Forfatter Emne: blæser øv øv  (Læst 1741 gange)

antonwl

  • Gæst
blæser øv øv
« Dato: 07. Maj 2008, 18:52 »
Jeg har en 406 som ikke vil køre på re-cirkulation, når jeg strykker på knappen kommer der bare en knurrende lyd og den vil ikke tage luften ind ved fødderne ved passagersædet, har fået at vide det skulle være noget med at den ikke lukker, er der nogen som ved noget om det og evt hvordan det laves.:(

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: blæser øv øv
« Svar #1 Dato: 07. Maj 2008, 20:54 »
1: Åben mtorhjelmen
2: Ryk det plastic af der sidder i højre side under forruden
3: Afmonter pollen filter
4: kig ned til spjældet og se om det åbner og lukker som det skal

5: Gør det ikke det, så må du lige håbe, der er en anden der har prøvet at rode med det, for det har jeg ikke..

Men du bliver måske en smule klogere at lige at tjekke ;)

antonwl

  • Gæst
RE: Tak
« Svar #2 Dato: 07. Maj 2008, 22:23 »
Jeg har prøvet at gøre som du siger tidligere, men jeg kan ikke se under pollen filtret om det åbner og lukker, desværre. Den kasse hvor pollen filtret sidder i har jeg prøvet at skrue af og jeg kan kun se selve blæseren.:(

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: blæser øv øv
« Svar #3 Dato: 07. Maj 2008, 22:44 »
Altså, hvis det er som på min, så kan du kun se blæseren hvis spjældet er åben...
I den ene side, kan ikke huske om det er frem eller bagud, sidder den klap der lukker, i det øjeblik du sætter den på recirkulation, så kan du tydeligt se, at den klap lige så stille glider i og lukker hullet ned til blæseren..

Hvis det ikke sker, så vil jeg da foreslå dig at kravle ind under hanskerummet og se/høre om motoren kører, men det gør den vel, for du skriver, at den siger en lyd, når du trykker på knappen..

Så må det jo være noget i den mekaniske forbindelse imellem motor og spjæld ??

DaVaSt

  • Gæst
RE: blæser øv øv
« Svar #4 Dato: 08. Maj 2008, 08:06 »
Har haft samme problem nu to gange.

På min har det begge gange været gearet mellem motoren og klapbevægelsen, hvor et par tænder er blevet slidt væk, nok på grund af træg "klapgang".

Første gang fik jeg det skiftet hos P men det holdte kun et par år, mens det lød som var det forkert samlet eller stadig træg. I efteråret fik gearet så sit endelig igen og jeg mente ikke lige at Peugeot igen skulle tjene 2-3000 kroner, så jeg hjalp motor og klap over i Åben stilling, frisk luft ind, og sfbrød derefetr motoren ved at skille stikket til motoren.

Min motor varmer er på kolde morgener ikke glad for den manglende recirkulation men sådan er det lige nu.

En tåbelig konstruktion, som heller ikke levner muligheden for "lidt frisk luft".