Nylige indlæg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Peugeot Snak / Sv: Peugeog 308 120 HDI Eolys
« Nyeste indlæg af elneff Dato 17. April 2024, 22:15 »
Hej

Tak for svar, har fundet ud af at det ikke er med pose.

Jeg er godt klar over at det er meget giftigt, og ja de skal have lige godt 2000 for at fylde den, men kun med 1 L
Jeg er vant til at arbejde med det, og det er ikke første gang at jeg laver det, dog første gang på min 308.
2
Peugeot Snak / Sv: Peugeog 308 120 HDI Eolys
« Nyeste indlæg af John Høj Dato 17. April 2024, 20:39 »
EOLYS-væske er meget giftigt, så få hellere et værksted til at påfylde det. Der skal også en tester på for at fortælle bilen at det er gjort. Det koster kun ca 2000 kr at få gjort på værkstedet.
3
Peugeot Snak / Sv: Peugeog 308 120 HDI Eolys
« Nyeste indlæg af superpjok Dato 17. April 2024, 16:36 »
Hej .
på autoparts ser det ud til, at det er en tank… men de sælger også væsken i “løs vægt” med påfyldningskit.
mvh
4
Peugeot Snak / Peugeog 308 120 HDI Eolys
« Nyeste indlæg af elneff Dato 17. April 2024, 15:35 »
Hej

Har en Peugeot 308 SW 120 HDI fra 2016 der skal have eolys fyldt på,
kan man ud fra stelnummeret se om den køre med fast tank eller pose?

Stel nr. VF3LCBHZHGS015682

Mvh
Elneff
5
Motor og Transmission / Sv: Hvordan
« Nyeste indlæg af Hamsekv Dato 15. April 2024, 07:59 »
Takker
6
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Nyeste indlæg af leni Dato 09. April 2024, 14:22 »
Hej
Tak for svar - der er arbejde til "en gammel halvblind" mand i flere dage

VH
Leif
7
Undervogn / Sv: Varmt interiør
« Nyeste indlæg af Andonis Dato 09. April 2024, 11:05 »
Uha, tak for det. Med den opfordring har jeg nu allerede talt med forhandleren, som gerne vil kigge på den efter en af mine længere ture hvor den bliver varm. For hvis du mener dyserne i form af blæsere ved klima anlægget, så tror jeg ikke det var det, for den var sat til kulde med air condition, fordi jeg havde det varmt :D.
8
Undervogn / Sv: Varmt interiør
« Nyeste indlæg af SR Dato 08. April 2024, 22:06 »
Det lyder ikke umiddelbart normalt. Den har formentlig elektrisk tilskudsvarme i varmeapparatet, for at supplere med varme indtil motoren har opvarmet kølevandet. Hvis dette kører konstant, altså som i at det ikke slukker, kan det måske opleves sådan. Det der kan tale imod dette er, at du oplyser, at det først er efter en times kørsel.

Det lyder som om det er noget du bør køre til forhandleren med inden der går ild i bilen  :) Det havde Peugeot faktisk nogle problemer med for en del år tilbage på bl.a. 309... brandbiler  ;D

Det kan måske også blot være en varmekanel, der er faldet fra hinanden... kommer der lige meget luft ud at dyserne i henholdvis venstre/højre side?
9
Elektronik / Sv: Problemer med opladning på en 307er
« Nyeste indlæg af SR Dato 08. April 2024, 21:59 »
Du kan ikke se på en ledning om der er god forbindelse, men du kan måle spændingsfald (under belastning). Der ligger en del videoer om det på Youtube.

Du kan evt. søge på kanaler som DiagnoseDan eller Pine Hollow Auto Diagnostics - på kanaler som de nævnte vil du kunne lære en del om fejlsøgning på elektriske systemer.

På moderne biler, selv en 2005 udgave er i den forbindelse en moderne bil  ;), kan du som udgangspunkt forvente, at generatoren styres af motorstyringen. Derfor skal du være lidt varsom med at sætte en eller anden tilfældig pære på, idet du risikerer at brænde noget af.

Ledningsdiagrammer er desværre ofte en mangelvare til bilerne, for gør-det-selv'er.
10
Undervogn / Varmt interiør
« Nyeste indlæg af Andonis Dato 08. April 2024, 21:15 »
Hej alle

Jeg har en nogenlunde ny peuguet 208 fra 2023, som har kørt lidt over 10.000 km. Af en eller anden grund bliver venstre del af bilen ved gulvet varmt efter ca. 1 time kørsel. Interiøret bliver også varmt i midten fra for ved instrument brættet til bag ved passagersædet. Er det normalt?
Sider: [1] 2 3 ... 10