Forfatter Emne: bagskærme går på dæk  (Læst 1808 gange)

JHA84

• Gæst
bagskærme går på dæk
« Dato: 19. Oktober 2006, 13:17 »
Hej,

Jeg har en peugeot 106 1.4 zen som er sænket og med 14" fælge. Mit problem er, at bagskærmene går på dækkene bare der sidder 3 i bilen, eller hvis man kører over nogle hump med kun 2 i bilen.

Hvordan kan jeg løse det problem bedst (og billigst!)? Jeg vil helst ikke ofre penge på 4 nye mindre dæk.

Jeg har været nede ved en autoopretter og han sagde han kunne skære noget af indersiden af skærmene bag på, uden der ville være stor risiko for at malingen ville skalle af. Han mente, at malingen med sikkerhed ville ryge af, hvis han rullede skærmene.

Der er kun lige plads til en eller to fingre, der hvor der er mindst plads lige nu.

Håber i kan hjælpe mig med, hvad der vil være smartest at gøre ved problemet.

Mvh JHA84

Champ

• Gæst
RE: bagskærme går på dæk
« Svar #1 Dato: 19. Oktober 2006, 16:33 »
Du skal have strammet dine torsions stænger som sidder bagnpå ;)

JHA84

• Gæst
« Svar #2 Dato: 19. Oktober 2006, 20:38 »
Okay, det skulle løse problemet så? Hvad vil det komme til at koste ca.?
Nu har jeg ikke så meget forstand på det, men sidder der ingen fjedre bagi? Så det vil blive det samme som at hæve den igen bagi, hvis man strammer torsions stængerne, eller hvad? :)

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #3 Dato: 20. Oktober 2006, 21:38 »
Citér
Champ skrev:
Du skal have strammet dine torsions stænger som sidder bagnpå ;)

Hvordan vil du stramme en stål stang?

Der er forkert indpresning på dine fælge, eller for brede dæk på.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

michaelsjepsen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21. Oktober 2006, 06:45 »
Hej

Har du købt dæk og fælger hos en forhandler, hvis ja, kan du fortælle ham at han har lavet en fejl. De dæk han har sat på er for bredde !

Jeg prøvede det samme for nogle år siden hos Super Dæk i Ringkøbing. Han fortalte at mine nye dæk nemt kunne være der på min tidligere 205 gti. Det viste sig at han tog fejl, og jeg kørte tilbage og fik nogle andre uden beregning !

Michael :p

JHA84

• Gæst
« Svar #5 Dato: 21. Oktober 2006, 14:04 »
Hej,

Dækkene der sidder på måler 185 / 60 R14.

Bilen er købt brugt hos en forhandler for 2 uger siden, hvor de dæk og fælge sad på.

Kan man sætte smallere dæk på de fælge? Den information der er om fælgene på kvitteringen er:

6x14 Rial Giro Alufælge 4x108 ET24.

Jeg får forhandleren til at syne bilen på tirsdag, da jeg fik en påmindelse hvori der stod at den skulle have være synet i september.

Har jeg ret til at få forhandleren til at sætte smallere dæk på, da de skraber på konstant med bare 1 mand på bagsædet? Eller er det lige så godt hvis han strammer torsionsstængerne, så den bliver lidt højere og dermed ikke skraber på dækkene? Lige pt går bagskærmene en smule ned over dækkene.