Forfatter Emne: mumlen fra bagbro i 306  (Læst 5033 gange)

max

• Gæst
mumlen fra bagbro i 306
« Dato: 09. August 2007, 21:47 »
Hej alle.

Min Peugeot 306 Stc 1,6 1998 begyndte at banke lidt bagfra, når man kørte over bump eller huller. Det har jeg kørt med i ca 30.000km og der er slør ved svingarmene. Har snakket med Peugeot værkstedet, og han mener det bliver 10-15.000 kr. for en reperation eller højest sandsynligt en udskiftning.
Jeg har de hér "camping vogns fjedre" monteret bagi. MAD Suspension, købt ved Peugeot. Det er ikke dem der banker.
Bilen har kørt 212xxxkm nu, og er ikke ny længere, jeg regner med at den skal runde de 300xxx om ca 4-5 år. hvorefter den skal have lov at dø i fred.
Syns 15kg er lige pebret nok, så jeg ringede til den lokale Statoil, og han tnkte at det blev omkring 4.000kr men det plejer gerne at kunne multipliceres med 1,5.

Men hvad kan man ellers, er det til at købe en bagbro ved en hugger, og selv bytte dem?

Er der noget særligt besværligt ved det? Noget man skal være opmærksom på? Nogle dele man er nød til at købe af nyt? Skal der anskaffes special-værktøj?

Jeg vil gerne spare nogle penge ved at gøre det selv, er lidt presset på pengepungen P.T. Og den skal synes i starten af det kommende år.

Så hvis nogle kan hjæpe med info, vil jeg blive glad...
« Senest Redigeret: 09. August 2007, 21:54 af max »

HansOle

• Gæst
RE: mumlen fra bagbro i 306
« Svar #1 Dato: 10. August 2007, 23:46 »
Hey.
Ja 15kilo lyder pebret.

Kender til to steder man kan få renoverede bagbro'er.

Bjarne Thorup Autokomponenter i Thisted
og
Autohallen i Viborg

Du skal være opmærksom på at skifte de to sæt ledforbindelser/beslag som broen sidder fast på. Det er gummibeslag som sikkert heller ikke har det for godt. De bagerst kan erhverves for et par hundrede hos Peugeot. De foreste derimod er noget mere pebrede, de koster ifølge Peugeots service box 1032,- inkl moms PR. STK.!:o

Held og lykke

max

• Gæst
RE:
« Svar #2 Dato: 12. August 2007, 15:56 »
Tak for svar, men..

De dér renoverede bagbroer..... kan man få en sendt til een så man har den når man skal skifte, og så sende ens egen tilbage i bytte? eller skal man have sin egen repereret?

max

• Gæst
« Svar #3 Dato: 19. August 2007, 00:30 »
Kære venner...

ser en hugger sælger en bagbro der passer på alle disse modeller peugeot 106-205-206-306-307-309-405-406-605-partner.

er det en og samme bagbro? kan det passe at jeg ikke behøver at finde en specifikt til min?

Kan jeg få skiver på istedet for de tromler der er nu?

henke

• Gæst
RE: Bagbro fra hugger.
« Svar #4 Dato: 30. August 2007, 20:16 »
Jeg har købt brugt bagbro hos Rødding Autoophug.
De importerer fra Spanien. INGEN RUST. Og med komplete bremser.
For 2200 kr.
Man kunne næsten løsne udluftningsskruerne med fingrene.
Hele bagbroen sidder med seks møtrikker.
Det er bare at løsne bremskablerne, -
klemme bremseslangerne af og løsne dem fra rørene ved bagbroen,-
og skifte....

HansOle

• Gæst
« Svar #5 Dato: 05. September 2007, 10:55 »
Lyder rigtig billigt. Men rusten er vel egentlig ikke problemet, men snarer lejerne der er slidte. Dem kan man vel ikke være sikker på er i ordentlig stand?

HansOle

• Gæst
« Svar #6 Dato: 13. September 2007, 23:20 »
Jeg har snakket med henholdsvis Motorlageret og Skovgaard-Schmidt og de havde begge en pris omkring 1300 excl. moms for en bagbro.

Det er Fransk import og de skulle være i en ok god stand. Desuden har Skovgaard-Schmidt de beslag der skal med til en billig penge fra ny. kun 275 excl. moms for de dyreste. Til sammenligning tager Peugeot 1032 excl moms. :|