Forfatter Emne: Turbo på 307 1.6HDI SW  (Læst 1454 gange)

KennyKK

• Gæst
Turbo på 307 1.6HDI SW
« Dato: 04. August 2008, 12:21 »
Hej.
Har lige været på en fantastisk dejlig ferie i Spanien. Den blev bare vandvittig dyr da jeg var så heldig at turboen på min 307'r brændte af. På diverse franske pug sider står der en del om problemer med 1.6 turboen, men jeg har ikke rigtig kunnet finde noget på danske. Problemet er at Peugeot ikke vil være med til at betale noget til regningen. Min 307 er fra 6. måned 2005 og har gået ca. 59000 km. Er der nogen der har oplevet tilsvarende og evt. fået noget hjælp fra Peugeot?

På de franske sider skriver de at Peugeot dækker 40 - 50% af regningen...

For at det ikke skal være løgn, ødelagde værkstedet i Frankrig min køler under udskiftningen af turboen, men nægter, så det koster mig lige 3000 ekstra oveni de 12.500 jeg skal give for turboen...

Dieselfreak

• Gæst
RE: Turbo på 307 1.6HDI SW
« Svar #1 Dato: 04. August 2008, 18:44 »
Øv at brænde sin turbo, og øv at værkstedet ikke vil hæfte for din smadrede køler. Men er der ikke den berømte motorgaranti der skal dække din defekte turbo? De reklamere da livligt med motorgaranti op til 200.000km hvis alle service bliver holdt.

405

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04. August 2008, 19:46 »
Hey
Kontakt evt Peugeot Danmark eller måske FDM. En af disse 2 burde kunne hjælpe dig videre

Held og lykke.... meld evt tilbage hvad det ender med. ;)

MartinThrane

• Gæst
« Svar #3 Dato: 05. August 2008, 10:34 »
Citér
Dieselfreak skrev:
Øv at brænde sin turbo, og øv at værkstedet ikke vil hæfte for din smadrede køler. Men er der ikke den berømte motorgaranti der skal dække din defekte turbo? De reklamere da livligt med motorgaranti op til 200.000km hvis alle service bliver holdt.

Turbo er en slid del, diverse noget der bliver skiftet ved service..

En turbo skal holde godt og vel 100.000 km ved den rette service hos peugeot, alt over er en foræring (gælder generelt turbo'er).

Hvis service er overholdt and all that, skulle jeg ikke se hvorfor peugeot ikke skulle hæfte for den, selvom den er gået over de 2 års fabriks garanti..

Hiv fat i FDM, de har reddet min røv flere gange