Det er ikke lige noget man selv skal lege med hvis man er det mindste i tvivl
men nu får du lige et par fif her:
for at tjekke ophæng, stabilisator med mere så starter du med at hive bilen op på en donkraft (buk ind under) så tjekker du aller før slør i hjulet (bare fordi du alligevel er igang), det gør du ved at tage fat klokken 3 og 9, ryk i hjulet og mærk efter slør, det samme gør du klokken 6 og 12. Herefter tager du et dækjern og og "brækker" i samtlige led (stabilisatorstang, bærekugle, bærearme mv.) der må ikke være noget slip/slør,, samme øvelse laver du med brækjernet samme steder mens bilen står på jorden da der kan være noget vægt fordeling og tryk på de forskellige led som kan være anderledes når bilen står på jorden..
Når det er gjort får du en til at dreje rattet fuld udslag til begge sider imens du selv holder hånden på fjederen, det du lægger mærke til her er om fjederen giver nogle små ryk mens den drejer, i så fald skal du have nyt topleje hvilket jeg syntes det lyder til med det du skriver..
p.s. jeg antager at det er når bilen også holder stille mens du drejer at den knirker?
Giver det mening?
prøv lige ovenstående og skriv resultatet