Forfatter Emne: slipper speederen langsomt... og tikker lidt.  (Læst 1784 gange)

joenielsen

• Gæst
slipper speederen langsomt... og tikker lidt.
« Dato: 11. Oktober 2006, 23:11 »
jeg har købt en 406 2.0 SV idag, jeg fik lavet en rigtig god handel synes jeg selv hehe, stakkels mand!
Men den tikker en lille smule fra moteren, og så er den lidt langsom til at gå ned i omdrejninger nar jeg slipper gassen..
Kan jeg få et par gode råd herfra, ville det bare være lækkert!:D

kazz

• Gæst
RE: slipper speederen langsomt... og tikker lidt.
« Svar #1 Dato: 17. Oktober 2006, 16:05 »
Den svage tikken du kan høre fra motoren er indsprøjtningsdyserne og det er helt normalt at du kan høre dem, bare lyden ikke bliver så kraftig at man direkte lægge rmærke til den.

Ang. det med med at slippe gassen, så har jeg en tilsvarende model med nøjagtigt samme problem, og jeg har ikke fundet ud af om det bare er sådan, eller det skyldes en fejl på et eller andet.
Jeg synes også min er en smule sløv når man giver gas, ikke at den angler trækkraft eller accelration, men jeg synes blot at at den virker lidt langsom når man lige vil give den lidt omdrejninger i frigear eks.

joenielsen

• Gæst
« Svar #2 Dato: 17. Oktober 2006, 21:56 »
Tak for svaret.
Hvor længe har du haft din bil? og har der været nogen problemer ellers? jeg synes også min er lidt sløv (i forhold til motorstørrelse), især ved lave omdrejninger.. men absolut ikke noget problem.
MVH. Joe.

kazz

• Gæst
« Svar #3 Dato: 19. Oktober 2006, 17:45 »
Vi har haft vores fra juni md. og jeg har ikke oplevet nogle særlige problemer med den, kun et medløberhjul der larmede og lidt småting som jeg fik ordnet under garantien.

Med hensyn til hvor meget "spark" der i den, er jeg også en smule skuffet, og jeg synes 1,8 L versionen er mere kvik i optrækket.
Der hvor jeg har kunnet mærke forskellen, er når vi får campingvognen hængt på, så mærker man at motoren virkeligt kan trække igennem.
Jeg kører uden probs, i 5 gear både på lige vej og modvind, samt på stigninger med 1200 kg på krogen.

kører man på motorvejen, mærker man også at den har et rimeligt stor kraftoverskud, for selv ved 130 km/t er det ingen problem at accelrere til en overhaling, og passer man ikke på ryger man hurtig op den ende af fartskalaen, hvor kortet begynder at komme alvorligt i fare

joenielsen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21. Oktober 2006, 21:38 »
tak for hjælpen.
MVH. Joe.