Forfatter Emne: 106 XT, går i stå  (Læst 3537 gange)

jan dyhr

• Gæst
106 XT, går i stå
« Dato: 15. Juni 2006, 19:56 »
Hej
Har en 106 1,4 XT 1994 der driller. Motoren går ud ved koldstart, 3 til 4 gange og hugger en gang i mellem ved jævn hastighed. Er målt i gennem ved Peugeot værksted som sagde "sådan er den bare".
Min egen teori er en fejl ved varmeføleren, så computeren " tror" at motoren er måske 10 grader varmere end den i virkeligheden er.
Taknemmelig for ethvert svar.
Bortset fra det er det en meget underholdende bil.
Mvh Jan

jan dyhr

• Gæst
RE: 106 XT, går i stå
« Svar #1 Dato: 26. Juni 2006, 06:47 »
Fortsættelse : Efter gennemgang har jeg så fundet følgende fejl:
Indsugningsrørene i plast sad løst helt oppe ved luftfilteret, er blevet fastspændt med låsebånd og det hjalp på motorgangen.
Undertrykssensoren på torpedopladen var ikke tilsluttet, og desuden også defekt, og vacuum slangerne tilsluttet forkert.Ny sensor og slangerne på rette plads.
Benzinfilter i tank blev også renset.
Nu går den meget godt, svarer fint på gassen men vil af og til gå i stå i tomgang nar den er varm.
Typisk ved udkobling når man kører frem til feks. en lyskurv.
Det er lidt upraktisk.
Nogen ideer ?
Mvh Jan

JanL

• Gæst
« Svar #2 Dato: 28. Juni 2006, 23:34 »
Hej

Det kan være den klassiske fejl med tomgangsregulatoren som skal skiftes i dit tilfælde hvis du er heldig.
Hvis du ikke er så heldig men alligevel finder fejlen må du endelig give feedback da jeg har døjet med det (periodisk) i 1,5år på vores 406'er 2,0.

Tomgangsregulatoren er skiftet for længst + MAP sensor + gennemgang af utætte slanger + tjek af div. stik.

Selvom det ikke hjalp at skifte regulatoren i mit tilfælde kan det godt være det hjælper på din motor da de jo ikke er ens.

Det er særligt irriterende når den går ud i et sving = temmeligt tungt styretøj.:D

Mvh
Jan

jan dyhr

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04. September 2006, 19:55 »
Ja, nissen flytter med. Stepper-motoren ( tomgangsreg.) er netop skiftet og det ændrede ikke en snus. Der er nu et næsten fast mønster; starter altid omgående, sætter så i første eller bak, ca 1500 - 2000 omrd, kører ca. 4 meter og går i stå, pludselig og som om tændingen blev klippet. Starter omgående igen og gentager manøvren 3 - 4 gange. Derefter går den af og til i stå ved standsning, ved lyskryds osv. Lidt træls.
Min mistanke retter sig nu mod temperaturføleren til indsugningsluften, mest fordi det snart er den eneste sensor der ikke er skiftet.
En anden mulighed er luftspjældet som jeg ved at den tidligere ejer, en meget, meget gråhåret mand, selv har skiftet.
Mvh Jan

jan dyhr

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09. September 2006, 20:21 »
Et lille hint vedr. stepper-motoren. Spurgte på Peugeot om pris på en stepper , ca. 3000 slag. Det var ikke sjovt. Fandt en tilsvarende ved Automester til 300 eller 500 afhængig af model. Det var da en forskel.
Mvh Jan;)