Forfatter Emne: Koplingsproblem  (Læst 1773 gange)

Futte

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 41
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • www.nhdata.se
Koplingsproblem
« Dato: 27. Marts 2017, 23:03 »
Hej!
Er der nogen der kan svare på hvorfor der er så stor forskel på at træde koplingen ned på en 307a

Jeg har to 307er. En bencin fra 04 og en diesel fra 05
2004 er let at trampe ned koplingen på, medens 2005 er som at bøje en jernstang.
Er det noget der kan justeres eller er det normalt.
308 Hdi 1,6 2008
307 2.0SW 2004
307 Hdi 1,6 2005

Hjallerup

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 303
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • lapphund.dk
  • By: Hjallerup
RE: Koplingsproblem
« Svar #1 Dato: 28. Marts 2017, 09:38 »
Min 307 136 hk diesel fra 05 er meget let at træde koblingen på ;)
Peugeot 308 sw e-hdi 112 2011 Solgt
Peugeot 107 vvt 2012 Solgt
Peugeot 2008 1,2 vti 2014

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Koplingsproblem
« Svar #2 Dato: 28. Marts 2017, 12:21 »
det er jo muligt at der er en fejl i "pedalen" på den,, den trykker ud i en form for hovedcylinder som igen laver tryk i slavecylinderen som så presser armen med udrykkerlejet ind på trykpladen... så der er da chance for at nogle af de dele mellem pedal til og med slavecylinder er ved at være slidt... i bund og grund køre begge dine biler med samme koblingssystem imellem de to punkter, tænker kun det er slavecylinderen der er lidt anderledes i designet
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Koplingsproblem
« Svar #3 Dato: 28. Marts 2017, 17:07 »
Mit gæt vil være at den hårde kobling, står til en udskiftning. Fik min skiftet sidste år, synes den er MEGET let at træde ned, ift andre biler.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002