Forfatter Emne: Peugeot 307 HDi visker støj  (Læst 3741 gange)

hyrden

• Gæst
Peugeot 307 HDi visker støj
« Dato: 05. December 2006, 22:00 »
Jeg købte en ny 307'er i okt. 2005, ny model. Har fra dag et haft problemer med visker støj, som kommer når viskere sætter i gang. Det giver et smæld fra begge blade når ruden er halv tør, men ruden skal jo holdes ren for vand.

Peugeot lokal og Danmark kan ikke løse problemet. Der skulle efter sigende komme et nyt blad med en stål forstærkning gennem hele bladet, men det lader vente på sig.

Der er skiftet viskere flere gange uden det er blevet bedre og der må være andre der har samme irriterende lyd fra viskere der sætter i gang, måske en har forsøgt med en løsning der dur og som vil deler den med andre?

Kenni

• Gæst
RE: Peugeot 307 HDi visker støj
« Svar #1 Dato: 06. December 2006, 08:09 »
Jeg har det når viskeren i føresiden kører ned af ruden, så lyder det som et gammel viskerblad. (min 307 er fra aug. 06) jeg har hørt t det muligvis er vinklen på viskerarmen der skal justeres, men det vil jeg høre om når jeg skal ind til det første halv års tjek.

abo

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06. December 2006, 09:54 »
Jeg har også en 307 HDI SW fra august 2006. Mine viskere larmede også forfærdeligt når de kørte ned. Jeg påpegede problemet til min mekaniker og han har monteret nye viskerblade(uden beregning), så nu kører de helt støjfrit.

Mvh. Anders

Kenni

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06. December 2006, 10:16 »
Citér
abo skrev:
Jeg har også en 307 HDI SW fra august 2006. Mine viskere larmede også forfærdeligt når de kørte ned. Jeg påpegede problemet til min mekaniker og han har monteret nye viskerblade(uden beregning), så nu kører de helt støjfrit.

Mvh. Anders

Jamen det lyder som om det er løsningen, skal lige have snakket med ham senere. :)

Lasalsen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11. Marts 2007, 00:39 »
Jeg har en ny model 307 HDI stc. fra november 2006. Har været på værksted 3 gange på grund af støj fra viskerne samt at disse har svært ved at holde ruden ren. Jeg har fået udskiftet viskerbladene efter 4000 km og efterfølgende rettet på dem 2 gange uden problemet er løst. Værkstedet har nu betilt nye viskerarme og blade af den gamle type, da de ikke mener at kunne løse problemet på anden vis.
Der har ikke været noget vrøvl med værkstedet og alt er uden beregning:)

skpedersen

• Gæst
« Svar #5 Dato: 22. April 2007, 23:54 »
og jeg har en 307 SW fra november 2005 - kørt 50.000 - og har stadig de viskerblade der sad på ved leveringen. Har aldrig bemærket en speciel "lyd" - min kone siger eller at jeg er helt hysterisk med lyde i bilen...