Forfatter Emne: ny motor  (Læst 2036 gange)

maskku

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
ny motor
« Dato: 01. August 2015, 00:44 »
Et kort spørgsmål..

Har en peugeot 307 sw fra 02. Den er født med en 110 hk motor. Er det muligt at lægge en 136 hk motor i??

På forhånd tak

Martin
2002 Peugeot 307 SW 2.0 hdi 110hk
2011 Peugeot 107 1.0

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: ny motor
« Svar #1 Dato: 01. August 2015, 09:06 »
Ja da, du skal bare ordne ting som bremser også så det svare til motoren og eftersom det er over 20% forøgelse af heste er der noget med et registrerings syn, ved ikke om der er noget med afgift,, det er som jeg husker det, ret mig hvis jeg tager fejl :)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ny motor
« Svar #2 Dato: 01. August 2015, 12:14 »
Du skal lige være klar over at 136 hk motoren, er en ren benzinsluger ift. den "lille".
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.533
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: ny motor
« Svar #3 Dato: 01. August 2015, 13:26 »
Det er ikke sikkert der skal større bremser til, min søns 307 1.6 har samme skiver og kalibre som min 2.0 men 1.6 findes også med de mindre skiver, til gengæld er hans trækaksler mindre end mine i gearkasseenden selv om en 1.6 også findes med samme ender som 2.0.
Et andet problem kan være elnettet, jeg er ikke klar over om Magneti Marelli styreboksens forbindelser til en 2.0 er de samme som Bosch styreboksen til 1.6 modellen. ud over motorstyreboksen skal bsi boksen også skiftes, og komme fra samme bil som motorstyringen, husk også startspærrechippene.
Til sidst skal du lige forbi SKAT med en større sum penge for ulejligheden, så hvis ikke det er fordi du har en donorbil kvit og frit, er du nok betydelig billigere kørende ved at sælge din egen og købe en 2.0 som kun går omkring 1 km kortere på literen end en 1.6
Hvis det er fordi din 1.6 motor er færdig har jeg en meget billig stående.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

maskku

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 15
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ny motor
« Svar #4 Dato: 05. August 2015, 18:08 »
Takker for svarene.. havde lige glemt det med afgiften :o

Et andet spørgsmål. Hvad er forskellen på en 2.0 hdi med 107/110 hk og en 2.0 hdi med 90 hk. Bilen er født med en 110 hk, men jeg har fået et rigtig godt tilbud på en 90.. er klar over den slet ikke har samme moment som den anden. Er det noget i ville vælge? Eller skal jeg lede efter en 110 hk??

På forhånd tak.

Martin
2002 Peugeot 307 SW 2.0 hdi 110hk
2011 Peugeot 107 1.0

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.533
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: ny motor
« Svar #5 Dato: 05. August 2015, 20:07 »
Den store forskel ligger i turbolader og ladeluftkøler, 110hk har turbo med variabel geometri, og intercooler, 90 hk har fast turbo og ingen intercooler.
Jeg er ikke klar over om du kan flytte pumpe, dyser osv. fra den gamle til den nye, og om det overhovedet er nødvendig for at få 90 hk motoren op på 110 hk, men på den måde kunne du beholde din motorstyring og slippe for bøvlet med startspærre.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html