Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gazgeben

Sider: 1 [2]
16
Citér
KHJ skrev:
Jo de kan købes færdige   , der er et hunstik der passer på det originale højtalerstik  og så har det 2 løse ledninger med kabelsko til at sætte på  højtalerne


Dem må jeg få et par sæt af så jeg kan få det gjort færdig :)

17
Styling og Eksteriør / stik ved dørhøjtaler - kan de købes?
« Dato: 07. Marts 2013, 08:29 »
Jeg er ved at skifte mine dørhøjtalere ud med nogle andre. Hertil kunne jeg godt bruge nogle stik mangen til dem som sidder på de originale. Kan de fåes ved peugoet eller skal jeg til en hugger og klippe dem af et par originale højtalere?

Kald det bare for en halvskidt løsning - tynde ledninger m.m men det er nu den vej jeg vil først. Senere bliver det måske mere omfattende ;)

18
tak for input. Troede faktisk det ville tage noget længere tid at løsne forbroen.

19
Peugeot snak (arkiv) / Hvordan skifter man det rør under turboen?
« Dato: 10. December 2012, 12:37 »
Er i gang med at sklifte det stålrør som kølervandet løber i under turboen på bagsiden af motoren ( der er tæret hul i det ). Men hold da op hvor er det svært at komme til og ikke mindst finde ud af hvordan jeg skal skifte det. jeg vil meget gerne have et par fif til at skille det ad. indtil videre har jeg pillet batteri, inderskærm, gearskift m.m af med det er ikke til endnu at se hvordan man kommer til :-(

20
Citér
Kenneth206 skrev:
Der sidder med garanti en bundprop i køleren til at tappe væsken af. Du skal regne med at der vil være væske tilbage i motoren, da du ikke kan få det hele ud gennem køleren.

Jeg har gjort det et par gange at jeg tapper det af jeg kan og hælder derefter ren vand på. Lufter ud og køre motoren varm så termostaten åbner. Tapper derefter af igennem. Gentag denne process indtil du mener der kommer helt rent vand ud ved aftapning.

Nu skal du så have skiftet ca det halv af det rene vand ud og erstattet med kølervæske. Kan ikke huske om det er rød el. blå den køre med. Hvis du ikke har en god fornemmelse eller erfaring skal du bruge et reflektometer hedder det hvis til at måle frostniveauet for din kølervæske. -40 til -50 grader er mere end fint, med mindre du ved du skal koldere steder hen.

Udluftningen sker typisk to steder. En skrue på slangen ind til kabinen, sidder lidt til højre fra midten af bilen tæt op af torpedopladen. Den anden er nok blå og ligner en støvkappe til ventilen på dine hjul. Sidder i nærheden af højre side af topstykket på huset med vandslangerne. Åben disse og luk dem når vandet besynder at komme ud i en stiv stråle.

Længere forklaring, men håber det er til at forstå :-)


jeg vil kigge efter den udluftning ved topstykket for den har jeg ikke fundet endnu.. Nogle mener man skal løsne en prop som er på bagsiden af motorblokken og på den måde tømme blokken helt. Jeg tror bare jeg bruger den gamle metode med den nederste kølerslange og så skylle lidt med haveslangen..

21
Jeg vil have skiftet kølervæske på min 307 2,0HDI136 men i Haynes manualen er det ikke forklaret særlig godt og billederne passer ikke med den 16 ventilede udgave.

Jeg mangler lidt input og evt. et par billeder som kan vise hvordan jeg tømmer og udlufter systemet på den korrekte måde.

22
Peugeot snak (arkiv) / RE: Forbrugerundersøgelse
« Dato: 11. Maj 2012, 12:13 »
Done

23
Mit spørgsmål går på om nogen ved om den fra 163hk motoren passer i en 136hk motor. Diameteren er den samme og på de billeder jeg har set af dem ligner de hinanden.

24
Citér
KHJ skrev:
De numre er taget på en 307 fra 2004   , prøv og gi mig dit stelnr
85101060.

25
Citér
KHJ skrev:
Det er ikke koblingen der er slidt det er trykfoden der er for svag  til 136 HK  de kunne begynde at fedte over  allerede efter 8000km  , den nye kobling trykker med ca 10kg mere  jeg ved ikke hvor du har fundet de resdel nr  men koblingen hedder  2052 N1 eller 2051 P1   afhængig om det er en ny eller ombytning
. Jeg har fundet frem til der er to forskellige dybder svinghjulet afhængig af årgang. Den gamle er med 13mm dybde i svinghjulet og den nye (efter 2006 ) er med 15mm dybde. Er de numre du nævner til den nye? Det frarådes at sætte den nye i den gamle udgave - sikkert fordi trykfoden så ikke levere det ønskede tryk.

26
Jeg kan se at der er en del eksempler på koblinger som slides hurtigt op på 307/407 med 136hk motor. Jeg kan bare ikke se hvad der er forskel på reservedel nr. 3052.P3 og 3052.P6 ( den som RHH motoren kører med ). jeg har også kigget på en forstærket Sachs kobling http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Kupplung-Sportkupplung/Peugeot/Peugeot-607-9d-9U-02-00-/2-0-HDI-100-kW-;-09/2005-/ZF-Sachs-Verstaerkter-Kupplungssatz::329.html

27
Min 307 2,0hdi (RHR motor) fra 2007 skulle køre med en 240mm kobling men den glider når man bruger kræfterne.. Jeg kan se at min er den sene udgave med den store 240mm kobling og iflg. Peugeot er der ikke en stærkere kobling hos dem. Jeg har en kammi som har en næsten ny Citroen C5 med samme motor og han siger hans har samme problem når man lader motoren trække igennem. Derfor er jeg interesseret i om nogen ved om den kobling som sidder i en 508 (163hk) kan sættes i? Jeg har ikke lyst til at ofre en ny kobling og så risikere at den også er for svag. Det ville være fedt hvis jeg kunne slippe for at skulle holde øje med omdrejningstælleren hver gang jeg overhaler...

28
Peugeot snak (arkiv) / Fart pilot i 307
« Dato: 08. April 2012, 11:33 »
Jeg er ikke helt tilfreds med min fart pilot i min 307. Jeg fulgte tps'en under kørsel hvor piloten er til og det viste At den regulerer flere gange i sekundet og det giver en noget rykkende kørsel. Jeg har kigget på boksen under rattet og der står 2006266 cc02-v1.2 på boksen. Jeg antager det er en fra dancar da den ikke viser noget i displayet når den er i brug. Hvordan koder jeg den om så den ikke regulerer så ofte? Iflg. Model oversigten fra 09 skulle det være en fart 03 men det må da være en fart 02.. og der skal bruges en enhed som ikke følger med til at instille den. Hvad gør jeg?

29
Peugeot snak (arkiv) / RE: Hjælp til at installere PP2000
« Dato: 02. April 2012, 11:02 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
gazgeben skrev:
Jeg har købt et klon sæt af PP2000/Lexia og har prøvet at installere det på en windows 7 premium maskine ved at lade programmet  køre som XP service pack 3. Det så ud til at virke (installationen blev afsluttet med succes) men når jeg åbnede programmet kom der en advarsel om at den ikke kunne opdatere og jeg kom slet ikke dertil hvor jeg kunne taste koderne ind... Jeg skulle sikkert have valgt at installere den på en ren xp maskine og det er jeg så også igang med nu..

Jeg har aldrig før leget med diagnose software men min plan er at det skal ende med at have diagbox v5.29. Men sålænge jeg ikke kan få pp2000 og Lexia 3 til at køre er den plan lidt langt ude p.t.

Nogle forslag til hvor jeg finder en god vejledning eller bare et par gode råd vil være dejlig?
http://
Kan kun køre på xp, eller hvis du har win7 i en støre vertion end home premium så gar du adgang til en kopi af xp (virtuelt)


Lige nu prøver jeg en xp som ikke er på nettet for det har jeg læst at man helst skal. Derfor venter jeg med at prøve det på en w7 ultimate med virtuel xp

30
Peugeot snak (arkiv) / Hjælp til at installere PP2000
« Dato: 01. April 2012, 12:20 »
Jeg har købt et klon sæt af PP2000/Lexia og har prøvet at installere det på en windows 7 premium maskine ved at lade programmet  køre som XP service pack 3. Det så ud til at virke (installationen blev afsluttet med succes) men når jeg åbnede programmet kom der en advarsel om at den ikke kunne opdatere og jeg kom slet ikke dertil hvor jeg kunne taste koderne ind... Jeg skulle sikkert have valgt at installere den på en ren xp maskine og det er jeg så også igang med nu..

Jeg har aldrig før leget med diagnose software men min plan er at det skal ende med at have diagbox v5.29. Men sålænge jeg ikke kan få pp2000 og Lexia 3 til at køre er den plan lidt langt ude p.t.

Nogle forslag til hvor jeg finder en god vejledning eller bare et par gode råd vil være dejlig?

Sider: 1 [2]