Henrik Diekmann skrev:
Hej min svoger har en partner /citroen
Den fik en ny koblings kabel da den gamle sprang . og den nye blev købt og der blev købt et ny skammel hvor koblings kablet skal låses fast i inde ved pedalen . nå alt virker fint ind til en skifte arm gik i stykker i kuglen holderen . og så sprang koblings kablet trode vi men den var bar hobbet ud af den skammel ved pedalen .nå nyt skifte led kabel sat på .og det virker lidt underligt da koblings punget er flytte helt i toppen .og få meter efter går koblings kablet .trode vi men den er hoppet ud af den monterings skammel Hmmm ?. Er det fordi kablet er selv strammene at det så har strammet sig så meget sammen at det bare har flået kablet ud af den sokkel ved pedalen ....? kan man løsne det kabel igen eller skal der nyt til igen og en ny skammel til koblings pedalen ......? Håber i kan forstå problemet
Er I 100 % sikre på at kablet ligger korrekt i "bøjlerne" over gearkassen ?? Og har korrekt længde
Det SKAL ligge 100% korrekt. Eller bliver kablet "bøjet" for meget undervejs mellem pedal og koblingshus.
Med det resultat at inderkablet går for stramt. Og når pedalen slippes/går retur så hopper det af inde i bilen.
Tip. Tag venstre forhjul af når et kabel skal skiftes. Så kan man via inderskærmen tydeligt se hvad man laver.
PS!!! Der er meget forskel på kvaliteten af koblingskabler.
Jeg køber KUN det originale fra Peugeot. (af bitter erfaring på min Partner 1.6 HDI)
Det originale kabel er ikke "forspændt". Og kan af/påmonteres igen. Flere uoriginale er forspændt, og når de er udløst, så er det ofte slut.
Men se din anden tråd vedr gearkasse/ og reg. nr/stelnummer