Forfatter Emne: 206ér "KLONK" siger den!!!:(  (Læst 1967 gange)

Tower82

• Gæst
206ér "KLONK" siger den!!!:(
« Dato: 05. September 2006, 10:24 »
Den lykkelige nye ejer af en 206 S16 fra 2002...

Lækker dyt... fik den billigt men eneste fejl er at der kommer et forbanede stort klonk fra højre forhjul når jeg køre over bumper, ujævnhedder eller brosten..

Det lyder som om hjulet er ved at falde af eller sidder løst..

Nogle siger "Kødbenet" andre siger bærearmen..

Inden jeg så går ud og dummer mig og køber BEGGE dele.. så vil jeg spørge om nogle med erfaring på dette plan kan fortælle mig med sikkerhed om det er det ENE eller det ANDET.. eller BEGGE dele evt??

For som jeg høre det er det en general sliddel på en peugeot som tit bskal skiftes..

Har selv prøvet at løfte højre forhjul med lille donkraft derude.. men har ikke erfaringen til at kunne mærke eller høre hvor det kommer fra de lyder.. desværre..

Og har ikke pt pengene til at køre på værksted..

fraglen

• Gæst
RE: 206ér "KLONK" siger den!!!:(
« Svar #1 Dato: 06. September 2006, 16:09 »
har selv haft et lignende problem med klonk lyde og det er vist ret gennemgående problem for mange 206'ere. Jeg ved ikke hvad der er galt, men tror det er noget hjullejet. Jeg fik et mindre uafhængigt værksted til at skifte det og det kostede mig omkring 2400 knaster alt inklusiv.

Mads Hallsson

• Gæst
« Svar #2 Dato: 03. Oktober 2006, 17:55 »
Har selv lige stået med samme problem.. En af mine venner som er peugeot mekaniker, fortalte mig at det er krængningsstabilisatoren, som det er galt med.. Den er nu fixet og der er ingen lyde mere.. lækkert.. Bortset fra at mine bremser hyler helt forfærdeligt og de har forsøgt, at ordne det 3 gange, men uden held.. Er der nogle der har en god ide, for bremserne er kun 4 måneder gamle??

Mads Hallsson

• Gæst
« Svar #3 Dato: 03. Oktober 2006, 18:42 »
Sorry, tog lige fejl, havde ikke lige læst, at det var forfra..