Nylige indlæg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Peugeot Snak / Sv: Hjælp AUX aktivering kodning
« Nyeste indlæg af COP Dato I dag ved 18:55 »
Hej
Er der nogen der vil hjælpe mig med fartpilot aktivering?
Jeg har en peugeot 206 + 1.4 hdi årg 2012
Bor i Bagsværd,  men gerne køre i StoKøbenhavn
Mvh
Måske @Gjald kan hjælpe...

https://peugeotclub.dk/debat/index.php?topic=10768.0
2
Elektronik / Sv: power steering faulty og andre underligheder
« Nyeste indlæg af SR Dato I dag ved 11:47 »
Det var rigtig fint med flere oplysninger og ikke mindste målinger!

Ja, batteriet kan godt give anledning til mistanke, men de 15,4V er galt, hvilket du selv er inde på. Uanset hvor dårligt batteriet måtte være, burde laderegulatoren sikre, at du aldrig kommer op på 15,4V i ladespænding. Om batteriet kan være årsagen til peaks, skal jeg ikke kloge mig på.

Hvis ikke du kan udlæse en masse fejl med tester, er jeg nok tilbøjelig til at medgive, at et frisk batteri kunne være et forsøg værd. Hvis ikke dit batteri er så gammelt, er der måske stadig garanti på. Hvis garantien er udløbet er batteriet allerede et ældre et af slagsen.
3
Elektronik / Sv: power steering faulty og andre underligheder
« Nyeste indlæg af mikhan Dato I dag ved 09:40 »
Hvor gammelt er dit batteri ??  (Evt. skift det, eller få det målt med en prof. tester)

Problemerne KUNNE skyldes, at batteriet ikke længere modtager/yder det nødvendige.

Det er helt sikkert, at falder spændingen i perioder (P.g.a.) en pludselig tilkoblet forbruger, så går alt galt.

Moderne biler KRÆVER strøm nok til at drive bilens computere.
4
Elektronik / Sv: power steering faulty og andre underligheder
« Nyeste indlæg af larsoe2210 Dato I dag ved 09:28 »
Hej igen.
jeg har nu kørt ca 400km siden sidst. jeg har haft et voltmeter i 12v stikket hele tiden for at kunne se lidt af det der sker.
Tilsyneladende lader den periodisk nogle gange op til 15,4v, når den gør dette falder radioen konsekvent ud et splitsekund når jeg blænder op.
jeg har også kørt en kort periode hvor den kun viser batterispændingen på 12.5v, men ingen ladning, her får jeg de andre fejl (power steering faulty, abs/esp) og her for jeg den samme fejl som beskrevet før, dog falder cruisecontrol også ud, og kan så ikke genindkobles, før motoren har været standset.
Og her bliver det så mystisk, for når motoren har været standset, og jeg sætter tænding på bilen, er der ingen lys i instrumentbrætets lamper, centrallås viker ikke, haveriblink virker ikke, og voltmeteret i 12v stikket viser 0. altså det virker som om batteriet er koblet helt fra, der er intet der virker.
Så tager jeg batteriets +pol fra nogle sekunder, og sætter på igen, så virker alt igen.
Jeg synes det tyder på at generatorens laderegulator er defekt, men synes ikke det forklarer det sidste problem, men at alt er strømløs, der burde batteriet vel forsyne tændingslås, haveriblink m.m 
5
Elektronik / Sv: power steering faulty og andre underligheder
« Nyeste indlæg af SR Dato 16. Januar 2021, 20:24 »
Tak for korrektionen, men jeg er da glad for at meningen blev forstået :-)
6
Peugeot Snak / Sv: Hjælp Fartpilot aktivering kodning
« Nyeste indlæg af Notej76 Dato 16. Januar 2021, 12:11 »
Hej
Er der nogen der vil hjælpe mig med fartpilot aktivering?
Jeg har en peugeot 206 + 1.4 hdi årg 2012
Bor i Bagsværd,  men gerne køre i StoKøbenhavn
Mvh
7
Elektronik / Sv: power steering faulty og andre underligheder
« Nyeste indlæg af mikhan Dato 16. Januar 2021, 11:39 »
Det med opblænding og efterfølgende fejl kunne jo, måske, pege i retning rat-modulet, men da du også har en del andre fejl peger det måske mere i retning af en enhed som styrer strøm til mange aftager - og her vil jeg nok begynde at mistænke BSI-boksen i motorrummet. Måske bare en dårlig forbindelse til samme.

Hvis det var min bil, ville jeg fortage en udlæsning og se om der er nogen fejl hvor BSI indgår. Hvis der var det ville jeg demontere polerne på batteriet og så gå i gang med at adskille og rense alle forbindelser.

Hvis det heller ikke hjælper, ville jeg nok udskifte BSI'en, evt. låne et modul, om muligt.
Kig på Ebay, der er de ofte relativt billige, men ellers koster en sådan ikke en formue fra ny - ca. kr. 1500.

Et ratmodul koster i runde tal kr. 3500 + moms hos Citroën og på Ebay fra ca. kr. 300 + fragt.

Bare lige for en ordens skyld Søren.. BSI´en sidder ikke i motorrummet.. Det gør BSM´en. ;)

Og ja BSM´en.. Den kan udskiftes med en tilsvarende brugt uden efterfølgende kodning.

En BSI er straks vanskeligere. (Sidder inde i bilen) ;)
8
Elektronik / Sv: power steering faulty og andre underligheder
« Nyeste indlæg af SR Dato 16. Januar 2021, 09:57 »
Det med opblænding og efterfølgende fejl kunne jo, måske, pege i retning rat-modulet, men da du også har en del andre fejl peger det måske mere i retning af en enhed som styrer strøm til mange aftager - og her vil jeg nok begynde at mistænke BSI-boksen i motorrummet. Måske bare en dårlig forbindelse til samme.

Hvis det var min bil, ville jeg fortage en udlæsning og se om der er nogen fejl hvor BSI indgår. Hvis der var det ville jeg demontere polerne på batteriet og så gå i gang med at adskille og rense alle forbindelser.

Hvis det heller ikke hjælper, ville jeg nok udskifte BSI'en, evt. låne et modul, om muligt.
Kig på Ebay, der er de ofte relativt billige, men ellers koster en sådan ikke en formue fra ny - ca. kr. 1500.

Et ratmodul koster i runde tal kr. 3500 + moms hos Citroën og på Ebay fra ca. kr. 300 + fragt.
9
Elektronik / Sv: power steering faulty
« Nyeste indlæg af larsoe2210 Dato 14. Januar 2021, 19:30 »
Har nu prøvet at køre med sædevarmen slået fra, det hjalp ikke.
Under kørsel skulle jeg blænde op, derved slukkede radioen et øjeblik og Cruise faldt ud, kunne ikke aktiveres igen, jeg holdt ind på en rasteplads standsede motoren.
Da jeg satte tænding på var der ingen instrumentalys der lyste, katastrofeblink virkede ikke heller centrallåsen. Jeg satte et voltmeter i 12v udtaget, den viste nul spænding, tog så batteripolskoen af en øjeblik og på igen. Så kunne jeg starte og køre videre. Mystisk mystisk.
10
Elektronik / Sv: power steering faulty
« Nyeste indlæg af larsoe2210 Dato 13. Januar 2021, 14:23 »
Ja.
Sædevarmen på førersædet stod på trin 1. Kan det være en fejl i sædevarmen ?. Prøver nu at køre uden sædevarme.
Dagen efter gjorde den det at når jeg blinkede med overhalingslyset, slukkede radio og den gik ud af fartpiloten, fartpiloten kunne først aktiveres igen efter motoren har været stoppet.
Men prøver nu at lade være med at bruge sædevarmen, så må jeg se om det gør en forskel.
Vh Lars
Sider: [1] 2 3 ... 10