Hej i klubben.
Vi (min bror og jeg) ville hjælpe en søn med at montere nye bremseklodser + skiver bag. Vi afmonterede begge calipre, for at rense og smøre. Alt gik uden problemer, bortset fra da vi skulle udlufte. Beholderen var løbet tør for bremsevæske, og vi kunne ikke udlufte normalt, som om rørsystemet var stoppet.
Jeg læste at der skal en tester sætte til, for at åbne ABS pumpen. Vi har ingen tester og kender ingen der har en. For at løse problemet kørte vi bilen på lokalt værksted (ikke mærke). Det kostede kr. 725. Bilen blev afleveret til junior, men bremserne virkede ikke godt nok. Nyt besøg, denne gang hos Peugeot = kr. 2.200. Det blev voldsomt dyrt - værksteder kan ikke lide man selv laver bil.
Hvad er det der giver os problemet i en Peugeot. Jeg har læst at man skal have en Diagbox/PP2200 program med tilhørende kabler og tilsluttet en PC'er. Vil det kunne løse problemet. Hvor kan man købe en sådan tester med tilhørende kabler - i dette forum nævnes et firma (proautotools.dk) hvor man IKKE skal købe.
PS: Jeg har indtil for få år siden kørt Fiat, men har nu en C4. I de minimun 15 forskellige Fiat biler har vi aldrig haft problemer med låst ABS blok/pumpe.
Kan nogen forklare problemet, og evt oplyse hvor man kan købe et testprogram.
mvh
TL / Herning