Forfatter Emne: K&N lovlig ?  (Læst 2358 gange)

306Style

• Gæst
K&N lovlig ?
« Dato: 24. Juli 2006, 19:30 »
hejsa... ville lige hører om hvordan det er med K&N filter til Syn. Kan bilen gå igennem eller må man slet ikke have den på ?

på forhånd tak for svarene ;)

MortenMI16

• Gæst
RE: K&N lovlig ?
« Svar #1 Dato: 24. Juli 2006, 19:47 »
Jeg  har det på min MI16 og det har ikke givet problemer til syn.... så du kan roligt montere det....det er min erfaring ;)

Bo 406 XS4

• Gæst
« Svar #2 Dato: 25. Juli 2006, 14:06 »
Citér
306Style skrev:
hejsa... ville lige hører om hvordan det er med K&N filter til Syn. Kan bilen gå igennem eller må man slet ikke have den på ?

på forhånd tak for svarene ;)

På din bil burde det ikke give problemer. Med mindre synsmanden vurderer at det larmer for meget.

Der har tidligere været megen diskussion omkring K&N kit, og færdselsstyrelsen har nu endelig fået tilrettet deres vedledning, så den kan du finde på www.fstyr.dk.

peugeot605

• Gæst
RE: Jeg mener de er ulovlige..
« Svar #3 Dato: 25. Juli 2006, 21:25 »
Jeg har fået afvide de skulle være ulovlige fordi de larmer for meget, men tror ikke syns manden siger noget hvis den ikke larmer for højt..

306Style

• Gæst
« Svar #4 Dato: 26. Juli 2006, 12:41 »
Tak for alle svarene, tror jeg vil prøve lykken så. Ellers må jeg bare montere det gamle luftfilter til omsyn :)

Bo 406 XS4

• Gæst
« Svar #5 Dato: 27. Juli 2006, 13:09 »
Citér
peugeot605 skrev:
Jeg har fået afvide de skulle være ulovlige fordi de larmer for meget, men tror ikke syns manden siger noget hvis den ikke larmer for højt..

Det er op til synsmanden at vurdere om det larmer for meget. Kører du med en stor fed sportspotte samtidig, kan det godt være han vrisser lidt.

Dog skal de foretage en test for at påvise støjen. Og de skal vurdere hvorvidt bilen larmer mere end 55 db.

Dette gøres ved at køre forbi med 50 km/t og så give fuld gas.

Største problem med KN Kits er dog på nye biler, hvor luftmængdemåler mv. skal opbygges / flyttes, så bilen stadig opfylder diverse miljøkrav.

306Style

• Gæst
« Svar #6 Dato: 27. Juli 2006, 19:31 »
Jeg købte et K&N Injektionskit, så luftmængdemåleren sidder ordentlig, samt alle de andre dertil krævende ting