Forfatter Emne: Hælp... Generator problem  (Læst 2461 gange)

peugeot605

• Gæst
Hælp... Generator problem
« Dato: 06. August 2006, 18:29 »
Jeg har et problem med min generator.. Min batteri lampe i bilen lyser hele tiden selv om jeg giver den gas. Før i tiden da jeg gav den gas forsvandt lampen igen, men nu bliver den kun svag ved høje omdr. men kommer tilbage igen som før hvor den lyser kraftigt.

Kan man godt nøjes med at skifte kulet i en generator eller??
« Senest Redigeret: 06. August 2006, 18:49 af peugeot605 »

kazz

• Gæst
RE: Hælp... Generator problem
« Svar #1 Dato: 06. August 2006, 22:24 »
Du kan kan lave en simpel test for at se om det er dine kul den er gal med.
Prøv at slå forsigtigt på generatoren med en hammer eller lign. mens moteren kører, hvis ladelampen går ud eller blinker, er det med garanti dine kul.
På de fleste genratorer er det en nem sag at skifte kul, dog kan det være lidt vanskeligt på de modeller hvor kulholderen og laderelæet sidder i bunden af generatorhuset, og man skal have ankeret ud for at komme til den.
Opgaven er ikke umulig, men kræver man tager lidt forsigtigt på tingene.
Ny kulholder og laderæle koster typisk et par hundrede kr.

Ps. prøv lige at tjekke dine forbindelser på generatoren, nogle gange kan en dårlig forbindelse være skurken og det koster ikke andet end en tur med skruenøglen at fixe *S*

peugeot605

• Gæst
RE: oki jeg takker..
« Svar #2 Dato: 10. August 2006, 22:17 »
Jeg fandt ud af det var kuldet som var problemmet og det andet problem var at den model generator der sider på 605 kendte auto elektrikern ikke så han kunne ikke hjælpe mig med at guide mig så ingen kul blev skiftet men kørt til ophugger og købte en for 500 kr og nu virker den igen, men sidste gang jeg skifter genartor det er mega besværligt.. det er ikke meget plds du hsr til at lege med.. faktisk har du ingen plads.. skulle pille olie filter af for at kunne komme forbi og du kan ikke komme ned med en hånd fra oven der er den tæt pakked hi hi..

men klared det sku jubii.

kulet til en generator svinger sikkert lidt i pris, men mit kosted 40 kr hi hi billigt hvis man kan skifte det selv..

405 turbo 16

• Gæst
RE: gen problemer
« Svar #3 Dato: 28. August 2006, 22:15 »
den er nem
de ting den gør der er helt klart felt-dioderne i diodebroen.
den består af 6 store dioder og 3 små,
det er de små den er gal med,

hilsen thomas