Hej
Nåede lige at få sat nyt bagtøj på den gamle Partner fra 2002, så begyndte motoren at te sig. Bilen har gået 320.000 Km og det har motoren nok også....
Den har stået stille nogle måneder.
Det startede med at der ikke var noget trækkraft og speederen skal trædes en del mere mod gulvet for at den ikke går ud, når man skal sætte i gang.
Den lyder periodisk meget hård og hakkende i motorgang, og sommetider hele tiden.
Jeg har haft en lille utæthed ved udstødningsmanifolden , da jeg knækkede en bolt ved afmontering af udstødning.....
Nu er den begyndt at ose en del, og det er grå/hvid røg der lugter lidt af diesel.
Der er lidt sod i kølevandet og meget lidt olie gele, bruger umiddelbart ikke noget vand.
Olien ser "normal" sort ud.
Det er tid til at den skal have skiftet tandrem, olie, dieselfilter
Spørgsmålet er inden jeg ofrer 2-6000kr på reparation hvordan sikrer jeg mig det ikke bare er penge ud af vinduet? Og i den forbindelse er der nogen der kan henvise til en dygtig diesel mekaniker i Nordjylland?
Mine tanker er at jeg måske hellere skulle finde en ombytter motor da min motor sandsynligvis har brændt alle de gode billige kilometer af....
Havde jeg lureret det her inden der blevet skiftet bagtøj,bag bremser , forfjeder så var den bare blevet skrottet;) Bilen er ellers i fin stand jeg håber bare på at den kan klarer 50-100000km mere (1-2år)
mvh
Jan