Jeg har en Peugeot 406 2.0 HDI, som hakker og ryster helt vildt i tomgang når den er kold og gør det en smule den første halve kilometer den kører.
Herefter går det over igen. Det er ikke bare lidt, det er så man selv sidder og ryster inde i bilen.
Jeg har haft min peugeot plantet tester på hvor jeg kunne se den ene dyse var helt ude at korrektion i forhold til de andre. (Se billede), jeg tænkte så at det måtte være fejlen og fik fat i et sæt andre dyser som havde gået væsentligt mindre.
Her er det stadig den samme dyse ( Dyse nr. 1) som er helt ude af korrektion. Nu siger den blot
korrektion af gennemstrømningen i dyse 1 = 2,86mm3
korrektion af gennemstrømningen i dyse 2 = -1,45mm3
korrektion af gennemstrømningen i dyse 3 = -1,29mm3
korrektion af gennemstrømningen i dyse 4 = -0,12mm3
Jeg har tjekket samtlige stik for ir men uden at finde fejlen.
Håber en herinde har en ide til hvad det kan være ? Er det noget dyse værk eller er det noget andet der går og snyder mig
Bilen har gået 420k, partikelfilter og turbo er skiftet for små 10k siden så kan udelukke de par ting.
På forhånd tak