Hej folkens
Har brug for nogle kloge hoveder, derfor skriver jeg her.
Har en Peugeot 307sw 2.0 benzin fra 2004 som har kørt lige knap 240000 km.
For 1 måned siden begyndte den at melde anti pollution fault og begyndte at hakke.
Kørte på værksted med den og fik lavet en test der meldte tændspole, knastaksel sensor samt tændrør på cylinder 3 ikke virkede.
Skiftede derefter selv alle tændrør samt tændspole og sensor uden nogen form for bedring.
Efter en kort køretur begyndte den at melde catalytic failure samt esp/asr error u0dover anti position fault.
Fik derefter foretage endnu en test der nu viste at indsprøjtningsdyse 3 ikke virkede.
Fik anbefalet at hælde motorrens i olien og derefter tømme olien af og hælde ny i samt hælde addectiv i benzinen.
Dette blev gjort og desværre igen uden held.
Pillede batteriet fra da mekanikeren fortalte Dette kunne slette fejlkoder, for at se om fejlen var løst.
Fejlen forsvandt ikke af at batteriet blev taget fra så valgte at køre en kørt tur hvilket resulterede i at fejlen forsvandt og sikke en glæde.
Siden da har bilen i tide og utide meldt antipollution fejl, catalytic faliure samt esp/asr error og motoren hakker når fejlene dukker op, men når den ikke melder fejl så køre bilen som en drøm.
Har oplevet problemer med den hele dagen i dag og kørte mod værkstedet til endnu en test. Fejlen forsvandt inden jeg nåede værkstedet men fik samme fejlkoder som sidste gang, nemlig p1339 samt p0203.
Da både dyse samt sensor er skiftet så er jeg i vildrede og håber at nogle herinde måske har en idé til hvad der kan være galt..