Forfatter Emne: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.  (Læst 4928 gange)

linder

  • Gæst
307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Dato: 05. December 2014, 17:58 »
Hej alle sammen. Har en 307 SW 2,0 HDI fra 2004 med partikel filter. 250tkm

 Vognen fik Anti polution fault i display samt motorlys men bilen kørte fint. ( Har efterhånden set det er par gange i de 8 år jeg har haft bilen).

 Efterfølgende begyndte den at sætte ud mellem 1400-1800 omd/m i alle gear.
Trækker fint før og efter. Fik også lidt start problemer.

Tester er sat på og meldte EGR samt u synkront signal mellem krumtap / knast.

Egr skiftet samt begge sensore (knast/krumtap) Fejlen er der stadig men kan resettes på tester. Kommer dog på igen efter opstart.

 Har målt ledninger uden at finde nogen fejl. Er der nogen som har en god ide??

Partikel filter er ikke skiftet selv om bilen har trillet 250tkm. Har lige skiftet udstød og fik set ind i filteret og det så meget rent ud. Kører lange ture.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #1 Dato: 05. December 2014, 20:30 »
Det er meget godt du har skiftet den EGR  , men har du lavet em lagring af den  ellers virker det ikke motorstyreboksen skal kende  fuld åben og lukket  for at beregne  hvor meget den skal åbne

linder

  • Gæst
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #2 Dato: 06. December 2014, 09:07 »
Hej KHJ. Da egr er vacum styret og mekanisk opereret kan jeg ikke lige se hvordan man skal opdaterer EM lagring. Tror desværre heller ikke at denne EGR fejl har noget med sagen at gøre da jeg ikke lige kan forstå hvorfor det så kun er i 1400-1800omd/m at der er fejl? Andre som har et godt forslag?
PS har haft prof tester på og kan se egr værdier skifte fra closed til full open. Så styreboksen må vel isåfald vide egr position.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #3 Dato: 06. December 2014, 19:01 »
Nej det kan du have ret i  , men havde du skrevet det var en 110 HK  havde jeg heller ikke skrevet det   , gik ud fra det var en  136 hk for den laver EGR fejl i det område   men igen er der ingen  oplysninger om motortype osv  så der skal man til at gætte sig frem  og jeg ramte så forkert  til de emner der bliver oprettet ................  du har ikke tilbage melding på pos på vacumstyret   kun hvor meget RCO % den bliver bedt om at  åbne med   om den reelt gør det kan du ikke se

linder

  • Gæst
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #4 Dato: 08. December 2014, 09:17 »
Hej KHJ.  Så er vi enige :-). Men har du nogen ide om hvad årsagen til disse udsættelser kan være. Tror ikke jeg er den eneste som har oplevet dette med  min Peugeot? Har desværre ikke nogen ide om hvor jeg skal begynde at lede. Syntes selv jeg har udskiftet alt hvad der har været fejlmeldinger på.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #5 Dato: 08. December 2014, 18:40 »
Vi er ikke helt enige  jeg har skrevet tidligere der ikke er nogen informationer om motor  og du undlader stadig at skrive det   , der er forskel på det afhængig om det er Bosch eller Siemens
« Senest Redigeret: 08. December 2014, 18:45 af KHJ »

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #6 Dato: 08. December 2014, 18:49 »
man må gå ud fra at det er en 2.0 hdi 110hp pga årgangen
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

linder

  • Gæst
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #7 Dato: 11. December 2014, 07:40 »
Hej KHJ. "2,0 hdi 110hk bosch motor code RHS. Fejlcode P0341. Har du nogen ideer om fejlen?? Alt er snart skiftet !!
Mvh
Michael

niels jacobsen

  • Gæst
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #8 Dato: 18. Januar 2015, 17:22 »
prøv at tage den vacom slange af oppe ved turbo tryk siden ventil hus sidder vis nok oppe foran på indsugning vis det spjæld ikke bliver åbnet af vacum så kan den ikke tage gas  tag slange af og giv gas vis den så kan er det vacum ventil til styring af ventil hus . prøv også at sætte et vacum meter på din vacum pumpe den skal 0.8 i vacum ellers kan den ikke trække din ventiler se også efter om den tabber vacummet på systemmet når motor er stoppet

niels jacobsen

  • Gæst
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #9 Dato: 18. Januar 2015, 17:23 »
prøv at tage den vacom slange af oppe ved turbo tryk siden ventil hus sidder vis nok oppe foran på indsugning vis det spjæld ikke bliver åbnet af vacum så kan den ikke tage gas  tag slange af og giv gas vis den så kan er det vacum ventil til styring af ventil hus . prøv også at sætte et vacum meter på din vacum pumpe den skal 0.8 i vacum ellers kan den ikke trække din ventiler se også efter om den tabber vacummet på systemmet når motor er stoppet

linder

  • Gæst
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #10 Dato: 05. Marts 2015, 12:43 »
Jeg  har checket start ventilen som umiddelbart fungerer.
 Jeg har skiftet luftmængde måler uden problemet blev løst.
Den sætter stadig ud (mister trækkraft) mellem 1200-1500omd/min.
Har skiftet egr magnet ventil og håber det er den rigtige jeg har skiftet. Den havde lyseblåt stik og sad til højre øverst set ned i motorrummet. Har dog læst at stikket skulle være sort?

Den skriver følgende fejlkode p0402 og et par dage efter p0400.
Egr ventil er skiftet men kunne forestille mig at vacum måske ikke er godt nok i lave omd? Men ville man så ikke få flere fejlkoder på de 3 andre ting som vacum styrer?

Hjælp ønskes da jeg er ved at blive tosset over alle de ting som er blevet skiftet uden hjælp. Det virker lidt som om problemet er værre når bilen bliver driftvarm.

Jakob J

  • Gæst
RE: 307 2,0 HDI sætter ud 1400/1800 om.
« Svar #11 Dato: 07. Marts 2015, 22:40 »
Har en 406 RHS som også bøvler med vakuum systemet. Kører uroligt (hakker ved lave omdr.), periodevis anti polution fault og manglende trækkraft når kold. Den manglende trækkraft kan kureres ved at tage vakuum fra stopspjældet, som af uransagelige årsager får besked (vakuum) om at lukke, selv når motoren kører. Har skiftet ventilen der styrer stopspjældet uden held. Måske dit problem også kan relateres til stopspjældet og/eller styringen heraf?