Forfatter Emne: Kobling 406  (Læst 4676 gange)

ThomasK

• Gæst
Kobling 406
« Dato: 03. November 2006, 16:58 »
Hej,

Står og skal have skiftet kobling/udrykkerleje i min 406 1.8 fra '97. Jeg har tænkt mig at bruge et aut. Peugeot værksted, men er der nogen der kan sige hvad det burde koste? Vil jo helst ikke betale for meget..

Har fået en ca. pris på kr. 4.500,- Fik ikke fat i om det var med eller uden momsen...

JR Peu406geot

• Gæst
RE: Kobling 406
« Svar #1 Dato: 03. November 2006, 18:17 »
Passer fint med den pris jeg engang fik, men jeg valgte at gøre det selv ;)

ThomasK

• Gæst
« Svar #2 Dato: 03. November 2006, 22:17 »
Tror i et uaut. værksted vil kunne lave det lige så godt og billigere..?

JR Peu406geot

• Gæst
« Svar #3 Dato: 03. November 2006, 22:53 »
Jeg spurgte på et andet Uautoriseret værksted, men med speciale i Peugeot og der var det ca. 3500-4000 de ville ikke give fast pris som Peugeot ville...
Om de kan gøre det ligeså godt, self. kan de det, de har samme uddannelse som dem ved Peugeot og skruer til hverdag, men dem ved Peugeot har bare gjort det mange flere gange på netop sådan en bil, så de kan nok gøre det noget hurtigere, da de lige ved hvilken rækkefølge det hele skal tages i og reservedelene ligger lige på den anden side af væggen, hvis der skulle dukke andre ting op, pakdåser til trækaksler bl.a. :)

Hvis jeg ikke havde et værksted som jeg havde haft kontakt med tidligere og dermed også havde en smule tillid til, så tror jeg at jeg nappede den faste pris ved Peugeot, for får de bøvl ved den anden, så render timerne hurtigt og dermed prisen :|

Og jeg kan personligt hilse og sige at jeg syntes ikke det var sjovt at få den op på plads igen....hehe

ThomasK

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04. November 2006, 11:46 »
Ok, tak for hjælpen. Jeg tror jeg tager en snak med mit lokale Peugeot værksted. Håber de vil give en fast pris.

ThomasK

• Gæst
« Svar #5 Dato: 08. November 2006, 21:09 »
Så er kobling+leje skiftet. Det blev et uaut. værksted (Merkonomen) som skiftede det. Rigtig dygtige folk der klarede det for 4.059,- incl. moms. Med i det skiftede de også en skifte arm i gearkassen og fixede en utæt køler.