Forfatter Emne: Regenerere  (Læst 4336 gange)

toyota

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Regenerere
« Dato: 22. August 2016, 09:56 »
Hej

I går begyndte bilen at regenerere, efter 37 km er jeg kommet hjem og den er stadig i gang, nå slukker dytten og her til morgen begynder den igen efter 2 km, når jobbet efter 30 km og den er stadig i gang... Hvad i alverden har bilen gang i ?

Peugeot 407 1,6 HDI
Peugeot 407 1,6 HDI SW fra 2004
286000 km på tælleren motor gået 100000 km
Tidligere løver:
Peugeot 206 1,4 HDI
Peugeot 309 Rallye ( savner den stadig )
Peugeot 205 1,4
Kan hjælpe med udlæsning af fejlkoder på sydsjælland

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Regenerere
« Svar #1 Dato: 22. August 2016, 10:40 »
har du tester på hele vejen siden du ved den gør det konstant? eller regenerere den flere gange i løbet af de 30 km ??

Ved du hvornår filteret sidst er skiftet eller hvor mange km der går mellem regenereringen ?? evt. lyser lampen for DPF i display ?
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

toyota

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Regenerere
« Svar #2 Dato: 22. August 2016, 12:04 »
Nej ingen tester på, men spejlet er varmt og den brummer. Har ingen anelse om hvornår filteret er skiftet, men jv.f. pp2000 var det 67% fyldt sidst jeg kiggede og der var ca 350 km mellem de sidste 5 rensninger, men det svinger meget og der er ingen lamper der lyser.
Peugeot 407 1,6 HDI SW fra 2004
286000 km på tælleren motor gået 100000 km
Tidligere løver:
Peugeot 206 1,4 HDI
Peugeot 309 Rallye ( savner den stadig )
Peugeot 205 1,4
Kan hjælpe med udlæsning af fejlkoder på sydsjælland

toyota

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Regenerere
« Svar #3 Dato: 22. August 2016, 17:13 »
Forsøgte at lægge mere mærke til hvad bilen gjorde på hjemturen og det kan godt være at den starter og stopper med regenereringen ind imellem.

Satte PP2000 på da jeg kom hjem og den har lagt en periodisk fejl på "for høj temp. før katalysator" og den siger 0% fyldt p-filter og 353 km. mellem de sidste 5 regenereringer, derudover ligger tryk diff på 0 Mb

nogle bud ?
Peugeot 407 1,6 HDI SW fra 2004
286000 km på tælleren motor gået 100000 km
Tidligere løver:
Peugeot 206 1,4 HDI
Peugeot 309 Rallye ( savner den stadig )
Peugeot 205 1,4
Kan hjælpe med udlæsning af fejlkoder på sydsjælland

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Regenerere
« Svar #4 Dato: 23. August 2016, 11:15 »
Den med for høj temp må jeg være et svar skyldig på :| Men 350km mellem regenereringerne syntes jeg er meget lidt, af hvad jeg har erfaringer med ligger et sundt filter på 5-700 km mellem den,, så spørgsmålet er om det kunne være derfor, men så skulle jeg mene at du burde have en lampe der lyser..
Tryk diff skal ikke ligge på 0 det er helt sikkert,, men hvornår har du taget den parameterudmåling? den skal jo aflæses ved tændt motor
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

toyota

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Regenerere
« Svar #5 Dato: 23. August 2016, 13:53 »
Den blev taget i går, med varm motor i tomgang
Peugeot 407 1,6 HDI SW fra 2004
286000 km på tælleren motor gået 100000 km
Tidligere løver:
Peugeot 206 1,4 HDI
Peugeot 309 Rallye ( savner den stadig )
Peugeot 205 1,4
Kan hjælpe med udlæsning af fejlkoder på sydsjælland

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Regenerere
« Svar #6 Dato: 23. August 2016, 17:15 »
Citér
Jack M skrev:
Den med for høj temp må jeg være et svar skyldig på :| Men 350km mellem regenereringerne syntes jeg er meget lidt, af hvad jeg har erfaringer med ligger et sundt filter på 5-700 km mellem den,, så spørgsmålet er om det kunne være derfor, men så skulle jeg mene at du burde have en lampe der lyser..
Tryk diff skal ikke ligge på 0 det er helt sikkert,, men hvornår har du taget den parameterudmåling? den skal jo aflæses ved tændt motor


diff skal være på ca 21 under kørsel uden belastning på motoren
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Regenerere
« Svar #7 Dato: 23. August 2016, 17:20 »
Citér
toyota skrev:
Forsøgte at lægge mere mærke til hvad bilen gjorde på hjemturen og det kan godt være at den starter og stopper med regenereringen ind imellem.

Satte PP2000 på da jeg kom hjem og den har lagt en periodisk fejl på "for høj temp. før katalysator" og den siger 0% fyldt p-filter og 353 km. mellem de sidste 5 regenereringer, derudover ligger tryk diff på 0 Mb

nogle bud ?

de sidste 5 regeneringer skal være mellem 2000-5000 km
under regen der skal temperaturen i filtret være på ca 500 grader under kørsel
Og så brug diagbox til at lave parametermålingerne med, da PP2000 ikke er god nok til at lave parametermålinger
« Senest Redigeret: 23. August 2016, 17:22 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

mikhan

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.253
  • Karma: +6/-1
    • Vis profil
RE: Regenerere
« Svar #8 Dato: 24. August 2016, 10:35 »
Citér
pug407aut skrev:
Citér
toyota skrev:
Forsøgte at lægge mere mærke til hvad bilen gjorde på hjemturen og det kan godt være at den starter og stopper med regenereringen ind imellem.

Satte PP2000 på da jeg kom hjem og den har lagt en periodisk fejl på "for høj temp. før katalysator" og den siger 0% fyldt p-filter og 353 km. mellem de sidste 5 regenereringer, derudover ligger tryk diff på 0 Mb

nogle bud ?

de sidste 5 regeneringer skal være mellem 2000-5000 km
under regen der skal temperaturen i filtret være på ca 500 grader under kørsel
Og så brug diagbox til at lave parametermålingerne med, da PP2000 ikke er god nok til at lave parametermålinger


Til en årgang 2004 er Diagbox da vist ikke en valg mulighed ??? ;)
« Senest Redigeret: 24. August 2016, 10:35 af mikhan »
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001  ca. 252.000 km.. Kun til stumper nu.
 

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.9.68) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL.

Flash fra rev B til C online

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Regenerere
« Svar #9 Dato: 24. August 2016, 12:31 »
Citér
mikhan skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Citér
toyota skrev:
Forsøgte at lægge mere mærke til hvad bilen gjorde på hjemturen og det kan godt være at den starter og stopper med regenereringen ind imellem.

Satte PP2000 på da jeg kom hjem og den har lagt en periodisk fejl på "for høj temp. før katalysator" og den siger 0% fyldt p-filter og 353 km. mellem de sidste 5 regenereringer, derudover ligger tryk diff på 0 Mb

nogle bud ?

de sidste 5 regeneringer skal være mellem 2000-5000 km
under regen der skal temperaturen i filtret være på ca 500 grader under kørsel
Og så brug diagbox til at lave parametermålingerne med, da PP2000 ikke er god nok til at lave parametermålinger


Til en årgang 2004 er Diagbox da vist ikke en valg mulighed ??? ;)

alle 407er er med canbus, så det plejer ikke at være et problem
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

toyota

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 200
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Regenerere
« Svar #10 Dato: 09. September 2016, 12:52 »
Den stoppede med at regenere og startede så ca. 600km senere, hvor den så begyndte at skabe sig igen, men også det stoppede igen og efter ca endnu 600 km begyndte den igen, denne gang på en længere tur på vej hjem fra Nordjylland, den regenererede i ca. 35 km denne gang og stoppede så igen.

Mht. diff. trykket under kørsel, har jeg også prøvet det og den ligger på mellem 12-16 mbar men mest på 12, kan dog få den højt op under acceleration. stadig med pp2000, da jeg ikke har diagbox.

Kan det være filteret der er færdigt ? selvom at bilen siger noget andet ( skal siges at jeg sagtens kan røglægge lokalområdet, hvis jeg virkelig sparker til den )
« Senest Redigeret: 09. September 2016, 12:53 af toyota »
Peugeot 407 1,6 HDI SW fra 2004
286000 km på tælleren motor gået 100000 km
Tidligere løver:
Peugeot 206 1,4 HDI
Peugeot 309 Rallye ( savner den stadig )
Peugeot 205 1,4
Kan hjælpe med udlæsning af fejlkoder på sydsjælland

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Regenerere
« Svar #11 Dato: 13. September 2016, 09:26 »
Det er helt ok med 600 mellem regenerering.
Skiftede mit filter da der var 50 km mellem.
2000 mellem må være ved meget optimale driftsforhold.
Du kører bare videre og nyder turen.:)
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.