Forfatter Emne: motorudfald og manglende trækkraft  (Læst 2279 gange)

HansOle

• Gæst
motorudfald og manglende trækkraft
« Dato: 14. Maj 2007, 16:31 »
Dav alle.

Jeg har en 306 XL fra 94.

Som så mange andre her på forumet så oplever jeg at motoren falder ud eller rettere sagt hakker i det hvis den får noget at leve af. Stryg det... den gør det faktisk lige så snart jeg accelererer, men er bare værst når det er en kraftig acceleration.

Bilen går ok i tomgang, både kold og varm. Der er ikke noget ved konstant hastighed.

Det er værst når motoren er kold, men melder sig også når den er varm, dog ikke så slemt. Når den er varm har motoren istedet en tendens til at tøve. Nok er det kun en 1400, men hvis jeg med omkring 100 i 5' jogger pedalen i bund sker der ikke noget snarer tvært imod. Det kan da ikke passe!?! rykker jeg den i 4 får jeg en lille smule reaktion, men ikke meget, og nogle små ryk.

Alle filtre er nye, så det kan ikke være dem.

Jeg vil gerne høre om der er nogen af dem der har meldt det samme problem der har fundet en løsning, eller der bare er nogen der ved hvad det kan være. (ved at det kan være en række ting, men vil gerne have dem listet så jeg kan gå dem slavisk igennem)

På forhånd tak.

HO
« Senest Redigeret: 14. Maj 2007, 22:54 af HansOle »

wampire

• Gæst
RE: motorudfald og manglende trækkraft
« Svar #1 Dato: 15. Maj 2007, 11:52 »
det kan skyldes slanger/rør til benzin, de kan være stoppede,  eller benzinfilteret kan være stoppet

det kan også være styreboxen eller en defekt lambdasonde

håber du blev klogere:)

HansOle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21. Maj 2007, 12:40 »
Jeg er ret sikker på at benzin filter og slanger er ok. Filteret er helt nyt og efter min mening skulle problemet jo så være generelt. Men det at det er værst når motoren er kold og at det går over når jeg når et relativt højt omdrejningstal.

Jeg hælder mere til en defekt lambdasonde, falsk luft eller lignende.

Er der nogen der kender fejlfindingsmetoder for de områder. Det var jo rart at man kunne sikre sig det var sonden inden jeg smider 600-700 kr efter en ny.

carstenb

• Gæst
« Svar #3 Dato: 12. April 2008, 15:43 »
Jeg kaprer lige denne tråd, istedet for at åbne en ny med samme emne.

Igår aftes oplevede jeg at min bil opførte sig lidt underligt. Det var som om bilen var ved at løbe tør for benzin. MEN, der var mindst 50liter tilbage i tanken. Det forekom bl.a. da jeg kørte en stabil hastighed på 100-120 på motorvejen, og 90 på landevejen.

Følgende hjemmeside beskriver problemet ganske godt: http://test.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?s=3644514cb4b6a5e730bd9430cf3a4aa0&t=38755

I den tråd skriver trådstarter, at problemet blev løst ved at bore et hul i dækslet (sandsynligvis dækslet til benzintanken):
Problemet var en tilstoppet luftslange til tanken, og problemet er løst ved at bore hul i dækslet, det var det nemmeste.

Er det en løsning, I kender til, og som kan anbefales?

Jeg frygter selv at det er en dyrere rep., hvilket ikke vil være sjovt da jeg netop har fået min bil lavet for 9000kr (bagbro m.m.).

Håber på hurtigt svar, da jeg skal køre fra Billund til Odense i morgen, søndag.