare load noget VW software ind i den. Det er ubegrænset B)B)

74
Motor og Transmission / RE: motor temp.206sw 1,4
« Dato: 05. Januar 2018, 02:24 »
Prøv at klappe et alm. termometer i kølevandet ved driftsvarm motor. Hvis det viser ca 90 når dit ur viser 70 så skriv 90 med en tusch hvor der står 70 i dit instrument. "Old School" - men så ved man da hvad der er hvad. Under alle omstændigheder det første jeg ville gøre hvis min gjorde det. Før jeg ville skifte alt muligt.

75
Peugeot Snak / RE: Svejsning og strøm
« Dato: 16. December 2017, 22:06 »
Jeg plejer at pille minus af før jeg svejser. Generelt fjerner man aldrig plus før minus, da man på den måde risikerer en kortslutning hvis værktøjet man bruger får forbindelse til stel.

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 31