Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - flimmer

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11
136
Peugeot Snak / RE: 406 st 2.0 benzinforbrug
« Dato: 14. Juni 2015, 21:44 »
Nu har jeg lavet en fejl, fordi jeg omregnet forkert, mils per gallon til km/100 til km/L
50 km/t,  65 MPG, svare til 20 km pr liter
80 km/t,  53 MPG, svare til 18,7 km pr liter
110 km/t, 42 MPG, svare til 14,8 km pr liter
130 km/t, 32 MPG, svare til 11,3 km pr liter
0 til 80 km/t, 9 MPG svare til ca 3,2 km pr liter

Det synes jeg det lyder meget forkert, synes at jeg ikke kan stole på tallene

137
Peugeot Snak / RE: 406 st 2.0 benzinforbrug
« Dato: 13. Juni 2015, 19:25 »
Okay, efter jeg skiftet dele, køre jeg ved, 80 km/t 14,5 km på en liter, selv om jeg har svært ved at tro det :o

Selv om ECU ikke skriver der er fejl, prøve jeg at skiftet, vandtemperatur føler, banke sensor, grund til jeg skiftet var, fordi kørte meget dårligt ved kørsel, uden det hjælp men det hjælp på hvor langt jeg kan køre.
Fandt så ud af det var maf sensor der var defekt, som jeg så udskiftet, nu køre motoren som en drøm B)

138
Elektronik / RE: Eftermonteret display
« Dato: 12. Juni 2015, 06:20 »
Sorry 406 st 2.0 D8 :)

Ved at fra ECU skal det være ben nummer 4, men har ikke nogen diagram som viser, hvor den går hen til, eller hvor den brugs

139
Peugeot Snak / 406 st 2.0 benzinforbrug
« Dato: 12. Juni 2015, 06:10 »
Hej

Vil lige høre, hvor langt i køre på en tankfuld, i en 2.0 fra 98

Før jeg fik skiftet føler på motoren, kunne jeg max køre 500 km på en tank, men da jeg skiftet flere føler, kan jeg nu køre over 800 km på en tank.

140
Elektronik / Eftermonteret display
« Dato: 12. Juni 2015, 05:56 »
Hej

Vil lige spørge, hvor lednings nummer (1368) går til, fra ECU stik nummer 4.

Har købt et display fra england, som viser Miles per gallon, trip computer

141
Motor og Transmission / RE: køre på 3 cylender
« Dato: 12. Juni 2015, 05:43 »
Hvordan lyder motoren?
Køre den på 3 cylinder, fra starten eller når kun motoren er varm?
Kommer der små eksplosion lyde?
Hvor dårlig køre motoren, i kørslen?

Grund til jeg spørg er, at man kan fejlfinde ved hjælp af, de lyde og motorernes omdrejninger, uden brug af diagbox, i 70% af tilfældene, samt at der ikke altid kommer en fejl fejlmelding, som kan læses, selv om der er en fejl :)

142
Motor og Transmission / RE: hjælpe 406 sl
« Dato: 13. Maj 2015, 00:18 »
Det er helle ikke altid, man kan bruge en PP2000 tester, det fandt jeg ud af selv.
Havde en mærkelig fejl på min 406 2,0, fik en til at teste det og den fandt 2 fejl, de 2 fejl var da jeg havde taget 2 stik af, men den fandt ikke den rigtig fejl, som jeg selv fandt ved et tilfælde, som testen ikke selv kunne finde.

Så jeg tror man skal bruge flere forskellige tester, for at finde en fejl i en ECU

143
Motor og Transmission / RE: Mangle motorkraft 406 *Løst*
« Dato: 17. April 2015, 13:27 »
Igen igen var jeg igang med at finde en eller flere fejl, mens motoren var i tomgang, kom jeg tilfældigvis til at rør ledningerne til trykføler (MAP) døde motoren næsten eller når jeg rørte trykføleren, gik motoren i stå.

Fik bestilt en ny, og sætte den i, køre motoren P.T. som en drøm.

Så fejlen er ikke fundet takket være jer, skulle købe en ny benzin pumpe, vandtemperatur føler, banke sensor men så har jeg det, vis det går i stykker.

Sku da for dårligt at ECU ikke selv kommer med en fejl kode, at det er det der er galt :@

144
Motor og Transmission / RE: Mangle motorkraft 406 *Nyt problem*
« Dato: 11. April 2015, 14:11 »
Har oplivet nye problemer med motoren, med mangle motorkræfter.
Udskiftet benzin filter og problemet var løst, så bliv vejet varmt, så kom problemet tilbage.
Udskiftet benzin pumpe og problemet var løst.
Så i går slukket motoren i et lyskryds, starter jeg den igen men problemet kom tilbage ved det næste lyskryds, men kan holde motoren køre uden mangle motorkraft ved at give gas.

Synes bare problemer løser sig og kommer på ny igen og igen.
Nu skal jeg til at se efter tomgangsregulator, fordi motoren køre op og ned i omdrejninger, før den slukker, som den har gjort fra starten, eller er der nogen som kender de problemer som bare kommer igen og igen? :(

145
Motor og Transmission / RE: Olie i indsugning
« Dato: 29. Marts 2015, 15:57 »
Ved at olietågen kan komme af flere ting.
Stempelringe.
Ventil bøsninger.
Toppakning.
Turbo.

Selv om turboen er ny, kan man har fået en mandags turbo, har selv prøve det.

146
Motor og Transmission / RE: Olie i indsugning
« Dato: 29. Marts 2015, 14:07 »
Har du prøvet at tag oliepinden op eller låget til oliepåfyldningen af mens motoren køre?
Vis den går ned i omdrejningerne, når du gør dette, kan det måske være stempelringene.

Vis den ikke går ned i omdrejningerne, skal du tjekke luftfilter og luftkanalen.
Det kan også være det er turbo som er blevet utæt

147
Motor og Transmission / RE: Olie i indsugning
« Dato: 29. Marts 2015, 03:21 »
Hej

Hvordan ser olien ud?
Er det som majonæse med olie eller bare ren olie?

148
Problemet var tændingsmodul hætte, som der var et meget lille hul i, så det ikke første gang da jeg tjekke tændingsmodulet, så det kun anden gang da der var kommet en hvid ring om hulet.

Det er sjovt at problemet først kommer, når motoren er ca. 80 grader, viste ikke at hulet i tændrørene udvider sig så meget.

Problemet er løst med noget isoleringstape, en til jeg kan finde hætterne uden at købe hele tændingsmodulet B)

149
Motor og Transmission / RE: Mangle motorkraft 406 *problem løst
« Dato: 28. Marts 2015, 20:31 »
Tak for svar.
Har lige fundet fejlen og det var ikke nogle sensor, men så er de skifte. :D

150
Motor og Transmission / RE: Mangle motorkraft 406
« Dato: 27. Marts 2015, 20:54 »
Nu har jeg prøvet at skifte temperaturføler og bankesensor, det har hjulpet meget lidt.
Det bruger meget benzin, for tiden.
Når man trykke meget lidt på gaspedalen virke den fin, vis jeg trykker hårde har den svært ved at accelerer hurtig.

Fik læst computer som kun siger temperaturføler fejl, målte ledningerne efter for at se om, der var en løs forbindelse som der ikke er.

Ved snart ikke hvad jeg ellers kan finde på, hvad synes i?

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11