Nylige indlæg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Undervogn / Sv: Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Nyeste indlæg af SR Dato 17. Juni 2025, 22:41 »
Den du har linket til er vist en suger.

Man skal på nogle biler sætte overtryk på bremsevæskebeholderen, typisk ca. 2 bar
2
Peugeot Snak / Kodning af Ny Eolyse tank
« Nyeste indlæg af 307000hdi Dato 16. Juni 2025, 10:22 »
Hej. Er der nogen i forum omkring Fredericia som kan kode en ny tank ind på en 308.1,6 120 blue HDI 2016  ;)
3
Undervogn / Sv: Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Nyeste indlæg af Steen# Dato 15. Juni 2025, 19:52 »
Tusind tak for svar!

Vi har luftet ud med en alm. bremseudlufter, højre bag, venstre bag, højre for og venstre for - og sikret os der var rigeligt med bremsevæske i bilens bremsevæskebeholder.
https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/bremsevarktoj/bremseudluftere/bremseudlufter-2000038111

At ABS'en kunne drille fandt vi senere ud af via søgning på nettet. Vi checkede væske mellem hovedbremsecylinder og ABS og det var fint og uden luft.

Kan der være en defekt på hovedbremsecylinder?

Er det denne udlufter du tænker på SR?
https://www.thansen.dk/vaerktoj-forbrug/vaerktoj/luftvaerktoj/bremseudlufter/bremseudlufter-800ml-hubitools/n-233543639/pn-233515043/


4
Undervogn / Sv: Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Nyeste indlæg af SR Dato 14. Juni 2025, 22:18 »
Hej,

Vi har store problemer med at få tryk på bremsepedalen efter flere forsøg på udluftning på en Peugeot Partner 1.6 109HK benzin fra 2005 der har kørt 150.000 km.

Vi skiftede bremsecylindre bag og bilen måtte stå et par dage indtil vi fandt de rigtige bremserørsnipler.

Efterfølgende har det været helt umuligt at få tryk på bremsepedalen. Vi har læst forskellige vejledninger på nettet; taget sikringen ud til ABS systemet mens vi udluftede etc. men intet har virket.

Er der nogen der kan pege os i den rigtige retning, eventuelt med link til til en god "tutorial"?

På forhånd tak,
Steen

Hvis systemet har været løbet tør for bremsevæske skal i næsten med garanti, aktivere ABS-enheden med en egnet tester, i udluftningsproceduren.
Jeg kan ikke se hvad fjernelse af sikringen til samme skulle hjælpe, snarere tværtimod.

På nogle modeller skal der sættes overtryk på bremsevæskebeholderen for at få væsken igennem. THansen har sådan et sæt til overkommelig pris.

Hvordan har i luftet ud?
5
Undervogn / Sv: Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Nyeste indlæg af John Høj Dato 14. Juni 2025, 21:24 »
Der er  vist noget om at man skal bruge en tester til formålet.
6
Undervogn / Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Nyeste indlæg af Steen# Dato 14. Juni 2025, 18:28 »
Hej,

Vi har store problemer med at få tryk på bremsepedalen efter flere forsøg på udluftning på en Peugeot Partner 1.6 109HK benzin fra 2005 der har kørt 150.000 km.

Vi skiftede bremsecylindre bag og bilen måtte stå et par dage indtil vi fandt de rigtige bremserørsnipler.

Efterfølgende har det været helt umuligt at få tryk på bremsepedalen. Vi har læst forskellige vejledninger på nettet; taget sikringen ud til ABS systemet mens vi udluftede etc. men intet har virket.

Er der nogen der kan pege os i den rigtige retning, eventuelt med link til til en god "tutorial"?

På forhånd tak,
Steen
7
Elektronik / Sv: ESP lampe og P1337 - periodisk
« Nyeste indlæg af Ptollose Dato 14. Juni 2025, 09:03 »
Tak SR.
Jeg kontakter Le Petit mandag.
Med til historien er at den taber kølevand. Jeg kan ikke se hvor den lækker vand henne og der er ingen dråber på jorden.
Har haft problemer med at få systemet udluftet, og kan høre der er luft i systemet når den kører de første 100 meter.
Så jeg vil tjekke op på det her i weekenden.
Den har lige fået ny køler, udstødning og kobling.
8
Elektronik / Sv: ESP lampe og P1337 - periodisk
« Nyeste indlæg af SR Dato 13. Juni 2025, 17:53 »
Så fik jeg skiftet injector på cyl 1 og renset de tre andre.
Nu starten den lidt bedre, men den kommer stadig med ESP efterfulgt af P1337 kort efter. Det er specielt når motoren er varm og den går i tomgang. Så kan man høre den går lidt ujævnt hvorefter fejlen kommer og den går på 3 cyl.
Talt med Peugeot som siger “tjek ledningen til krumtapsensoren” og vil ikke have den ind til fejlsøgning da udgiften ikke står mål med bilens værdi - hvilket jo kan være sandt nok.
Nogen gode råd eller kommentarer?

Sikkert et velment, men i min optik et elendigt råd til en DIY. Det er jo et "ikke-råd". Er du kommet videre med det?

Hvis du skal tjekke ledningen, skal du reelt tjekke signalet - og der får du brug for en tester, der kan gå dybt nok ind i bilens elektronik - eller en ekstern "signaltester", hvilket i praksis er et osciloskop.
Du skal så kende et normalt signal som du kan sammenligne med.

Der findes sider, hvor brugere er så venlige at dele den slags, men jeg kan ikke henvise til noget specifikt - måske via en database hos Pico, måske hos DiagnoseDan?

Du bør tjekke signalet i begge ender - og du kan sammenligne kold/varm, altså når der er et problem hhv. ikke et problem.

Det er værd at bemærke, at der er forskel på varm/kold - det kunne godt pege i retning af en lodning et sted - eller en ledning.

Det er lidt at lede efter en nål i en høstak, hvis ikke du har adgang til data eller testudstyr - og viden om hvordan det skal anvendes og evt. i kombinationer.

Det er sikkert korrekt med pris på diagnose/bil, men det er jo heller ikke gratis at indkøbe en ny bil.
Hvis den er relativt nysynet og ellers i orden, kan der måske godt være fornuftig i at få hjælp til fejlsøgningen.

På Fyn har jeg tidligere henvist til Koefoeds Garage, med succes - på Sjælland til Le Petit Garage.
9
Motor og Transmission / Sv: utæthed efter skift af DPF / partikelfilter
« Nyeste indlæg af John Høj Dato 13. Juni 2025, 14:15 »
Selvom den burde passe, så gør den åbenbart ikke. Aflever den tilbage, og køb så en original hos Peugeot reservedele. Så er du også sikker på at den indeholder den korrekte indmad samt pasform.
10
Motor og Transmission / Sv: utæthed efter skift af DPF / partikelfilter
« Nyeste indlæg af Alex Dato 13. Juni 2025, 12:07 »
det er uoriginal. det er et BM11103 fra thansen. Men burde passe iflg. BM egen lister og TecDoc
Sider: [1] 2 3 ... 10