Forfatter Emne: Bundprop er rund  (Læst 2956 gange)

catch22

• Gæst
Bundprop er rund
« Dato: 08. Februar 2007, 23:24 »
Jeg har til som regel altid selv skiftet olie på min bil, dog skulle den alligevel på værksted da det sidst var tid, så jeg fik olien skiftet nu de alligevel var i gang med bilen. Samtidig skiftede de så pundproppen da den var blevet lidt massekret, da jeg den første gang ikke havde en topnøgle, der passede. Da jeg så her for nogle dage siden ville skifte olien kunne jeg så konstatere at den vanlige topnøgle ikke passede da den nye bundprop gud hjælpe mig var rund...istedet var der så et hul i midten, der nok skal passe til en brakonøgle af en art. Nogen der ved præcis hvilket værktøj jeg nu må skaffe mig ??

Mistænker peugeot for at have ansat et hold eksperter, til at fremstille specielværktøjer til at forhindre folk i at lave selv det mest basale vedligehold.

doc405

• Gæst
RE: Bundprop er rund
« Svar #1 Dato: 09. Februar 2007, 08:29 »
det her sæt kan købes i biltema for 149kr det er vældig godt den har vare nr 19-198

« Senest Redigeret: 09. Februar 2007, 08:44 af doc405 »

catch22

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09. Februar 2007, 18:50 »
mkay. Ved du præcis hvilken størrelse, der skal bruges til peugeots famøse nye bundpropper ? Bare i tilfælde at jeg ikke lige kan hitte et sådan sæt i den lokale biks.

doc405

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11. Februar 2007, 22:48 »
det er en 8 mm 4 kant og ikke en bracho kærv