Nylige indlæg

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Motor og Transmission / Sv: Hjælp? Engine management fault
« Nyeste indlæg af Fynbo94 Dato 10. December 2024, 11:25 »
Mener den blev skiftet for et års tid siden men ville man ikke kunne mærke det hvis den er ude takt?
For altså, lige så snart fejlkoden er læst ud kørende den som den skal uden problemer i Ca. 2dage hvor efter fejlen melder sig igen og går limp mode.
Men for den lige tjekket for en sikkerheds skyld
22
Motor og Transmission / Sv: Hjælp? Engine management fault
« Nyeste indlæg af 406st Dato 09. December 2024, 15:23 »
Er knastkæden tjekket?
Det er en sart motor - når kæden strækker sig går motoren ujævnt og brænder urent (soder)

VH
23
Motor og Transmission / Hjælp? Engine management fault
« Nyeste indlæg af Fynbo94 Dato 08. December 2024, 19:21 »
Hej alle!
Jeg søger lidt hjælp eller mulige råd.
Ikke sikker på om det er det rette sted at skrive så på forhånd, undskyld.

Jeg har en peugeot 207 1.6 thp 156, årgang 2010 har kørt 140k km
For en måneds tid siden begyndte bilen at gå i limp mode, som jeg har fundet ud af det heder
Og moter lampen tændte. Først var det system polution fault..
Fik læst fejl koden ud, skiftet speeder pedal og alt kørte godt igen.
2 dage sener kom den så med Engine management system fault og gik i limp mode.
Fik her skiftet til orginal blow off ventil, da der ikke sad en orginal på og den sagde noget med 'to rich fuel mixtuer/airflow' og fik læst fejl koden ud, igen problemer og kørte godt igen.
2dage sener.. kom det igen med samme fejl. Fik renset indsugning (tror jeg nok det var)
Da min mekaniker kunne se at nogle af de fejl koder den kom med tydet på for meget sod eller tilstopning i blokken/motoren?

Jeg har efter hånden smidt en pæn sjat penge efter problemet og står nu og skal betale godt 10.000kr for at få det renset.. hvis det altså er det der problemet?
Jeg er ikke mekaniker og har ikke voldsomt meget forstand på biler. Har læst en del om disse fejl koder men virker lidt som en jungle af muligheder for fejlen.

Spørgsmålet er nok mest om DET kan være sod/tilstopning i 'blokken' som mekanikeren siger som melder fejlen?

Bilen fejler ellers ikke noget, fin stand og køre pisse godt.. når problemet ikke er der.

Der går Ca. 2dage hvergang jeg får udkast fejl koden så kommer den igen og går limp mode.

Bonus info: første gang jeg mærkede den gik limp mode, gjorde den det i måske 2-10min afgangen for den skiftet lidt mellem normal kørsel og limp mode også tændte motor lampen og den blev i limp mode til fejlkoden blev læst ud. Efter at indsugning blev renset, har limp mode ikke været lige så slem men stadig ikke godt..

Her hvad mekanikeren har lavet og skrevet:

Motor fejl - fejl udlæst - p2178, P2191, P0172 og P0132

Tænderør taget op og ventiler kigget efter, var meget sodet -

indsugnings rens med kemikalier udført. der skal nok mere til.

Stik købt hjem og skiftet som var brændt.

Ventil på turbo skiftet.

Vand påfyldt.

Fejl på blandings forhold - lamdasonde regulere ikke ordenligt.

Lamdasonde testet og skiftet.

Trækker ikke ordenligt - fejl læst ud - fejl på speeder pedal.

Speeder pedal skiftet.


24
Peugeot Snak / Sv: Varme problem 206s16
« Nyeste indlæg af SR Dato 05. December 2024, 20:03 »
Det lyder i hvert fald til, at du er ved at køre din bil i stykket, hvis du bare fortsætter med at køre den så varm. Dit topstykke kan slå sig, hvis ikke det allerede er sket.

Hvis ikke blæsermotoren kører kan det skyldes formodstanden. Jeg ved ikke lige hvor den sidder på din bil/årgang, men det er der nok en anden der kan anvise.

Det kan også skyldes en temperaturføler - afhængig af årgang/model kan den være udstyret med en eller flere følere.

Hvis den bliver så hurtig varm (for varm) kan det indikere en defekt toppakning.

Hvis ikke du selv kan fejlsøge på den, vil jeg anbefale dig, at indstille yderligere kørsel indtil fejlen er udbedret.
25
Peugeot Snak / Sv: Varme problem 206s16
« Nyeste indlæg af John Høj Dato 02. December 2024, 09:07 »
Måske en defekt vandpumpe?
26
Peugeot Snak / Varme problem 206s16
« Nyeste indlæg af 206 s16 2006 Dato 01. December 2024, 22:58 »
Hej jeg har for nyligt købt en 206 s16 fra 2006
Den blir virkelig hurtig varm i vand temperaturen så kan ikke køre på motorvejen mere en 5 minutter så lyser den stop og er langt over 110 grader
Har skiftet nogle ting på den nu har skiftet termostat og den er blevet udluftet 3 gange. Har skiftet arbejd relæ begge 2 nede ved blæseren
Blæseren begynder kun og køre når bilen starter når den er kold ellers så køre den aldrig synds det meget mærkelig så vil høre om i har en ide til hvad det ku være
27
Elektronik / Sv: Rude hejs husker ikke setpunkt
« Nyeste indlæg af John Høj Dato 01. December 2024, 16:25 »
Ja, det var nu meget bedre i gamle dage, hvor der var et håndtag man kunne dreje på. ::)
28
Elektronik / Sv: Rude hejs husker ikke setpunkt
« Nyeste indlæg af KCN Dato 01. December 2024, 13:43 »
Hej Alle.

Nu har jeg endelig prøvet med en dørkontakt fra en 208 hvor rudehejs virker og omvendt, min kontakt testet på anden bil og virker her.
Ikke løsningen, min venstre rude glemmer stadig set punkter, og kører op rykvis 4-5 cm ad gangen.

Næste step:
Jeg køber rudehejs/rudemotor fra ophugger.

Jeg vender tilbage.

KCN
29
Elektronik / Sv: Rude hejs husker ikke setpunkt
« Nyeste indlæg af KCN Dato 17. November 2024, 14:29 »
Til John.
Jeg har efter bedste evne, dørbeklædning afmonteret, dampspærre fjernet, skinner smurt, ledninger efterset, alt ser fint ud.

Til Holt.
Når ruden kører automatik, ja så kan jeg bremse / stoppe den på vej op.
efter 30 sek stilstand, kører den kun op 5 cm ad gangen, selv om jeg hjælper den med hænderne / hiver op i ruden, kører en kun 5 cm ad gangen.

Mit næste step bliver at jeg låner en en kontakt fra en anden 208 og prøver med, jeg vender tilbage.

Kenneth
30
Elektronik / Sv: Rude hejs husker ikke setpunkt
« Nyeste indlæg af Holt Dato 15. November 2024, 18:59 »
Ruden kan måske godt køre fejlfri når den lige er blevet tvunget op og ned nogle gange, men køre for stramt til automatikken når bare den har stået stille nogle sekunder.


Holt
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10