Forfatter Emne: Drivrem interval for udskiftning  (Læst 2139 gange)

Steno

• Gæst
Drivrem interval for udskiftning
« Dato: 27. August 2007, 16:21 »
Jeg er i færd med at købe en 307 st SW fra sommeren 2003 med et lavt km tal. ca 40.000 privat af mennesker jeg kender. Bilen er velholdt og serviceret efter foreskrifterne. Jeg kan se at drivremmen skal skiftes efter 5 år , dvs snart, mens km-tælleren er langt fra 120.000.  Er der nogen der har synspunkter eller erfaringer med at køre lidt længere?

Pft Steno

Steno

• Gæst
RE: Drivrem
« Svar #1 Dato: 27. August 2007, 18:28 »
Jeg mener naturligvis Tandrem ikke drivrem

sh7873

• Gæst
RE: Tandrem
« Svar #2 Dato: 18. September 2007, 22:46 »
Hej. Hmm hvis du spørger mig, som faglært inden for autofaget, så SKAL du overholde intervallerne til punkt og prikke, tænk på, at remmen er lavet af gummi, og det bliver mørt med tiden. De håndører du sparer ved at udsætte det, kommer du til at betale mange gange igen, hvis det ikke går.

thecelt

• Gæst
RE: Drivrem interval for udskiftning
« Svar #3 Dato: 19. September 2007, 13:39 »
Jeg har jo lige købt en peugeot 407 SW fra 2005. Den havde kørt 131.000 km. da vi overtog den i fredags - og tandremmen var IKKE skiftet. Tandremmen blev så skiftet i mandags. Remmen så næsten ud som my. Ikke mørnet, eller takker der var slidste. Og den havde gået 11.000 over det forskrevne.

Men jeg var et nervevrag fra freag til mandag, vor jeg holdte på liften. Den er ikke sjovt at køre rundt, og tænke på, at den kan sprænge hvert øjeblik :-)

sh7873

• Gæst
RE: Tandrem
« Svar #4 Dato: 19. September 2007, 17:40 »
Citér
thecelt skrev:
Jeg har jo lige købt en peugeot 407 SW fra 2005. Den havde kørt 131.000 km. da vi overtog den i fredags - og tandremmen var IKKE skiftet. Tandremmen blev så skiftet i mandags. Remmen så næsten ud som my. Ikke mørnet, eller takker der var slidste. Og den havde gået 11.000 over det forskrevne.

Men jeg var et nervevrag fra freag til mandag, vor jeg holdte på liften. Den er ikke sjovt at køre rundt, og tænke på, at den kan sprænge hvert øjeblik :-)
Nej en endog meget brugt tandrem, kan sagtens se næsten ny ud, men inden i den er der afhænnigt type, enten jern eller lærreds tråde,stort set som i et dæk, et dæk kan jo også se næsten nyt ud, og alligevel sprænge i kassen B)