Så har jeg lige bestilt en ny 207 XR plus 16 hdi 90 hk som jeg får leveret i starten af januar, og ja jeg glæder mig helt vildt.
Jeg har prøvet en del biler kia ceed 16 115 hk. skoda fabia sport 1.9 105 hk Renault megan 1.5 105 hk
og valget faldt på peugeotèn grund :
Kia tjaaa. og var meget tørstig.... kørte 200 km i den..
Renault kørte rigtigt godt, gik noget længere på literen, men var meget stiv at køre i gammeldags instrumentering efter min mening + dårlige sæder.. Bilen var dog faktisk den billigste..
Skoda lækker vogn meget udstyr som den eneste klima anlæg dog ikke fuldautomatisk rigtig god og stabil motor som vi kender den 19 105 hk jeg ville have den i combi som først kommer i feb 2008
Synes dog som familie bil den var lidt for hård at køre i samt den er noget dyere lander med det jeg vil have på den i 253000.
har 1 klasses sports sæder som man sidder perfekt i ..
Grunden til det blev en peugeot er, at på bagsædet sidder ungerne højt vindue´s rammen er lav så de har godt udsyn og bliver ikke køre syge, bilen står til 21,7 på literen derfor lav vægt afgift på 2600.
Jeg køre ca. 45000 km om året og derfor håber jeg på godbrændstof økonomi, fed instrumentering i den gode sæder i det hele taget mest moderne inden i..
et minus er jo at det er den med den mindste motor altså kun 90 hk
og det er tydeligt at mærke at der ikke er så meget power i som de andre 3.
andet minus er at der er mindre plads i peugeot 207 end de andre.
+ bilen er den mest velkørende af dem alle efter min mening, den er meget behagelig at køre i irmed godt styr tøj , den kan næsten drejes med en finger når du holder stille, der skal dog ikke være nogen tvivl om at hvis der skal køres ræs vil jeg da foretrække fabia sport..
Den kan vende på en talerken. Og ikke mindst fik en rigtigt god pris på den i ren handel. Jeg satte en del udstyr levering fartpilot metallak træk osv osv.. Bilen landede i 238000 og fik den til 221500 hvilket jeg synes var en ret så fornuftig handel
Jeg har et par spørgsmål til alle de kloge her inde
Nogen der har erfaring med 207 med 90 hk i tænker særligt på hvorlangt på literen i kan få den til at gå ?
Andre ris eller ros til den 207/207 sw
Har tænkt mig på et tidspunkt at få den chiptunet, nogle siger at den kommer til at gå længere på literen når den er chiptunet altså hvis man køre pænt, giver man den pedal så drikker den også mere end før den blev chiptunet.. Hvad er jeres erfaring med det ??
Skal bilen evt køres til et stykke tid inden den bliver chip tunet og evt hvorlang tid / hvor mange km før tuning
Hvis du stadig læser med håber jeg du kan komme med lidt gode råd og erfaring
På forhånd tak.....